Toon posts:

[BC3] Wederom bij Funprice goedkoop is duurkoop !

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Geachte collega''s

wederom blijkt vanmorgen dat goedkopere leveranciers vaak bij problemen duurdere zijn, en de service waardeloos is.
Vorig jaar 30 maart via werkgever een systeen gekocht bij Funprice. Na 1.5 maand gaat mijn Harddisk Maxtor 30.7 Gb kapot. Omruil vindt na lang gezeur plaats voor een NIEUWE bij Funprice Arnhem. Nu een week geleden geeft deze Maxtor ook de geest zo erg dat hun eigen software de schijf niet eens meer kent. Contact opgenomen met FP deze neemt de stelling in dat zij maar 1 jaar van de geldende 3 jaar garantie honoreren. (dit is in strijd met Europese wetgeving). De oplossing is dus klant neem zelf maar contact op met Maxtor in de USA zij zullen danwel je schijf wisselen. Conclusie: Funprice maakt de marge en dus de winst, gaat er iets kapot na 1 jaar maar binnen de door de fabrikant gestelde termijn, mag je als klant je problemen zelf uitgaan zoeken, O nee Funprice wil het ook wel voor je doen maar dan moet je tenminste fl. 60,= administratie kosten betalen...........belachelijk. Zij leveren het produkt maar bij problemen ......succes. Ik kan een ieder dus aanraden om in het vervolg goed op te letten hoe het bij dit soort firma''s is geregeld en je kunt dus beter iets meer betalen en gewoon goede service krijgen dan te kiezen voor dit soort firma''s. Uiteraard zullen er onder dit soort firma''s ook goede zijn zoals het verleden geleerd heeft met b.v. Graficall die nooit moeilijk doen. Helaas deze komt dus niet bij Graficall vandaan.
Groeten van een teleurgestelde en boze

Duck

• jle
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-07 06:25

jle

Hier moet je zijn om je genoegen en/of ongenoegen te melden over computer zaken www.tweakers.net/shopsurvey.dsp8-)

Good goan

• Snijkoek
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-08 22:36

Snijkoek

Metal up your ass

Lullig...

Verwijderd

Topicstarter
Sorry zal het in het vervolg doen, nu maar niet meer krijg ik cross posting he :'(

• BitByter
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 13-08 07:38

BitByter

Prutst dit forum

het enige wat ik ooit bij funprice gekocht heb zijn 10 90 min cd''s

ik koop liever geen hardware op internet, die vervolgens met de post verstuurd wordt, ik haal alles wel in eindhoven, compu-winkels zat, kan ik ook zo terug als er iets mis is, ooit bij trendtek een voodoo2 kaart gekocht, deze was 100% dood, terug gereden en meteen een nieuwe gekregen.

een cheapass winkeltje, met toch best goeie service...

• d-motion
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21-08 13:57

d-motion

zow... en dan nu...

Dit is helaas een hele normale manier van zaken doen. Je kan namelijk gewoon als bedrijf er voor kiezen om 1 jaar zelf alle poespas van de garantie op je nek te halen en daarna de resterende 2 jaar door de fabrikant te laten afhandelen. Je moet FP dan ook zien als een intermediar waarvoor je dus een kleine vergoeding betaald. Sommige bedrijven kiezen er voor om dus volledig de garantie (3 jaar in jou geval) voor alle kosten e.d. in te staan maar over het algemeen zie je dan dat de artikelen overall ook een aantal procenten duurder zijn.

Er zit voor je helaas niets op dan of die 60 piek te betalen of zelf contact optenemen met Maxtor (Mischien kan Maxcom '' http://www.maxcom.nl '' ook iets voor je regelen (Dit is de importeur van Maxtor)zodat je minder verzendkosten hebt)

WWW.RC5.NL

• jle
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-07 06:25

jle

Als ik jou was zou ik jouw ervaringen met winkels er juist wel in zetten.

Op die manier kun je andere koper helpen met het nemen van een beslissing over welke winkels betrouwbaar zijn en welke niet.

Voor cross-posting hoef je in dit geval niet bang te zijn, Tweakers.net staat wat dat betrefd los van GOT. 8-)

(Mijn opmerking was trouwens als tip bedoeld en niet zo zeer als een soort van waarschuwing).

Good goan

• PsYgHo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-08 00:35
ach garantie met hdds doen ik zowiesoo al gelijk met de inporteur , cq fabrikant. (seagate, quantum,maxtor fujitsu,ibm) Dit werkt altijd en je bent je schijf wel een paar week kwijt, maar ja dat is dan niet anders, en meestsal ook gen ramp voor de gemm tweakert denk ik. Ook erg fijn is dat je dan geen bonnetje hoeft te laten zien, wel handig, want na een jaar ben ik die altijd kwijt, laat staan over 2e handjes die je koopt op de beurs of bij bekenden of dat idee...

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

Verwijderd

Topicstarter
Als het dan zo is dat winkeliers die wel een goede service geven een paar procent duurder zijn oke. Maar laat de firma die goedkoper zegt te zijn dan ook even vermelden dat de lagere prijs komt doordat ze een waardeloze service geven.

• d-motion

d-motion

zow... en dan nu...

Je gaat er dus wel vanuit dat de winkel die duurder is betere service levert maar als je dus je spullen goedkoper haalt verwacht je dus nog steeds dezelfde service? Beetje vreemde redenering. Je zou toch moeten weten dat wanneer iets niet uit de breedte komt dan wel uit de lengte moet komen?

Oja. En nee... Ik werk zelf niet voor FunPrice (Of een andere winkel). En ja, ik zou ook wel service verwachten. Maar je moet het dus ook van hun kant bekijken.

Mischien dus de volgende keer vragen als je iets koopt hoe het zit met de garantie?

WWW.RC5.NL

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-08 07:28
Ik heb 2 crashende HD''s van maxtor gehadd, en met advanced replacement sturen ze je een nieuwe voordat jij de ouwe terugstuurt. Ze zitten trouwens voor de RMA''s in Ierland.

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Tsjonge wat een gezever. Wat heb je betaald voor je computer bij funprice? En wat had je betaald bij een firma die 3 jaar garantie levert?

Voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten heet dat.

Maar goed, ik kan me best voorstellen dat dit enorm vervelend is, echter je hebt nog opties.. Funprice heeft nl. de algemene voorwaarden van de SCC (Stichting Computer Consument, initiatief van de HCC) en daarin staat (oa):
Naast de wettelijke rechten die de koper heeft, kan het zijn dat fabrikanten of importeurs van bepaalde onderdelen (zoals de hard disk) een eigen garantie bieden. Ook in het geval u een beroep op zo''n garantie wilt doen kunt u bij ons terecht. Als leverancier blijven wij dus te allen tijde uw aanspreekpunt.
Oftewel, funprice moet hun eigen voorwaarden eens door gaan lezen..

Oh ja, nog een interessante quote:
Mocht een klacht niet worden opgelost, dan kan deze zowel door u als door de leverancier worden voorgelegd aan de Geschillencommissie Computers, Surinamestraat 24, 2585 GJ Den Haag, telefoon 070-3105310.
Overigens wordt een geschil pas in behandeling genomen door de geschillencommissie, als u uw klacht eerst schriftelijk aan de leverancier hebt voorgelegd. Bent u niet tevreden met de manier waarop deze uw klacht afhandelt, dan kunt u het geschil vervolgens binnen drie maanden nadat u het aan de leverancier hebt voorgelegd, aanhangig maken bij de geschillencommissie.
Ik zou nog maar eens een bezoekje gaan brengen aan funprice met een printout van die voorwaarden...

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Topicstarter
Geachte heer Prang

als je goed leest ga ik er niet van uit dat een firma die duurder is betere service geeft, ik reageer op een vorig bericht.
Goedkopere firma''s die produkten leveren nemen waarschijnlijk genoegen met een iets lagere winst om zodoende een hogere omloop snelheid van hun produkten te genereren en zodoende aan het einde van de rit een hoger marge BEDRAG te krijgen, over hun totale produkt range. Trouwens zoals ik al eerder zei zijn er firma''s en nee ik werk niet voor Graficall die wel service verlenen bij een lagere prijs. Als je jezelf provileert als goede en goedkope leverancier en dan dit soort service verleent mag men dat er ook wel bij vermelden. Bovendien is het wat vreemd dat als je een nieuw produkt krijgt dus geen vervanging wat ditmaal wel binnen een jaar weer kapot gaat, je dan de stelling inneemt dat je alleen 1 jaar garantie geeft op het vorige produkt en bij een nieuw produkt er geen nieuwe garantie periode van 1 jaar ingaat vindt je ook niet?

• d-motion

d-motion

zow... en dan nu...

Daar ben ik het helemaal mee eens (Garantie kwestie). Dat heb ik zelf ook wel eens gehad met een Philips TV (Vandaar dat ik ook geen Philips meer koop). Ik val je dus persoonlijk ook niet aan ofzo.

Ik las ook in de post van Hezik dat die verwijst naar een aantal artikelen en zoals ik dat kan nalezen doet FP precies wat daar instaat. (Funprice wil wel aanspreekpunt blijven maar vragen een kleine (Maar ja wat is klein) bijdrage voor de tijd en eventuele verzendkosten).

Het makkelijkste om te doen is inderdaad zelf die hdd om te wisselen en waarschijnlijk ben je dan sneller klaar dan het door een tussenpersoon (FP) te laten doen.

/edit
Voor mensen op Tweakers ben ik toch echt geen ''Geachte heer Prang'' hoor! :)
/eof

WWW.RC5.NL

• BC3 Victim
In hun algemene voorwaarden staat niets over ''een kleine bijdrage''. Wel staat er dat zij ten alle tijde aanspreekpunt zijn, iets wat lijnrecht op het verhaal staat van ''U dient zelf contact met maxtor op te nemen, wij willen dat wel maar dat kost geld''.

Mijn ervaring met dit soort winkels is dat ze je in dit soort gevallen in eerste instantie zullen proberen af te poeieren. Ik denk dat als je terug gaat met die voorwaarden en daar een beetje gaat staan zeuren dat ze wel overstag zullen gaan.

''t is vervelend, maar ''t is niet anders..

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• pea992
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-02-2023

pea992

PC bij FP besteld, duurde 3 weken voordattie klaar was (was geschat op 1.5-2 weken) in Groningen toen nog. Bleek dat ze het verkeerde mobo erin hadden gezet, proc underclocked (ja, dat kan ook!), geen drivers voor cd-rom en geen kabels van cdrom>geluidskaart erbij geleverd. Mobo is nooit vervangen trouwens, want ik had geen andere PC en schrijfwerk begon ernstig achter te lopen, dus heb ''m niet teruggestuurd. Rest is wel met nasturen en telefonische ondersteuning geregeld.
9 maanden later ging mijn maxtor kapot. Toen naar de winkel (net open in arnhem)gegaan en is terplekke vervangen voor een nieuwe waarop ik een nieuwe ingangsdatum voor die garantie kreeg. Dus eerste jaar carry-in en dan nog (ik meen 2 of 4 jaar) fabrieksgarantie. Viel toen wel mee gelukkig dus. Verder kocht ik er wel regelmatig losse onderdelen. Nooit problemen mee gehad. Ik laat ze dus nooit meer een systeem bouwen, maar verder vind ik ze niet zo beroerd achteraf. Als je maar naar de winkel gaat. Want op telefoon/brief/mail reageren ze gewoon niet.

• MegaJurk
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-09-2023

MegaJurk

NF7-S 1825@2280

In de auto stappen en naar importeur Maxcom rijden en daar gewoon een nieuwe schijf eisen, wie weet zijn ze onder de indruk!

Verwijderd

dan bof je nog dat Maxtor een fatsoenlijke garantie afwikkeling heeft!

Verwijderd

Topicstarter
Het is alleen zo jammer dat Maxcom geen importeur van Maxtor is :'(

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01:18
Maar wat zijn ze daar toch lekker goedkoop he????........>:)

• Dualdude
  • Laatst online: 18-06 23:18
NoRRoD hier in groningen heeft het heel netjes voor mij geregeld. "k heb in Januari een 4,3 GB Maxtor heen gebracht, zou een week tot ongeveer 3 maand kunnen duren. Was nog fabrieks garantie, dus sturen ze gratis netjes voor me op. Nu na 3,5 maand is het schijfje nog niet terug. "k kan maandag een andere komen afhalen. Netjes geregeld. En dat het zo lang moet duren ben ik zelf mee accoord gegaan, want dat is er bij gezegt.

''k heb ook hele slechte ervaringen met funprice.

• Majestic
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19-05 20:54

Majestic

Neerlandici.

Mijn ervaring is dat je gewoon bij de wat kleinere computerzaakjes moet zijn voor een goede service.

Je brengt me helemaal van mijn abrikoos.

Verwijderd

Topicstarter
Mooi Squuek ben blij voor je en hoop dat het zo blijft en dat het nooit kapot gaat

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:37
Voor als je geen suc6 hebt via FP/importeur enzo:
Er is al genoemd dat maxtor een goede garantie afhandeling heeft. Heb ik zelf geen ervaring mee, maar ik heb begrepen dat, als je een creditcard hebt, je een RMA procedure kan doen, je verteld maxtor over kappotte schijf, maxtor stuurd een vervanger toe, dan moet jij binnen zoveel tijd kapotte exemplaar terugsturen, anders halen ze het van je creditcard.

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

• Hoyden
  • Laatst online: 20-08 20:50
Daffy Duck, ik vind dit een beetje erg overdreven.. 1 jaar garantie is vrij standaard, als na 1 jaar je HD kapot gaat neem je zelf contact op met maxtor via internet, verstuurt de hd voor 11,- naar Ierland en binnen 1 tot 1,5 week heb je een andere HD in huis.. Ik zou als bedrijf hetzelfde doen, denk je echt dat ze na 1 jaar je HD nog omruilen :)

Als Funprice je HD inneemt en opstuurt naar Maxtor duurt het nog iets langer dan dat een klant het zelf doet.. Die 11,-, dat boeit ook niet veel.. Dus Funprice heeft hier naar mijn mening niet veel mee te maken..

Bijna elke klant eist, zodra een artikel defect is DIRECT een nieuwe, en zo werkt het niet altijd.!! Maar dat begrijpen ze niet..

Ik vind het meer dan standaard en nix ongewoons.

• Tjark
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21-08 09:50

Tjark

DON'T PANIC

precies. Dat is standaard. Het is service dat een bedrijf het voor je wil opsturen, maar na 1 jaar gaat de zaak meestal over op fabrieksgarantie.

Tis net zoiets als met onsite-service. Als een product (bv monitor) binnen een week kapot gaat dan kun je meestal nog wel terug naar de verkoper/winkel, maar na een week ben je "aangewezen" op de onsite garantie van de fabrikant. Een "slechte" winkel zal al na 1 dag zeggen dat je de fabrikant moet contacten, maar zo erg heb ik dat nog niet gehoord.

Daffy_duck: zou je:
dit is in strijd met Europese wetgeving
eens kunnen toelichten? Ben wel geinteresseerd.

*insert signature here

Verwijderd

Topicstarter
Geachte The Fox

misschien is het je niet helemaal duidelijk maar het betreft hier een schijf die een fabrieks produktie datum heeft van AUGUSTUS 2000 lijkt me dus ruim binnen het jaar kapot. Dan vindt ik dat een stelling van FP welke zegt dat je alleen 1 jaar garantie krijgt op het eerste produkt en geen jaar op een nieuw produkt na vervanging een beetje onzin. Voor wat betreft leverings voorwaarden zouden mensen iets verder moeten kijken: als er binnen de leveringsvoorwaarden ergens een regeltje staat wat in strijd is met de wet zijn de totale leveringsvoorwaarden rijp voor de prullebak. Bovendien geldt er niet alleen voor fabrikanten maar ook voor leveranciers een algehele produkt aansprakelijkheid indien die niet bij voorwaarden is uitgesloten. Maar nogmaals het is in ieder geval de laatste keer dat ik iets heb aangeschaft bij deze firma gezien het feit dat wat mij is overkomen geen incident bij hen schijnt te zijn.

Verwijderd

Mobo, Printer en scanner bij Funprice vandaan.
Goed, snel, goedkoop geen problemen! :)

Anyhow, ''Shop Survey'' is een betere plek om je gal te spuien (lees: oordeel geven).

• BC3 Victim
heb vorig jaar wat besteld bij funprice en nog steeds niks gekregen....

Verwijderd

Wat een geleuter allemaal....

Funprice is goedkoop en daar houdt het mee op. Voor service moet je bij een andere type bedrijf zijn dan eentje die het moet hebben van een hoge omloopsnelheid en lage marge. Service is iets waar je voor betaalt en niet iets wat je gratis krijgt. Er zijn wel bedrijven die dat ooit geprobeerd hebben, maar of ze zijn ervan teruggekomen, of ze zijn failliet. Het kost namelijk hen geld.
Je moet zeker ook niet bij het kleine bedrijfje om de hoek zijn want die moeten vaak de eindjes aan elkaar knopen om het hoofd boven water te kunnen houden. Ze weten vaak niet eens of ze wel goede produkten leveren omdat ze niet de financiele mogelijkheden hebben er een assortiment op na te houden. Vaak hebben ze van alles er maar 1 of 2 en dat niet eens gekwalifiseerd op kwaliteit maar op specificaties.

Als je goede service wilt hebben, sluit je een aparte overeenkomst af, of ga je naar de grote(re) bedrijven die zich onderscheiden door middel van service door een kleine marge op het produkt te zetten. Dan weet je namelijk dat ze ook de financiele middelen hebben om dat wat ze beloven ook te leveren. Het is niets meer dan een simpel optelsommetje en charitieve instellingen zijn er echt niet in deze business.

Los daarvan kun je je niet beroepen op de algemene voorwaarden die voor particulieren gelden omdat je je computer gekocht hebt via een bedrijf en daar gelden andere voorwaarden voor. Als als onderdeel van die deal afgesproken is dat je 1 jaar carry-in hebt en daarna garantie van de fabricant, heb je pech. Had je maar moeten nadenken bij aanschaf van de computer en moet je achteraf ook zeker niet zeuren.

Gelukkig heeft Maxtor een hele goede service en als je je HDD opstuurt, heb je binnen uiterlijk 2 weken een nieuwe schijf retour.

Verwijderd

Geschillencommissie heeft geen zin want je voldoet niet aan de voorwaarden.

• 0943
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21-07 10:25
Mocht een klacht niet worden opgelost, dan kan deze zowel door u als door de leverancier worden voorgelegd aan de Geschillencommissie Computers, Surinamestraat 24, 2585 GJ Den Haag, telefoon 070-3105310.
Overigens wordt een geschil pas in behandeling genomen door de geschillencommissie, als u uw klacht eerst schriftelijk aan de leverancier hebt voorgelegd. Bent u niet tevreden met de manier waarop deze uw klacht afhandelt, dan kunt u het geschil vervolgens binnen drie maanden nadat u het aan de leverancier hebt voorgelegd, aanhangig maken bij de geschillencommissie.
Ja heel leuk die geschillen commisie alle het betreffende bedrijf moet daar dan wel aangesloten zijn.
Ik dacht ook een keeer hun te bellen. De eerste vraag was welke bedrijf is het en waar ligt het. Ik kreeg gelijk te horen dat ze niet aangesloten waren en dat ik maar iets anders moest gaan bedenken om mijn videokaart terug te krijgen :(
En die videokaart is tot op de dag van vandaag nog steeds niet terug dat is al 7 maanden en 5 dagen (Sinds ik hem heb ingeleverd voor garantie)

• BC3 Victim
Een complicerende factor in jouw geval is dat je je computer via je werkgever hebt gekocht. Van belang is of jijzelf de computer hebt gekocht in de winkel ? je kreeg van je werk een bepaald budget ? of dat het bedrijf waar je werkt een stel computers bij Funprice heeft gekocht en dat jij daar één van mocht ?uitzoeken?. Het gaat erom wie de koop heeft gesloten met Fun Price ? het bedrijf waar je werkt of jijzelf.

In geval het bedrijf de computers heeft gekocht en jij dus van het bedrijf een computer hebt gekocht zul je waarschijnlijk je eigen bedrijf aan dienen te spreken op herstel c.q. vervanging van de computer. Deze zullen dan weer contact moeten opnemen met Fun Price, maar tussen bedrijven onderling kunnen nogal wat beperkend afspraken zijn gemaakt betreffende garantie e.d. Hiervoor zul je bij je eigen bedrijf dienen te informeren wat je moet doen.

Het tweede geval ? dit is waarschijnlijk ook erg interessant voor de andere tweakers hier:

In dit geval heb jij de koopovereenkomst met Fun Price gesloten en betreft het een consumentenkoop in de zin van 7:5 BW en zijn, behoudens een aantal uitzonderingen, de artikelen van de afdelingen 7.1.1 t/m 7.1.7 van dwingend recht (7:6). Een gevolg is o.a. dat van 7:6 niet mag worden afgeweken wat inhoudt dat de rechten en vorderingen die de wet aan de koper, ter zake van een tekortkoming in de nakoming van de verplichtingen van de verkoper, toekent niet mag worden beperkt of uitgesloten.

Concreet betekent dit dat al je garantiebewijzen die je thuis hebt liggen (en dus ook de volgens Funprice geldende garantie van 1 jaar) van weinig waarde zijn: de wet beschermt je ongeacht wat de verkoper zegt over de hoeveelheid garantie die je hebt. En ook bepalingen in algemene voorwaarden die je rechten en vorderingen beperken kun je allemaal naast je neerleggen. Het betreft een consumentenkoop en dan geldt 7:6. PUNT UIT. Het enige voordeel van een garantiebewijs is dat de koper zonder zo''n bewijs moet aantonen dat de zaak niet aan de overeenkomst beantwoordt.

Maar om terug te komen op je probleem:

De gemakkelijkste weg die je kunt bewandelen is die van 7:17 lid 2. Op grond van dit artikel stel je dat de computer niet aan de overeenkomst beantwoordt. In jouw geval begeeft je computer het namelijk na iets meer dan een jaar; terwijl je toch mag verwachten dat een nieuwe computer minimaal drie jaar probleemloos mag functioneren.

7:21 bevat een viertal bijzondere bevoegdheden om alsnog nakoming van de overeenkomst te vorderen. Van belang hier is 7:21 lid 1 sub b welke bepaalt dat je herstel van de afgeleverde zaak kunt vorderen, mits de verkoper hier redelijkerwijs aan kan voldoen; wat inhoudt dat als herstel buitensporig hoge kosten met zich meebrengt de verkoper hier niet aan hoeft te voldoen; hierbij is een belangenafweging nodig wat soms problematisch kan zijn.
Daarom is 7:21 lid 1 sub c waarschijnlijk een betere manier: op grond hiervan eis je vervanging van de computer c.q. HD nu deze niet aan de overeenkomst voldoet omdat hij al na iets meer dan een jaar defect is. Dit voldoet niet aan de kwaliteitseisen die je als consument mag stellen aan een computer etc.

Wat moet je nu doen?

Stuur een aangetekend brief naar Funprice waarin je de hele situatie beschrijft, ook wanneer je geklaagd hebt, wanneer je een vervangend exemplaar kreeg etc. Vervolgens schrijf je dat op grond van 7:17 lid 2 BW de computer niet aan de overeenkomst voldoet nu hij binnen drie jaar het al begeeft etc etc (zie hierboven) en vorder je vervanging van de HD op grond van 7:21 lid 1 sub c dan wel herstel op grond van 7:21 lid 1 sub b. Tevens stel je Funprice een termijn waarbinnen ze dienen te reageren.

Natuurlijk bestaat het probleem dat Funprice niet reageert, gezien hun hele houding tot nu toe is dit nogal waarschijnlijk. Dan is de enige juridische mogelijkheid ze te dagvaarden voor de kantonrechter en in rechte vervanging c.q. herstel van de computer te vorderen. Zo''n procedure kost wel wat geld; dit bedrag gaat waarschijnlijk het bedrag van de HD te boven :(. Maar meer informatie hierover kun je bij bijv. een rechtswinkel vinden.

Een andere weg die je natuurlijk ook kunt bewandelen als ze je niet alsnog helpen is te schrijven naar de Consumentenbond, een beoordeling bij de Pricewatch in te vullen en eventueel nog programma''s als Kassa, Radar etc in te schakelen. Bedrijven houden niet zo van negatieve publiciteit dus misschien dat ze je zo wel willen helpen.

Succes!

N.B. 1 Bij dit alles ga ik er wel vanuit dat je je computer normaal hebt gebruikt en dat je niet met je HD bent gaan frisbeeën o.i.d. :P

N.B. 2 Wat betreft geschillencommissies: ze kunnen wel eens helpen (hangt een beetje van de soort commissie af ? wie er in zit e.d.) maar als consumentenkoper ben je totaal niet verplicht om eerst je geschil aan zo?n commissie voor te leggen je kunt direct naar de rechter stappen ongeacht wat (algemene) voorwaarden/ bepalingen zeggen. Dit weer op grond van 7:6.

• Gman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-03 20:42
Op donderdag 19 april 2001 20:48 schreef siggy het volgende:
heb vorig jaar wat besteld bij funprice en nog steeds niks gekregen....
Alsof dat alsnog aankomt :Z

Ik heb zelf zonder problemen een kapot toetsenbord en een reepje geheugen geruilt,
maar een systeem zal ik nooooooooooooit kopen daar (ook niet als ik niet bij Paradigit (20 meter van FP Arnhem af) zou werken ;)).

Een HD is een ding dat een goeie kans heeft om binnen de garantie stuk te gaan, koop een HD altijd bij een FATSOENLIJKE zaak dus, schijt aan het prijsverschil.

• BC3 Victim
Los daarvan kun je je niet beroepen op de algemene voorwaarden die voor particulieren gelden omdat je je computer gekocht hebt via een bedrijf en daar gelden andere voorwaarden voor.
Op al onze verkopen zijn de algemene voorwaarden van toepassing

Onzin dus.. :)

Voor de rest heb je natuurlijk helemaal gelijk...

Verwijderd

Op donderdag 19 april 2001 23:06 schreef hezik het volgende:

[..]

Op al onze verkopen zijn de algemene voorwaarden van toepassing

Onzin dus.. :)

Voor de rest heb je natuurlijk helemaal gelijk...
Nee Zikken want er zijn verschillende voorwaarden. Niet alles staat ook in de voorwaarden vermeld, maar er wordt verwezen naar het wetboek. En daarin staan zaken voor consumenten en bedrijven anders omschreven, met andere rechten en plichten.

Lees het verhaaltje van Ecoll maar eens door. Die vermeld het helemaal juist.

• Hoyden
  • Laatst online: 20-08 20:50
Als ik iemand een HD verkoop en die gaat na 5 maand kapot, dan probeer ik een vervanger te regelen, meestal word die schijf omgeruild door de fabrikant.. De klant krijgt dat weer een nieuwe HD van de fabrikant..

Wat veel mensen dan eisen is dat ze weer 1 jaar garantie hebben op die schijf via het bedrijf.. Zo werkt dat niet.. Garantie geld vanaf aankoopdatum origineel, fabrieksgarantie telt natuurlijk wel weer opnieuw..

Dus normale actie van Funprice..
Pagina: 1