Toon posts:

[BC3] Minimale systeemeisen voor een Internet-servertje?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
wat zijn de minimale systeemeisen (aantal MHZ en RAM) voor een simpel servertje om internet mee te delen ?
Komt nu casema in en over een tijdje adsl en er hangen andere pc''s aan. Ik wil WinNT of win2k gaan draaien erop.
Moest ik ff vragen van iemand ;)

Denken jullie trouwens dat een Cyrix 100 MHz met 17MB hieraan voldoet (win95 werkt er makkelijk op)

• kieskes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 17:00
ja, werkt prima als servertje.

Zou er wel Linux op gaan draaien ivm de stabiliteit :)

• jle
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-07 06:25

jle

Winroute is ook een simpel en goed progje om je internet mee te delen.

Winroute draait ook onder windows 95, dus als win95 bij jou stabiel draait moet het lukken. 8-)

Good goan

• Duur!
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Duur!

m'n ondertitel is zoek

Als je winNT of Win2000 wil draaien...

zie: www.microsoft.com

Oh ja winNT 4.0 workstation heeft minimaal 12Mb en een 386 nodig. Maar loopt dan absoluut niet soepel.

©GO - Respect verdien je niet door een status die je hebt, maar door het gedrag wat je laat zien.

• Buzzman
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Op dinsdag 17 april 2001 13:34 schreef Duur het volgende:
Als je winNT of Win2000 wil draaien...

zie: www.microsoft.com

Oh ja winNT 4.0 workstation heeft minimaal 12Mb en een 386 nodig. Maar loopt dan absoluut niet soepel.
win2k p133 met 64 mb

• Frank Timmer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 00:04
Ik heb een P60 met 104MB onder WIN98, werkt perfect!

Verwijderd

Share the net werkt perfect!!

Alleen een pc nodig... zonder hd cdrom.

only diskette station

http://www.sharethenet.com

Verwijderd

486 met 8mb en Freesco dr op ! werkt echt perfect, is simpel en is te downloaden op www.freesco.com

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:37
Met Win2k gaat het zeker niet lukken. Ik neem aan dat er straks ook een beveiliging opkomt (firewall, virusscanner) en eventueel (maar denkut niet) een toegansverlener (ISA).

Linux zal het wel kunnen. Trouwens, als je je geheugen flink omhoogschroeft moet het wél kunnen om iig. WinNT 4 server goed te draaien.

• actieman
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 30-07 10:38
386, fdd, 16mb ram en 2 netwerkkaartjes.

http://www.zelow.no/floppyfw/

I’m not like the OTTERS

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
ik heb P75 met 48 Mbram, linux erop in klaar is kees 8-)

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Op dinsdag 17 april 2001 14:48 schreef dennisdotcom het volgende:
Met Win2k gaat het zeker niet lukken. Ik neem aan dat er straks ook een beveiliging opkomt (firewall, virusscanner) en eventueel (maar denkut niet) een toegansverlener (ISA).

Linux zal het wel kunnen. Trouwens, als je je geheugen flink omhoogschroeft moet het wél kunnen om iig. WinNT 4 server goed te draaien.
Ik heb zelf een p200 met 32 Mb Edo erin. Hierop draait windows NT 4 server. Maar helemaal lekker draaien doet het niet. Hoeveel geheugen zou het beste zijn. Ik kan voor een leuk bedragje 2 x 8 meg kopen. Zou dat genoeg zijn, dus een totaal van 48 of niet?

Verwijderd

Ik heb een P75 met 64MB ram en daar draait W2K op. Errug snel is ie natuurlijk niet als je wat wilt doen op dat systeem, maar dat hoeft nooit. Het enigste wat ie doet is routen (winroute) en een FTP servertje (Serv-U) Draait verder perfectemondo, en hij is nog nooit vastgelopen!!!

• Dreamer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:28

Dreamer

Foutje

pentium 866
256mb ram
win2000 met als deler winroute pro

werkt als een zonnetje >:)

edit:
typo |:(

specs | specs server
je beste vriend is niet de vriend waar je het meeste over praat,
maar de vriend waar je het meeste aan denkt

Verwijderd

-Pentium + 16MB ram is goed voor Linux
-PII / celly + 64MB ram is goed voor win98+winroute
-PIII + 128MB is te doen voor win2k
-PIV + 256MB is goed voor win2k met alle beveiligings- en antivirus-opties.

Ik zou voor Linux kiezen, het installeren en configuren is moeilijk, maar eens het werkt dan werkt het ook!!!

Bij ons op school is er een Pentium 166MMX met 64MB ram, een win nt servertje met wingate, HET IS EEN RAMP, om de 5 minuten drukt de leraar op reset, na de 10de reset is de leraar beu, "Vandaaaaag geeeeen internet, morgen meer geluk !!!!!:(g*tv*rd*mm* w*nd**s".

Bij mij thuis deel ik internet met een Thunderbird@880Mhz + 128MB@147Mhz, windoos 98 se + wingate, zonder problemen (dagelijkse reboots niet vergeten:))

[edit]
Bij jouw geval, zet er een windoos 95 met winroute erop.

[off-topic]
Hoe laat je een Linux crashen?:?
Ik heb de harde schijf eruit getrokken tijdens het laden van staroffice en er crasht niets, alleen vroeg de linux af "Waarom is de hdd vandaag zo traag?:)", beter dan een blauw scherm.

• Freggel_United
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-07-2025
Wow, Cyrix 100 Mhz ? Relic :)

Maareh, dan wel FreeBSD erop heh :)

By each crime and every kindness, we birth our future

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-08 16:11

ReseTTim

Chocolate addicted

ik wou eerst op een P133, 32mb, 3Gb koffer als case, Win2k draaien maar ik hoorde dat je min. 64mb nodig hebt dus ga ik E-smith draaien op een aanrader van iemand. ik mot nog ff testen of het systeempie werkt en ik mot me koffertje nog ff modden.

ik moet eerst nog ff me apple mod afmaken, daarna komt me derde mod het koffertje :P:P

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:10
hier staat een P233 met 32 mb en winroute, doet het prima, moet dus ook met minder kunnen

Strava

Verwijderd

Ik gebruik thuis een 486DX4-80 (jaja) met 32MB fastpage geheugen en een FDD. Verder de Chello NIC erin en een om een hub op aan te sluiten. Even gratis GnatBox downloaden vanaf http://www.gnatbox.com/Pages/gblight.html . Na registratie kun je er 5 pc''s tegelijk op gebruiken. Je kunt daarna overigens weer hetzelfde geintje uithalen. Heel eenvoudig servertje, maar werkt feilloos. Draait bij mij al een klein half jaar onafgebroken en nooit probs gehad.

Verwijderd

Ik gebruik zelf een AMD K5 133 met 64mb edo en win NT 4 workstation, en dat draai perfect.( met winroute 4.1 pro )
Komt binnenkort wel redhat op te draaien, wil ik ook wel s proberen.
Pagina: 1