[BC3] snelheid RAM''s

Pagina: 1
Acties:

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Ik heb nu 224 Mb werkgeheugen in mn pc zitten; 64 MB op 133Mhz, 128MB op 133Mhz en 23 op (weet ik niet zeker) 100Mhz (heb ik ook maar gekregen). Maakt het uit dat het ene werkgeheugen wat langzamer is dan 133Mhz en maakt de volgorde in welke slots je het zet uit?

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

23MB ?.....ahh...32 bedoel je...op zich kun je het best het nieuwste RAM in bank 0 doen enzovoort....het draait allemaal op de zelfde snelheid....maar de eerste bank wordt het eerst gebruikt, dus stop daarom er je grootste module in....

Verwijderd

Luister als jij 100MHz dimm zet tussen 133MHZ.... beetje zonde van die 133MHz...
Gooi die 100Mhz eruit... anders gaan je prestaties behoorlijk achteruit.... ook de timings van verschillende soorten en merken geheugen zijn anders.....

zet dus alleen zelfde soort geheugen bij elkaar... je kan beter minder geheugen erin hebben wat snel is dan veel wat enorm traag is en stabiliteits problemen oplevert van je systeem

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Op dinsdag 17 april 2001 13:16 schreef dj_entity het volgende:
Ik heb nu 224 Mb werkgeheugen in mn pc zitten; 64 MB op 133Mhz, 128MB op 133Mhz en 23 op (weet ik niet zeker) 100Mhz (heb ik ook maar gekregen). Maakt het uit dat het ene werkgeheugen wat langzamer is dan 133Mhz en maakt de volgorde in welke slots je het zet uit?
Ik denk dat je het beste die 23MB van 100Mhz uit je je computer moet uithalen.
De reden daarvoor is dat al je geheugen dan op 100Mhz moet draaien en dat is niet het ideale methode alleen voor 23MB ram extra geheugen.

als je toch besluit om die 23MB ram te gaan gebruiken kan je het beste die in het eerste bank neerzetten. De eerste bank wordt meestal als eerste gelezen en dan kijkt de computer naar die bank naar het aantal MHmz.....

:P

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen