Ja 80 cm moet je echt wel hebben. Ik snap alleen niet echt waarom al die tafelpoten zo klein zijn want ik wil ze eigenlijk wel 80 cm hebben maar ik zie dat ze meestal tussen de 70 en 75 cm zijn
.
Anoniem: 12630
2 werk bladen in een L vorm met beugels aan de muur, paar gaten er in voor de kabel doorvoer en een paar wcd''s onder tegen het werk blad geschroefd
Ik ben namelijk net verhuist en nu wil ik effe een iets groter bureau waar meerdere pc''s naast elkaar staan. Ik denk zelf aan een groot werkblad te gaan kopen en dan daar wat moois van te maken. Maar wat hebben jullie?? of wat voor ideeen hebben jullie ??
Ik heb zelf bij de Praxis wat hout gekocht, wit. Geen palen, want die waren te laag. Hij is uiteindelijk (lXbXh) 200X80X80 cm. geworden.
Best hoog, maar erg fijn om aan te werken. Er is plaats voor 3 PC''s, heb maar geld voor 1:'(!
Daar schuin onder heb ik een klein bureautje(bouwpakket) staan voor de printer. Het ziet eruit als een L-vorm.
Ben er erg blij mee, was in totaal met schroeven en steunpaal etc. iets minder dan 200 piek kwijt!;)
Vind ik niet echt duur voor een kewl bureatje, volledig*D naar eigen wens!
Jammer dat mijn digitale camera uitgeleend |:(is, ander kon ik een pic. maken.
Best hoog, maar erg fijn om aan te werken. Er is plaats voor 3 PC''s, heb maar geld voor 1:'(!
Daar schuin onder heb ik een klein bureautje(bouwpakket) staan voor de printer. Het ziet eruit als een L-vorm.
Ben er erg blij mee, was in totaal met schroeven en steunpaal etc. iets minder dan 200 piek kwijt!;)
Vind ik niet echt duur voor een kewl bureatje, volledig*D naar eigen wens!
Jammer dat mijn digitale camera uitgeleend |:(is, ander kon ik een pic. maken.
-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-
Ik zelf gebruik twee schragen met daar op twee werkbladen van 45 cm breed. Naast deze tafel heb ik nog een oud kantoor bureau staan waar ik de poten van heb ingekort. Hier op staat mijn pc en printer en de laden gebruik ik voor cd.
Grutte Pier fansels
Ik heb een werkblad aan de muur gehangen. Gewoon rondom heel m''n kamer aan elke muur, ''n plank van 80 cm breed, (Behalve voor m''n deur.:)), en daarboven nog ''n plank van 30cm breed voor printer, cd''z enz...
Monitor in een hoek gezet want anders is 80 cm beetje ondiep en zit je zo dicht op je scherm te werken.
(Of je moet zo''n lcd schermpje hebben...:9~)
Onder die plank een rolcontainer voor losslingerende papieren en overige troep...
Werkt perfect...
Teminste..het was voor mijn kamer van 3 bij 4 een hele verbetering...
Helaas ook geen pic''s om verhaal te illustreren..
Monitor in een hoek gezet want anders is 80 cm beetje ondiep en zit je zo dicht op je scherm te werken.
(Of je moet zo''n lcd schermpje hebben...:9~)
Onder die plank een rolcontainer voor losslingerende papieren en overige troep...
Werkt perfect...
Teminste..het was voor mijn kamer van 3 bij 4 een hele verbetering...
Helaas ook geen pic''s om verhaal te illustreren..
Anoniem: 2109
Heb een bureau bij de Ikea gekocht. Aangezien het bureau bij mij tegen de buitenmuur van een hoekhuis komt is daar geen doorkomen aan
Tis echt een ramp en nu heb ik maar een goed bureau gehaald en ben ik af van dat gezeur.
Zoals gezegd is het wel makkelijk om een werkblad te hebben met 80cm diepte.
Zoals gezegd is het wel makkelijk om een werkblad te hebben met 80cm diepte.
Ik heb een eetkamertafel bij de Ikea gekocht: (L*B*H) 200*80*74cm met een 3cm dik blad. Lekker stevig en je kan er veel op kwijt.
Just pick a dead end and chill out 'till you die.
Ikea, ja wat kan ik zeggen, ik vind het er altijd mooi uitzien, maar meestal is het niet echt degelijk.
ik zou zelf 2e hands een goed en stevig bureau kopen.
deze heb ik 4 jaar geleden voor 150 piek gekocht, erg ruim,enzo , de laade lings boven heb ik er 1 maand terug van af gehaald, en rechts onderneergezet, en dat ding is compleet van ijzer, was wel een klus om naar boven tekrijgen.

deze heb ik 4 jaar geleden voor 150 piek gekocht, erg ruim,enzo , de laade lings boven heb ik er 1 maand terug van af gehaald, en rechts onderneergezet, en dat ding is compleet van ijzer, was wel een klus om naar boven tekrijgen.

binnenkort een nieuw Bureau 80 CM standaard hoogte, wordt een L vorm, maar dan met een schuin stuk in de L zoiets als dit |/
alleen het blad kost me al 800 piek
maar danheb ik wel wat
maar gelukkig is de rest niet zo heel duur
alleen het blad kost me al 800 piek
| Respect to the man in the icecream van! |
| i'm not completely useless, I can be used as a bad example! |
ik heb 2 ''planken'' (deuren maar dan zonder inkepingen e.d.) bij ikea gekocht 200x80x4 cm. in L opstelling aan de muur en aan beide uiteindes een lade blok. in het midden een tafel poot.
It's a known fact that one may train cats to do exactly what they want.
Ik heb bij de kringloop 2 oude (soort) tekentafels gekocht. Die dingen zijn bijna niet te tillen, maar OERsterk en lekker groot: 2 meter breed en 1 meter diep. Alleen issie net niet hoog genoeg om m''n bigtower eronder te zetten. Kep het bureau op 3cm dikke plankjes staan.
Er bestaan geen vaste afmetingen voor een bureau. Deze zijn afhankelijk van je eigen afmetingen. Bedenk hierbij dat je als vuistregel kan gebruiken dat een persoon van 1,80m een bureau op 73cm hoogte moet hebben. De meeste eigenbouw is te hoog en geeft daardoor op lange duur meer kans op RSI doordat je armen fout ondersteund worden of je constant met opgetrokken schouders zit. Mocht je niet zeker zijn, bouw dan de boel zo op dat je later nog kan verlagen. Houd voldoende diepte. 90cm is het minimum om een monitor en knoppenplank kwijt te kunnen. Het blad kan best zo dun mogelijk gehouden worden. Voor de sterkte kan je bijvoorbeeld standaard stalen profielen eronder schroeven.
Deze geven veel meer stijfheid dan een houten balk
Deze geven veel meer stijfheid dan een houten balk
Fotoalbum: https://jp.vroemen.eu
Zelf ook gedaan (3 stuks) ideaal als je eens een lan-party geeft. ff schuiven en je hebt genoeg om +/- 12 pc''s kwijt te kunnen. geen gekloot met ladekastje of dichte achterkanten.Op dinsdag 17 april 2001 09:46 schreef abbadon het volgende:
Ik heb een eetkamertafel bij de Ikea gekocht: (L*B*H) 200*80*74cm met een 3cm dik blad. Lekker stevig en je kan er veel op kwijt.
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
ik heb mijn bureau over geklocked naar 80cm, das echt een stuk beter, alleen issie soms een beetje instabiel...
maar dat komt door de drivers/boeken die er nog opliggen, dat lagt ook een beetje maar jah, om nu weer helemaal mijn bureau uitelkaar te halen en weer in elkaar te zetten is ook weer zo''n gedoe ...*D
maar dat komt door de drivers/boeken die er nog opliggen, dat lagt ook een beetje maar jah, om nu weer helemaal mijn bureau uitelkaar te halen en weer in elkaar te zetten is ook weer zo''n gedoe ...*D
Ik heb op m''n zolder platen MDF aan de muur gemaakt van 110 CM diep, zitten in een L vorm (linkermuur + achterwand). Dit geeft me een bureau van ca 8 vierkante meter:9. Op het MDF heb ik laminaat gelegd.
Je kunt ook echte werkbladen nemen maar die zijn peperduur, op deze manier heb je nog een redelijk betaalbare oplossing die er errug lekker uit ziet en heel sterk is, het kan zelfs tegen m''n muis.
Afwerking aan de voorkant (eerst 18mm mdf en dan 12 mm laminaat is geen fraai gezicht) heb ik gedaan door er eerst een fineerfrees langs te halen zodat alles recht is en er dan laminaat plakplinten tegenaan te zetten.
Je kunt ook echte werkbladen nemen maar die zijn peperduur, op deze manier heb je nog een redelijk betaalbare oplossing die er errug lekker uit ziet en heel sterk is, het kan zelfs tegen m''n muis.
Afwerking aan de voorkant (eerst 18mm mdf en dan 12 mm laminaat is geen fraai gezicht) heb ik gedaan door er eerst een fineerfrees langs te halen zodat alles recht is en er dan laminaat plakplinten tegenaan te zetten.
Heb jij een webcam ofzo, dit wil ik nl. wel eens zienOp dinsdag 17 april 2001 17:36 schreef Rudoli het volgende:
Ik heb op m''n zolder platen MDF aan de muur gemaakt van 110 CM diep, zitten in een L vorm (linkermuur + achterwand). Dit geeft me een bureau van ca 8 vierkante meter:9. Op het MDF heb ik laminaat gelegd.
Anoniem: 7791
Je kan iid een mdf plaat kopen, en daar bijv. een marmoleum (weenie de schrijfwijze) op leggen. Heb je een lekker sterk maar plat blad.
Denk wel, mdf (vooral dat 5 cm & dikker) buigt na een paar jaartjes door. Een vijfde poot in het midden is dan ook geen overbodige luxe.
Zelf (woon nog bij mijn ouders) heb ik een handenarbeid tafel bij een school kunnen kopen, helemaal van mijn eigen centjes
voor 50 piek toch best groot (200 x 100 x 100) en mijn pa heeft ook dezelfde.
Ze staan in een T vorm midden in de kamer. Kan ik je overgens niet aanraden. Zit een beetje op overbelasting omdat er maar 1 elec. kabel naar het midden van de kamer ligt. (onder de grond)
Denk wel, mdf (vooral dat 5 cm & dikker) buigt na een paar jaartjes door. Een vijfde poot in het midden is dan ook geen overbodige luxe.
Zelf (woon nog bij mijn ouders) heb ik een handenarbeid tafel bij een school kunnen kopen, helemaal van mijn eigen centjes
Ze staan in een T vorm midden in de kamer. Kan ik je overgens niet aanraden. Zit een beetje op overbelasting omdat er maar 1 elec. kabel naar het midden van de kamer ligt. (onder de grond)
''k heb een half jaar geleden een werkblad laten maken van 4 meter lang 80 breed.
Als ik et nog es zou doen, had ik em breder laten maken. 1.20 ofzo.
Als ik et nog es zou doen, had ik em breder laten maken. 1.20 ofzo.
Ik moet nog een nieuw bureau laten maken, maar ik weet wel dat ik er iig van die UTP connectors in ga laten zetten en een paar powersloten voor monitor en zooi
Hij word iig L vormig en ik zit dan zeg maar in de afgeronde hoek van de L en heb dus veel ruimte om er een 19" op te kwakken en daarnaast zeker nog een 17"
Ik heb nu een bureau in de grondverf staan. 7,50 m lang
op de zolder van onze nieuwe garage, met 12 stopcontacten erachter voor een lan
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
een goede diepte heb je zeker nodig, als je maar net je keyboard op een klein randje tafel voor je monitor kan leggen werkt dat zeer beroerd. om maar te zwijgen van het muurtrappen onder tafel. ik heb hier een buro van 3 meter bij 1,20 die ook nog een cm of 15 van de muur af staat wat wel fijn is voor de snoeren wirwar
men neme een 18 mm plaat MDF,
2 Poten van metaal (naar keuze),
een legger voor de plaat op de muur,
zage hem in gewenste maat,
monteerd dit geheel aan elkaar,
haalt ffkes een freesje over de rand waaraan je werkt (is echt een tip anders is het een DIE-Hard polsenkiller!)en verft dit en lakt dit een paar keer met kras en stootvaste lak (parketlak wil wel werken
)
Laat je fantasie eens werken! Heb ik ook gedaan en is een best bureau uit voortgekomen, jammer dattie nu weer vol staat (tja 4 pc''s....:P)
2 Poten van metaal (naar keuze),
een legger voor de plaat op de muur,
zage hem in gewenste maat,
monteerd dit geheel aan elkaar,
haalt ffkes een freesje over de rand waaraan je werkt (is echt een tip anders is het een DIE-Hard polsenkiller!)en verft dit en lakt dit een paar keer met kras en stootvaste lak (parketlak wil wel werken
Laat je fantasie eens werken! Heb ik ook gedaan en is een best bureau uit voortgekomen, jammer dattie nu weer vol staat (tja 4 pc''s....:P)
Waar koop je dat bureau dan??Op dinsdag 17 april 2001 10:20 schreef -=BoKKiE=- het volgende:
binnenkort een nieuw Bureau 80 CM standaard hoogte, wordt een L vorm, maar dan met een schuin stuk in de L zoiets als dit |/
alleen het blad kost me al 800 piekmaar danheb ik wel wat
maar gelukkig is de rest niet zo heel duur
Want ik ga waarschijnlijk een werkblad ( 280 bij 80) kopen bij Nijhof in Baarn. Dat is al lekker afgewerkt dus dat kan je zo aan de muur schroeven en een paar poten er onder zetten en KLAAR. Dat werkblad kost +/- f170,- dus dat valt op zich mee. Ik koop daar ook meteen een goot die ik onder het bureau schroef, dan kan ik daar al mijn kabel zooi in kwijt
Anoniem: 1734
1.8cm is wat licht voor 3 pc lijkt mij. Ik heb zelf 4cm dik multiplex voor mijn 2 monitors (22 en 17")
Gewoon een tafel vind ik eigenlijk handiger. Zelf heb ik dus een 4cm dik multiplex blad gekocht van 2 bij 1 meter kostte me 150 gulden. Beetje behandeld shuren etc parket lak er over heen en 4 poten er onder en een zee van ruimte.
Boven mijn bureau heb ik weer een plank gemaakt voor mijn cd rekjes etc. Handig en cheap wat wil ej nog meer?
Gewoon een tafel vind ik eigenlijk handiger. Zelf heb ik dus een 4cm dik multiplex blad gekocht van 2 bij 1 meter kostte me 150 gulden. Beetje behandeld shuren etc parket lak er over heen en 4 poten er onder en een zee van ruimte.
Boven mijn bureau heb ik weer een plank gemaakt voor mijn cd rekjes etc. Handig en cheap wat wil ej nog meer?
Hmmz, ik kan nu wel een bureau gaan maken, maar ik wil ook graag een ladeblok, en die dingen zijn zo duuuuur. Iemand ergens een goedkoop ladeblok??
Anoniem: 20115
Ik heb een ontzettend cool groot meer-pc-bureau gemaakt, maar dat is redelijk veel werk en best duur (uiteindelijk zo''n f1000,-). Ik kan je wel een paar tips geven:
poten van 70 centimeter is perfect, een bureau van 80 cm is alleen ergonomisch verantwoord als je zelf ruim 2 meter lang bent, ga er van uit dat als je zit, je voeten probleemloos plat op de grond moeten kunnen staan en je toetsenbord en je muis dan net onder ellebooghoogte moeten zitten.
Bij de Ikea hebben ze een handig in hoogte verstelbaar zelfbouw toetsenbord houder, die je onder een bureaublad kan schroeven. Kun je je toetsenbord en muis in hoogte verstellen, onder tafel schuiven en de afstand tot je monitor vergroten (De meeste mensen zitten er ongezond dicht bovenop). Nadelen zijn de prijs (ik denk f135,- per stuk) en het feit dat je toetsenbord en muis nu op een vaste afstand van elkaar zitten (bij 3d-games is het niet meer te doen om het nummerieke toetsenbord in combinatie met de muis te gebruiken.
Ik heb even gewerkt met een werkblad van 1.8 mm, maar dat kon niets hebben, daar is ook geen poot in te schroeven. Neem een echt werkblad van 3 of 4 cm, daar heb je veel meer aan.
Zorg dat je monitor dwars op je ramen komt te staan, anders krijg je of te veel contrast (tussen scherm en ramen er achter), of je krijgt lichtinval op je monitor, dat ziet er kut uit en is slecht voor je ogen.
poten van 70 centimeter is perfect, een bureau van 80 cm is alleen ergonomisch verantwoord als je zelf ruim 2 meter lang bent, ga er van uit dat als je zit, je voeten probleemloos plat op de grond moeten kunnen staan en je toetsenbord en je muis dan net onder ellebooghoogte moeten zitten.
Bij de Ikea hebben ze een handig in hoogte verstelbaar zelfbouw toetsenbord houder, die je onder een bureaublad kan schroeven. Kun je je toetsenbord en muis in hoogte verstellen, onder tafel schuiven en de afstand tot je monitor vergroten (De meeste mensen zitten er ongezond dicht bovenop). Nadelen zijn de prijs (ik denk f135,- per stuk) en het feit dat je toetsenbord en muis nu op een vaste afstand van elkaar zitten (bij 3d-games is het niet meer te doen om het nummerieke toetsenbord in combinatie met de muis te gebruiken.
Ik heb even gewerkt met een werkblad van 1.8 mm, maar dat kon niets hebben, daar is ook geen poot in te schroeven. Neem een echt werkblad van 3 of 4 cm, daar heb je veel meer aan.
Zorg dat je monitor dwars op je ramen komt te staan, anders krijg je of te veel contrast (tussen scherm en ramen er achter), of je krijgt lichtinval op je monitor, dat ziet er kut uit en is slecht voor je ogen.
Heb ik zeker een bureau die een uitzondering op de regel is. Mijn vader heeft gewoon op dat bureau gestaan zonder dat ie een krimp gaf inclusief alle rommel die er nu op staat.Op dinsdag 17 april 2001 09:47 schreef HermeS het volgende:
Ikea, ja wat kan ik zeggen, ik vind het er altijd mooi uitzien, maar meestal is het niet echt degelijk.
[afbeelding]
[afbeelding]
Ah de vader-op-het-bureau-test, bekend van TNO. En altijd terug te vinden in de tabelletjes van de consumentenbond.Op woensdag 18 april 2001 23:45 schreef The Dude het volgende:
[..]
Heb ik zeker een bureau die een uitzondering op de regel is. Mijn vader heeft gewoon op dat bureau gestaan zonder dat ie een krimp gaf inclusief alle rommel die er nu op staat.
Heb je een willekeurige vader gebruikt of de standaard versie met bierbuik?
Anoniem: 20632
okay, blad 3 cm dik (minimaal) 80 cm diepteliefst meer en 80 cm hoog (tenzij je veel kleiner of groter bent.
DAn de vorm, ik hoor een |/ en L. Waarom niet zoiets als de kassieres bij de AH (nieuwe). DAn zit je min oh meer in een U. op mun werk heb ik alles op maat maar toch vind ik het niet altijd ideaal om met je elleboog op de leuningvan de stoel te muizen of te trackballen. Waneer je nu links en rechts je armen kunt laten rusten lijkt me wel wat, niet?
DAn de vorm, ik hoor een |/ en L. Waarom niet zoiets als de kassieres bij de AH (nieuwe). DAn zit je min oh meer in een U. op mun werk heb ik alles op maat maar toch vind ik het niet altijd ideaal om met je elleboog op de leuningvan de stoel te muizen of te trackballen. Waneer je nu links en rechts je armen kunt laten rusten lijkt me wel wat, niet?
Hallo,
wat dacht je van bureau tafels?deze zijn 80 cm diep en kun je in verschillende lengtes krijgen.je moet alleen de metalen poten zelf even bevestigen.zijn zeer degelijk en goedkoper dan een compleet burau.kijk even naar goede kantoor handelaren,die moeten ze wel hebben.
succes.
wat dacht je van bureau tafels?deze zijn 80 cm diep en kun je in verschillende lengtes krijgen.je moet alleen de metalen poten zelf even bevestigen.zijn zeer degelijk en goedkoper dan een compleet burau.kijk even naar goede kantoor handelaren,die moeten ze wel hebben.
succes.
Anoniem: 19574
M''n pc kamer is bijna af, en ik ben ook van plan om een bureaublad te maken van MDF.
Een perfecte manier om MDF te lakken is met een spuitbus Hammerite in de hamerslag variant.
Spul is eigenlijk om hekwerken mee te verven en is oerstevig, je hoeft ook niet te grondverven.
Het geeft je werkblad ook een Metallic-look.
Een perfecte manier om MDF te lakken is met een spuitbus Hammerite in de hamerslag variant.
Spul is eigenlijk om hekwerken mee te verven en is oerstevig, je hoeft ook niet te grondverven.
Het geeft je werkblad ook een Metallic-look.
* sjaakie heeft een hoekbureautje van de Gamma:)
Als je enige gereedschap een hamer is, ziet elk probleem eruit als een spijker...
Anoniem: 14762
Doe ''s gek, doe ''s anders!
-Tegenwoordig kun je toch alles remote doen?-
Zo heb ik me een hele mooie
Zorg ervoor de je fileserver groot genoeg blijft, dan hoef je ook niet telkens media te wisselen... (anders pak je 1 ding extern).
Anoniem: 23436
Ik heb zelf net een buro (2m70x90cm) gemaakt en zie hier een hoop nuttige tips id ik zelf ook toegepast heb.
Zoals die parketlak, genoeg stopcontacten, Afronden MDF en kabelgoten (niet te klein, die van mij zitten alweer vol met adapters enzo....)
Wat verder nog handig is zo dik mogelijk MDF te nemen (22mm) wordtie lekker stevig en heb je minder poten nodig. Kun je er ook nog op zitten... Maak er voldoende ronde gaten in voor de kabeldoorvoer en daarna pas lakken...
Ik zal van''tweekend eens een fototje maken...
Zoals die parketlak, genoeg stopcontacten, Afronden MDF en kabelgoten (niet te klein, die van mij zitten alweer vol met adapters enzo....)
Wat verder nog handig is zo dik mogelijk MDF te nemen (22mm) wordtie lekker stevig en heb je minder poten nodig. Kun je er ook nog op zitten... Maak er voldoende ronde gaten in voor de kabeldoorvoer en daarna pas lakken...
Ik zal van''tweekend eens een fototje maken...
een vriend van me heeft ook zelf met MDF een heel gave werk/computer hoek ingericht. Twee ladenblokken zelfgemaakt. Een verhoging voor het kleinere beeldscherm dat aan z''n dualhead hangt en onder de tafel een MDF goot met stekkerdozen erin om de computer en audio kabels op te bergen.
"The Major advances in civilization are processes that all but wreck the societies in which they occur." -A. N. Whitehead
Kheb zelf net een computerbureau gekocht bij leenbakker (lekker goedkoop, wel flink zelf sjouwen, en onbeschofte medewerksters:( )
Is wel mooi ding.
Blad van 150x72cm.
17" Monitor rust op een verschuifbaar platueu aan het eind (bureau moet dus een flinke afstand van de muur. Handig voor de bekabeling, dat wel)
De construktie van dat verschuifbaar plateau was zeer eenvoudig, maar effectief. Kan makkelijk nog een bijmaken voor dual monitor-look
Natural (dus big) toetsenboord wordt geplaatst op een uittrekbaar plank van 85 cm breed. Genoeg plaats voor toetsenbord en links een trackball, rechts een muis (ECHT
)
Dus heb ik het hele bureaublad om te schrijven/whatever. Flink veel ruimte.
rechts zit ladenkast met uitschuifbaar plankje.
Links wordt de big tower geplaatst.
[edit]
En nog een boekenplank annex voetensteun onder het bureau
[edi]
En dat allemaal voor 220 piek. Ben er errug blij mee.
Is wel mooi ding.
Blad van 150x72cm.
17" Monitor rust op een verschuifbaar platueu aan het eind (bureau moet dus een flinke afstand van de muur. Handig voor de bekabeling, dat wel)
De construktie van dat verschuifbaar plateau was zeer eenvoudig, maar effectief. Kan makkelijk nog een bijmaken voor dual monitor-look
Natural (dus big) toetsenboord wordt geplaatst op een uittrekbaar plank van 85 cm breed. Genoeg plaats voor toetsenbord en links een trackball, rechts een muis (ECHT
[edit]
[edi]
One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp
ja, ik zeg niet dat alles troep is van ze, maar ik ben niet objectief omdat ik ze vind zuigen (zelfde gevoel dat ik heb bij mcdonald gevoel).Op woensdag 18 april 2001 23:45 schreef The Dude het volgende:
[..]
Heb ik zeker een bureau die een uitzondering op de regel is. Mijn vader heeft gewoon op dat bureau gestaan zonder dat ie een krimp gaf inclusief alle rommel die er nu op staat.
Haha, die heb ik ook. Hij is echt vet handig ja. Alleen met een 21 inch beeldscherm gaat dat plankje volgens mij echt wel raar doen. Hij kraakt soms al gevaarlijk als ik mijn 17 inch verschuif.Kheb zelf net een computerbureau gekocht bij leenbakker (lekker goedkoop, wel flink zelf sjouwen, en onbeschofte medewerksters )
Is wel mooi ding.
Blad van 150x72cm.
Natural (dus big) toetsenboord wordt geplaatst op een uittrekbaar plank van 85 cm breed. Genoeg plaats voor toetsenbord en links een trackball, rechts een muis (ECHT )
[edit]
[edi]
ik heb 2 subwoofers (412 liter) als ''poten'' met daarop een blad en daarop weer monitors en boxen...best handig en ook lekker geluid ;-)

WinXP@P4-2,4 GHz+ Zalman 7000 cooler | ASUS P4PE | 1024MB DDR-RAM | 40 GB + 120 GB Seagate HD's | 2x Samsung 172T@Matrox G550+SiS 8 Mb PCI | RME Multiface

Eyy die kast heb ik ook, alleen er zit een barst voorin
Dat kl*teding ook.......
Ford Transit 2.2TDCi '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.
Ik zie een echte puberkamer. Wat een afgrijselijke kleuren zeg. En rammelt dat bureau niet als je even flink de bass openzet??Op dinsdag 24 april 2001 20:29 schreef Flakkerbei het volgende:
ik heb 2 subwoofers (412 liter) als ''poten'' met daarop een blad en daarop weer monitors en boxen...best handig en ook lekker geluid ;-)
[afbeelding]
Nouja, het is mijn (bescheiden) mening maar
Enneh, je cd-plank buigt een beetje door, zo te zien
puber?, uhm ik ben zeg maar ouder dan jij...;-)Op dinsdag 24 april 2001 22:49 schreef LL Koelkast het volgende:
[..]
Ik zie een echte puberkamer. Wat een afgrijselijke kleuren zeg.
de topkasten en computerzooi drukken het geheel fijn aan dus dat is primaEn rammelt dat bureau niet als je even flink de bass openzet??
Goed he!!Enneh, je cd-plank buigt een beetje door, zo te zien
WinXP@P4-2,4 GHz+ Zalman 7000 cooler | ASUS P4PE | 1024MB DDR-RAM | 40 GB + 120 GB Seagate HD's | 2x Samsung 172T@Matrox G550+SiS 8 Mb PCI | RME Multiface
Anoniem: 22073
Gewoon even in de krant kijken voor een failliet kantoor boedeltje daar staan meestal best leuke spullen tussen.
Ik heb daardoor een meesterlijk bureau tot mijn beschikking lekker groot en niet duur
fl 150 met nog een ordner kast en natuurlijk goede kwaliteit (arbo gekeurd):)
Ik heb daardoor een meesterlijk bureau tot mijn beschikking lekker groot en niet duur
fl 150 met nog een ordner kast en natuurlijk goede kwaliteit (arbo gekeurd):)
ik heb een deel van de oude keuken in me kamer staan
maar dan ander kleurtje.
met kastjes en laatjes eronder
en ja mensen, de gootsteen is er al uit
erg stabiel, en erg stevig. kan je iig heel veel zware spullen op kwijt
maar dan ander kleurtje.
met kastjes en laatjes eronder
en ja mensen, de gootsteen is er al uit
erg stabiel, en erg stevig. kan je iig heel veel zware spullen op kwijt
Ok, in dat geval heb ik niets gezegdOp dinsdag 24 april 2001 22:58 schreef Flakkerbei het volgende:
[..]
puber?, uhm ik ben zeg maar ouder dan jij...;-)
[..]
de topkasten en computerzooi drukken het geheel fijn aan dus dat is prima
[..]
Goed he!!
Ik heb ook gewoon een 18mm blad. Het ligt er gewoon aan wat voor hout het is wat je gaat gebruiken.
Hij is goed genoeg om aan Big Diet mee te doen.Op vrijdag 20 april 2001 08:51 schreef it0 het volgende:
[..]
Ah de vader-op-het-bureau-test, bekend van TNO. En altijd terug te vinden in de tabelletjes van de consumentenbond.
Heb je een willekeurige vader gebruikt of de standaard versie met bierbuik?
zeg dat dan gelijk. Weten we ook dat we niks aan je reactie hebbenOp zaterdag 21 april 2001 10:41 schreef HermeS het volgende:
[..]
ja, ik zeg niet dat alles troep is van ze, maar ik ben niet objectief omdat ik ze vind zuigen (zelfde gevoel dat ik heb bij mcdonald gevoel).
Waarom roept iedereen dat je een bureau van minimaal 3 cm moet nemen? als je een gewoon bureau zou kopen zijn ze ook niet dikker dan 18mm!
18mm is enough en als dat niet genoeg is kan je nog 22mm nemen, maar dikker is echt overbodig.
Het hangt allemaal van de constructie af hoeveel het kan dragen, niet van de dikte van het blad.
Mijn bureau ligt op een legger (die in de muur zit met slagpluggen van 10cm ofzo) die evenlang is als het bureau zelf (voor geinteresseerden, hij is 2 meter breed en 80 cm diep.
ik heb de poten eronder gezet (iets verhoogd) allebei 10cm van de hoeken af.
een balkje onder de rand van de voorkant (hoe moet ik dit anders uitleggen:?) doet ook goed voor de stevigheid.
Tenslotte alles ff goed vastschroeven aan de muur en klaar is .... (vul maar in)
superstevig en betrouwbaar
18mm is enough en als dat niet genoeg is kan je nog 22mm nemen, maar dikker is echt overbodig.
Het hangt allemaal van de constructie af hoeveel het kan dragen, niet van de dikte van het blad.
Mijn bureau ligt op een legger (die in de muur zit met slagpluggen van 10cm ofzo) die evenlang is als het bureau zelf (voor geinteresseerden, hij is 2 meter breed en 80 cm diep.
ik heb de poten eronder gezet (iets verhoogd) allebei 10cm van de hoeken af.
een balkje onder de rand van de voorkant (hoe moet ik dit anders uitleggen:?) doet ook goed voor de stevigheid.
Tenslotte alles ff goed vastschroeven aan de muur en klaar is .... (vul maar in)
superstevig en betrouwbaar

Nou dit is dus mij bureau. Zelfgemaakt van 22mm MDF, een paar schroeven, dotje lijm, 2"x4"-s voor de poten, paarse verf en klaar.
Tsjek mijn huis-pagina voor mijn audio-kast mod.
"You want some crack?" "I was born with one, pal. I really don't need another one."
Mooi beetje klein.
Sorry dubbel post
Ik heb eerder een zeer uitgebreide werkomgeving gemaakt met behulp van wat houten balken, 2 poten (helaas maar 70cm hoog maar dat is weer anders opgelost), een werkblad (60cm diep), 3 meubelpanelen en wat hoekbeugels en balkdragers.
Je creeert daarmee een 60cm diep werkblad voor keyboard, muis, etc. Dan een verticaal blad waarin diverse aansluitingen voor electra, telefoon, netwerk, etc. te monteren zijn. Als laatste een horizontaal blad vanaf het verticale paneel (iets overstekend) naar de muur, met een diepte van 40cm., voor plaatsing van monitor, PC-kast, etc.
Gebruik een balk die net zolang is als het werkblad, net zo dik of iets dikker dan de bevestigingsplaatjes van de steunpalen, en met een hoogte van ongeveer 8 tot 10 centimeter. Deze balk komt aan de voorzijde waarop het werkblad straks steunt. De 8 tot 10 centimeter zorgt voor voldoende hoogte bovenop een paal van 70cm en is gelijk voldoende dik om een blad van 2,5 meter te ondersteunen. Op dezelfde hoogte maar wellicht een iets minder fors exemplaar, monteer je met bijvoorbeeld wat keilbouten een tweede balk aan de muur. Beide balken met elkaar verbinden door balkdragers en kleinere balkjes met voldoende dikte om een lengte van ongeveer 1m te ondersteunen. Je hebt nu een horizontaal raamwerk met behoorlijke stevigte.
Nu een verhoging bouwen. Plaats een meubelpaneel met een breedte van ongeveer 20 cm verticaal. Een tweede identiek meubelpaneel van 20cm. breedte wordt in kleinere stukken van ongeveer 33cm. gezaagd. Deze stukken worden haaks op het verticale meubelpaneel vastgezet, dusdanig dat deze stukken steun hebben op de verbindingsbalkjes tussen de balk aan de muur en die op de steunpalen. Dit geheel wordt op het houten frame geplaatst, tegen de muur. Het laatste meubelpaneel met een breedte van 40cm. wordt bovenop de verhoging geplaatst waardoor het iets oversteekt.
Als allerlaatste kan het werkblad strak tegen de verhoging worden geplaatst en vastgezet met wat hoekbeugeltjes.
Advies: controleer even de maten aangezien het uit het hoofd is beschreven en je moet natuurlijk wel de ruimte hebben voor het geheel...
Je creeert daarmee een 60cm diep werkblad voor keyboard, muis, etc. Dan een verticaal blad waarin diverse aansluitingen voor electra, telefoon, netwerk, etc. te monteren zijn. Als laatste een horizontaal blad vanaf het verticale paneel (iets overstekend) naar de muur, met een diepte van 40cm., voor plaatsing van monitor, PC-kast, etc.
Gebruik een balk die net zolang is als het werkblad, net zo dik of iets dikker dan de bevestigingsplaatjes van de steunpalen, en met een hoogte van ongeveer 8 tot 10 centimeter. Deze balk komt aan de voorzijde waarop het werkblad straks steunt. De 8 tot 10 centimeter zorgt voor voldoende hoogte bovenop een paal van 70cm en is gelijk voldoende dik om een blad van 2,5 meter te ondersteunen. Op dezelfde hoogte maar wellicht een iets minder fors exemplaar, monteer je met bijvoorbeeld wat keilbouten een tweede balk aan de muur. Beide balken met elkaar verbinden door balkdragers en kleinere balkjes met voldoende dikte om een lengte van ongeveer 1m te ondersteunen. Je hebt nu een horizontaal raamwerk met behoorlijke stevigte.
Nu een verhoging bouwen. Plaats een meubelpaneel met een breedte van ongeveer 20 cm verticaal. Een tweede identiek meubelpaneel van 20cm. breedte wordt in kleinere stukken van ongeveer 33cm. gezaagd. Deze stukken worden haaks op het verticale meubelpaneel vastgezet, dusdanig dat deze stukken steun hebben op de verbindingsbalkjes tussen de balk aan de muur en die op de steunpalen. Dit geheel wordt op het houten frame geplaatst, tegen de muur. Het laatste meubelpaneel met een breedte van 40cm. wordt bovenop de verhoging geplaatst waardoor het iets oversteekt.
Als allerlaatste kan het werkblad strak tegen de verhoging worden geplaatst en vastgezet met wat hoekbeugeltjes.
Advies: controleer even de maten aangezien het uit het hoofd is beschreven en je moet natuurlijk wel de ruimte hebben voor het geheel...
Pagina: 1