[BC3] off topic hardware/software project

Pagina: 1
Acties:

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
ik zit in de computer interface klas en binnenkort moeten we een project maken die we zelf mogen bedenken heeft iemand voorstellen ?

alles wat een computer heeft aan in/output kunnen we wat mee

doe een gek voorstel , (liefst een beetje duidelijk )

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• BC3 Victim
een voorstel van een leraar was een stoel die wordt bedient door een joystick

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• BC3 Victim
niemand met een leuk idee ?

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-02 20:46

dawuss

gadgeteer

Misschien een beetje ingewikkeld, maar deze site is van een paar lui die iets hebben gemaakt dat een AGV heet (autonomous guided vehicle) en dat hebben ze echt helemaal uitgewerkt op internet. Super uitgebreid, heb er zelf veel aan gehad (hobby) dus ik wens je er succes mee:

[url=http://hamster.indaut.fnt.hvu.nl/1998-1999/agv/AGV5.html]

edit: GoT verklootte mijn URL

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

• Geert
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15:12
jij bent ongeduldig...

This message was sent from a galaxy far, far away.

• dawuss

dawuss

gadgeteer

Ikzelf heb deze gemaakt, en aangepast zodat ik er twee stappenmotoren mee aan kan sturen, en binnekort twee spiegels en een laser.
deze heb ik gemaakt
Afbeeldingslocatie: http://www.circuitsonline.f2s.com/circuits/computer/picparport.jpg
en hier is een schema ervoor:
Afbeeldingslocatie: http://www.circuitsonline.f2s.com/circuits/computer/sch_01.gif
dat moet je dus 8x herhalen. Ik zal wel een schema sturen voor dat met die stappenmotoren. Als je software voor bij die interface wilt moet je me maar even mailen, dan krijg je mijn programmaatje. (wil het evt ook wel voor je aanpassen ofzo hoor)

micheljansen.org

• dawuss

dawuss

gadgeteer

Mijn mail-adres is trouwens

mailto:this_is_d@hot-shot.com

micheljansen.org

• BC3 Victim
die schakeling met de parallele poort is niet zo moeilijk alleen waarom transistors gebruiken ? gewoon led + weerstand van 1k is goed genoeg schakeling voor een stappenmotor
is wel handig

• dawuss

dawuss

gadgeteer

Ik hoop niet dat je dat ondertussen al hebt geprobeerd zonder die transistors, want dan heb je waarschijnlijk je paralelle poort leeggezogen, want die kan maximaal 20 mA leveren, en zo''n stappenmotor zuigt 300 mA. Daarom zitten er dus transistoren op. JE kunt ook als vervanging voor die hele transistorenzooi een ULN2803 IC gebruiken. pin 1-8 zijn dan de bases van de transistoren (connecten met je paralelle poort dus) en de pinnetjes aan de overkant zijn voor je stappenmotor(en). Pin 9 is de massa en ground, en pin 10 is de +

micheljansen.org

• BC3 Victim
ik had het alleen voor de schakeling met de ledjes niet over de schakeling van een stappenmotor trouwens op school hebben we daar al een controller voor gebouwd die 8Mhz kan en 2k aan woorden heeft :9~ dat type je niet zo even vol

Pagina: 1