hehe dat goede oude ding uit 1991 ruled gewoon....je hebt de cassette van het spel er niet goed in gedaan. Goed aanduwen die handel
Ik heb vorige week een oude Nintendo (nes) gekocht, maar als ik dat ding aanzet (met of zonder spel erin) dan blijft het powerlampje knipperen, en mijn TV vindt dat ie geen signaal krijgt (via de scart dan)
Wie weet waar dit aan kan liggen?? en is het te repareren?
Wie weet waar dit aan kan liggen?? en is het te repareren?
Choose life
Je moet die cartridge echt naar beneden duwen, tot ie klikt....
Deden wij toendertijd ook eerst fout
Deden wij toendertijd ook eerst fout
Hier had een grappige signature moeten staan, maar helaas: geen inspiratie
Kan zijn dat die connector gaar is, ik heb ooit eens een NES gerepareerd door ''m open te schroeven en die connector goed schoon te maken+ mbv. een pincet alle pinnetjes weer een beetje ''naar buiten'' buigen zodat ie goed contact maakt.
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Verwijderd
1991?!?!? Maak daar maar 1985 van, SNES is uit ''91
Het kan ook zijn dat de contactpunten smerig zijn, daar is de good ''ol NES nogal gevoelig voor. Gewoon ff proberen schoon te maken met wat alcohol en een wattestaafje. Ook de conbtactpunten van de spelcassettes schoonmaken
Have fun!
Sc:r:9~t
Het kan ook zijn dat de contactpunten smerig zijn, daar is de good ''ol NES nogal gevoelig voor. Gewoon ff proberen schoon te maken met wat alcohol en een wattestaafje. Ook de conbtactpunten van de spelcassettes schoonmaken
Have fun!
Sc:r:9~t
kappot is ie zeker niet..... het ligt echt aan die cassettes die je erin propt.
goed in het ding blazen werkt ook heel goed
goed in het ding blazen werkt ook heel goed
offtopic:
hey ScoOT hoe krijg jij je PIII 700
nou 300 MHz overgeclockt ?? welk voltage en FSB Setting gebruik je ?
Trouwens, nog veel geluk met die NES het was echt een heel leuk ding toen ik nog een jaar of 5 was en ik heb ermee gedaan totdat ik 13 werd. Toen ging ie kapot
Okee ik heb die pinnetjes van de cartridge schoongemaakt, en ook effe flink in dat apparaat geblazen, maar geen resultaat...
Het is trouwens niet zo dat ie geen signaal doorgeeft, als het lampje aan is wordt mijn tvscherm wit en anders blauw (dat doet me tv zelf)
Ik zal m eens openschroeven en die contacten aan de binnenkant schoonmaken
Het is trouwens niet zo dat ie geen signaal doorgeeft, als het lampje aan is wordt mijn tvscherm wit en anders blauw (dat doet me tv zelf)
Ik zal m eens openschroeven en die contacten aan de binnenkant schoonmaken
Choose life
licht opschuren met een heel fijn schuurpapiertje wil ook wel eens helpen..
Mario Rules!
Mario Rules!
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Wij moesten op een gegeven moment altijd flink blazen in de NES zelf en de cartridges om het aan de praat krijgen..
later moest er af en toe ook nog geweld worden gepleegd om dat ding aan de praat te krijgen.. maar een maal werkende
later moest er af en toe ook nog geweld worden gepleegd om dat ding aan de praat te krijgen.. maar een maal werkende
NL: 18 19 31 32 34 37 39 47 57 60 66 67 68 70 72 73 77 79 80 82 83 85 90 94 95 96 98 02 04 11 12 | KB: 17 43 61 67 70 71 72 79 83 86 87 93 98 99 02 06 07 10 | SC: 93 94 95 | JCS: 02 05 06 | EC1: 71 72 73 95 | EC2: 87 | UC: 92 | WB: 72 95 | ESC: 72 73 95
Verwijderd
offtopic:
Hij draait op 1,75 Volt, met een alpha 3125 cooler op z''n dak. Temps: 24C idle, 32C stressed. Is een cB0 van mei 2000.
/me is meteen op zoek gegaan naar zijnn NES
hehe yep...wat dacht je van Zelda of Duck Hunt dan
beetje met zo''n gun op van die blije eenden schieten...goeie ouwe tijd
genaaid dus
XP2600+ @ 2500mhz 1024mb Twinmos PC2700 @ CS2 WD1800JB Plextor 40x CDRW Ti 4600 ULTRA
Ik ben zo''n eikel die op die hond gaat schietenbeetje met zo''n gun op van die blije eenden schieten
''k Heb ''r hier ook nog 2 staan en die werken nog perfect maar je moet wel ff die cartridges schoon blazen in de meeste gevallen
Maar dat knipperende power-lampje is dus wel een indicatie dat die cartridge niet goed contact maakt???
Choose life
yup
JOEPIE!
Een beetje blazen, op knoppies drukken, en ja hoor! opeens een heel klein beetje beeld....
nog meer wrikken met die cartridge... met de powerkabel... en ja hoor hij doet het
bedankt ieder1
Een beetje blazen, op knoppies drukken, en ja hoor! opeens een heel klein beetje beeld....
nog meer wrikken met die cartridge... met de powerkabel... en ja hoor hij doet het
bedankt ieder1
Choose life
Gefelciteerd, we zien je morgen wel terug met bloeddoorlopen ogen vanwege ernstig slaapgebrek
haha waarschijnlijk wel:) het kosste me nu al moeite te stoppen met spelen en dat ding eerst effe fatsoenlijk terug in elkaar te schroeven
Choose life
Download toch een emulator, heb je alle spellen. Mario 3 is 400 kb, en dat is een van de grootste.
Je hebt alleen die joypad niet, dat is dan het enigste nadeel.
nee man! Op een 70 cm tv is echt veel cooler (mijn geforce2mx heeft geen tv out) en nu kan ik zo heerlijk eendjes schieten
Choose life
Ik snap nog steeds niet hoe ze dat nou doen met zo''n gun. Weet iemand hoe zo''n ding werkt? (zou ''ie ook op een monitor werken?)
hmm, best offtopic eigenlijk, maarja dit topic stond toch maar te verstoffen anders
hmm, best offtopic eigenlijk, maarja dit topic stond toch maar te verstoffen anders
micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©
WHOAH duckhunt op je monitor zou wel heeeeeel vet zijnOp woensdag 18 april 2001 11:50 schreef dawuss het volgende:
Ik snap nog steeds niet hoe ze dat nou doen met zo''n gun. Weet iemand hoe zo''n ding werkt? (zou ''ie ook op een monitor werken?)
maar natuurlijk wel op een 21" monitor
<disjfa> honden zijn dom en die moet je gewoon opeten met kerst en een kat nemen als huisdier :)
Verwijderd
hehe, met behulp van een beetje solderen en de gameport.c driver in de Linux kernel kun je die wel gebruikenOp dinsdag 17 april 2001 19:37 schreef fox666mulder het volgende:
Download toch een emulator, heb je alle spellen. Mario 3 is 400 kb, en dat is een van de grootste.
/me gaat vanavond solderen, zodat ie morgen weer "normaal" kan nes''en op zun werk..
Die gun bestaat (heb ze ooit eens uit elkaar geschroefd) uit een controller kaartje, en een camera "achtig" chipje. Dit chipje registreerd een vierkantje op het scherm, en gebruikt dezelfde aansturing (voor zover ik weet) als de gamepads. Als ik tijd heb ga ik daar nog wel ff mee spelen...
Zo''n gun op je pc aansluiten zou niet zo''n groot probleem moeten zijn, maar kan het wel werken met een monitor? misschien is dat wel een ander systeem ofzo...
micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©
Verwijderd
Denk niet dat je dat pistooltje werkend op je monitor krijgt.
Hij deed het ookal niet op 100 Hz tv''s
Hij deed het ookal niet op 100 Hz tv''s
ik had een spaanse nes, hij zag er aan de buitenkant uit als een snes maar in de binnenkant zat een nes gebouwd, verder had ie iets van 20 spellen ingebouwd, zat trouwens ook een gun enzo bij.
Misschien met je refresh rate op 60 Hz??
Hhet enige wat ie doet als je schiet is het scherm heel even zwart maken met een wit blokje. Als je goed hebt gemikt registreert die gun dat.
Bij een hoge refresh rate blijft dat misschien niet lang genoeg zichtbaar dus als je je refresh op 60 zet (bij mij in ieder geval de laagste stand) dan lukt t misschien wel
Hhet enige wat ie doet als je schiet is het scherm heel even zwart maken met een wit blokje. Als je goed hebt gemikt registreert die gun dat.
Bij een hoge refresh rate blijft dat misschien niet lang genoeg zichtbaar dus als je je refresh op 60 zet (bij mij in ieder geval de laagste stand) dan lukt t misschien wel
Choose life
Verwijderd
Ik heb ook zoeen NES gehad.
Heb hem maar weggegeven:)
was wel leuk jah, met dat eenden schieten enzow.
Heb hem maar weggegeven:)
was wel leuk jah, met dat eenden schieten enzow.
Ik heb hem ook maar van zolder gehaald... hij doet voorlopig ook nog geen ene ruk!
Effe schroevendraaiert erbij halen, want ik zie heel vaag beeld nu!
Effe schroevendraaiert erbij halen, want ik zie heel vaag beeld nu!
Pagina: 1