Toon posts:

[BC3] Geïntegreerde soundcard...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
...gebruikt dat eigenlijk veel processor?
Als dat zo is wil ik namelijk liever een sb live 1024 in mijn nieuwe }:O want die gebruikt 0%...

Verwijderd

nee, ik kan een mp3 spelen, en 0% tot 3% cpu load hebben.
Dus denk van niet:)

Verwijderd

Topicstarter
Keej, nou het is een via chip (Msi kt7 turbo) die ik van plan ben te kopen met tb 1,33 ghz >:)

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 17 april 2001 18:53 schreef NvidiaGebruiker het volgende:
nee, ik kan een mp3 spelen, en 0% tot 3% cpu load hebben.
Dus denk van niet:)
HMmm mooi, spaart me 150 piek uit :)
Midi luister ik toch niet!

Verwijderd

Op dinsdag 17 april 2001 18:38 schreef PowerUser het volgende:
...gebruikt dat eigenlijk veel processor?
Als dat zo is wil ik namelijk liever een sb live 1024 in mijn nieuwe }:O want die gebruikt 0%...
nee, het enige nadeel dat de kwaliteit van on-board geluid vaak te wensen over laat. een goeie geluidskaart lost dit op.
(trouwens de soundblaster live 128 pci, is ook een uitstekende kaart en minder duur dan de 1024)*D

Verwijderd

Onboard soundcards produceren slechte sound (zeer veel ruis:(). En ze zijn gelimiteerd op 1 geluidsbron. vb. Als je winamp sound maakt, dan maak real player geen geluid en omgekeerd.

Alleen met een goede geluidskaart kan je alles doorelkaar spelen. 5 verschillende programma''s maken samen sound, no problem! Ik heb die limiet van een SB Live nog niet ontdekt:).

SB PCI 128 is ook een goede standaard sound kaartje zonder teveel opties. Als je muziek maakt of je gebruikt veel surround toepassingen dan koop je beter een SB Live

• RonaldMcDonald
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-08 10:46
Op dinsdag 17 april 2001 20:28 schreef algabra het volgende:
Onboard soundcards produceren slechte sound (zeer veel ruis:(). En ze zijn gelimiteerd op 1 geluidsbron. vb. Als je winamp sound maakt, dan maak real player geen geluid en omgekeerd.
Is niet waar. Ik heb de on-board sound van de MSI K7TPro2-a (Via dus) en als ik winamp aan heb staan, hoor ik ook de klikjes van Internet Explorer en ook de geluidjes van ICQ en MSN...

• I_stealth_I
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:46

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Alleen met een goede geluidskaart kan je alles doorelkaar spelen. 5 verschillende programma''s maken samen sound, no problem! Ik heb die limiet van een SB Live nog niet ontdekt:).
Je bedoeld full-duplex :)

/dev/null

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:12

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

SB PCI 128 is ook een goede standaard sound kaartje zonder teveel opties. Als je muziek maakt of je gebruikt veel surround toepassingen dan koop je beter een SB Live
Hmmm.... veel moederbord fabrikanten gebruiken gewoon creative of Yamaha chipsets onboard dus ruis is niet of nauwelijks hoorbaar.
Wat processorload betreft, vroeger had je op een AWE32/64 een geheel eigen wavetable onboard, tegenwoordig doet iedereen (ook creative) dit softwarematig waar dus wel enige processorload in zit.

Wat die meerdere geluiden betreft is puur een driverkwestie, zo heb ik een ESS1868 ISA kaartje die ook prima met meerdere geluiden overweg kan.

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Het hangt helemaal van je eisen af. Twee jaar geleden zou je blij zijn geweest met die kwaliteit. Je kan trouwens wel voor extreme kwaliteit gaan, maar vergeet niet dat er vlak naast je PC staat te zoemen, snerpen en blazen. Een beetje ruis uit je speakers maakt niets uit.

Mijn MSI onboard geluid is wel degelijk in staat om meerdere dingen te gelijk af te spelen. Dat wordt door mijn OS geregeld en niet door de chip.

Een bijkomend voordeel is dat je een slot extra overhoudt. Bovendien zijn dingen als Sounblaster Live berucht in combinatie met bv de VIA chipset. Dat kan bergen problemen geven.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-02 20:46

dawuss

gadgeteer

Dat je van die ruis niet veel hoort, is dus echt ONZIN! ten eerste kun je je boxen harder zetten dan het gezoem van je pc, en ruis is geen gezoem! Ik had eerst een ESS audiodrive 1938 ofzoiets, en dat ding speelde mp3''s echt SLECHT af. Vooral als er meerdere instrumenten tegelijk kwamen kreeg dat ding het gewoon niet voorelkaar om een geluid uit m''n boxen te persen. Nu heb ik een sbpci 64, en dat is echt een wereld van verschil. Kraken etc, hoor je ook als er naast je een paar ventilatoren staan te loeien.

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

Verwijderd

Ik kan gewoon in ICQ typen, en hoor ik dat typemachine, terwijl ik bij winamp een MP3 afspeel.
Ruis is zeer laag, mijn andere soundcard (niet on-board) maakt VEEL meer ruis!

Zorg voor goede speakers, dan kom je een heel eind.
Ik heb er goede speakers op zitten, en dan is het geluid echt goed hoor!

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Op woensdag 18 april 2001 12:14 schreef dawuss het volgende:
Dat je van die ruis niet veel hoort, is dus echt ONZIN! ten eerste kun je je boxen harder zetten dan het gezoem van je pc, en ruis is geen gezoem!
Dan is er echt iets mis met je PC. Ik heb nergens last van, nog van kraken nog van ruis. En zoals je in deze thread kunt lezen zijn er meer die het verder wel goed geluid vinden.

En ik ben niet zo stom dat ik niet weet dat ruis geen gezoem is.

Maar tegen de tijd dat ik de zeer zwakke ruis uit mijn onboard sound zo ver heb versterkt dat het boven mijn ventilatoren en harddisken uitkomt is het normale geluid zo hard dat de buren van 3 straten verder de politie bellen.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

• elgringo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-08 14:20
Op dinsdag 17 april 2001 19:28 schreef Freak_66 het volgende:

[..]

nee, het enige nadeel dat de kwaliteit van on-board geluid vaak te wensen over laat. een goeie geluidskaart lost dit op.
(trouwens de soundblaster live 128 pci, is ook een uitstekende kaart en minder duur dan de 1024)*D
[mierenneukmode]
het is een sb live! 5.1, 1024, 1404 5.1, etc
of een sb 128 geen live 128 pci :)

[/mierenneukmode]

if broken it is, fix it you should

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:10
ff een tip voor mensen met een onboard kaartje (een SB PCI 128) wat "geen" full duplex kan/kon:

format c: en winme erop ==> full duplex

ik was erg verbaasd, ik had al best een tijdje lopen zoeken en prullen (zie naam :))met drivers om dat ding zover te krijgen maar na een schone install deed ie het automatisch. :?

Strava

Pagina: 1