Ik twijfel tussen de Canons S10 en de G1. De S10 gaat me 1399 piekies kosten en aan de G1 kan ik voor 700 dollar komen. Maar is het die 500 gulden duurdere G1 ook echt zijn geld waard ? Ik weet op de G1 kan een extra flitser en je kunt er 30s filmpjes meemaken, maar hebben jullie nog meer redenen om voor de G1 te gaan (of juist niet) ?
Ik kan niet spreken voor de S10, maar ik be zeer tevreden over mijn G1 met ontzettend handig uitklapbaar lcd-display:9~. Goede fotokwaliteit en veel instelmogelijkheden, terwijl je ook gewoon de automatische instelling kunt pakken. Ik had genoeg geld en had mijn zinnen gezet op de G1. Het kan best zijn dat de S10 voldoende is voor je, maar dat kun alleen jij beslissen.
Verwijderd
De G1 is een mooie camera, maar een die echt degene aanspreekt die graag een camera fotografisch wil instellen. (diafragma/sluitertijd/manuel/extern flitsen,etc)
Ik zou de S20 nemen, voor fl 1699,- is ie al te koop en dan is die 3.3 MEGApixel CCD toch wel fijn ipv de S10.
Kijk eens op www.dpreview.com of www.letsgodigital.nl of zo voor een camera vergelijking.
Ik zou de S20 nemen, voor fl 1699,- is ie al te koop en dan is die 3.3 MEGApixel CCD toch wel fijn ipv de S10.
Kijk eens op www.dpreview.com of www.letsgodigital.nl of zo voor een camera vergelijking.
Verwijderd
Tja, het hangt erg af van wat je er mee wilt. Ik ben ERG tevreden met m''n G1, hij is wat groter dan een S10/S20 maar goed te doen nog en de foto''s zijn echt ERG ok.
Ik heb zelf geen G1 (kep zelf een Fuji 4900z)maaaaaar
Ik had als laatste keuze m''n huidige camera EN de G1. Ik ben dus voor de fuji gegaan. Maar wat mij aansprak aan de G1 is:
microdrive-compatibility
handmatige sluitertijd
handmatige diafragmaopening
extra flits mogelijk (hot shoe)
SUPERGOEDE accu (is niet overdreven; zelfs met LCD aan, flits aan en Microdrive erin lijkt die accu niet leeg te krijgen. Een vet pluspunt voor een digitale camera)
Een nadeel:
niet Through The Lens (oftewel bij met name macro-opnamen, zit je snel naast het voorwerp te schieten als je geen gebruik maakt van je LCD
''maar'' 3x optische zoom
Maar als jij wilt kiezen tussen de s10 en de g1, maken die nadelen voor jou geen ruk uit. die zijn voor beide camera''s hetzelfde.
Maar als ik jou was zou ik zeker voor de G1 gaan. Als je namelijk de s10 neemt, heb je absoluut een goede camera (alleen wel een stuk kleiner) maar die accu is echt zeer snel leeg. In veel situaties (als je binnenshuis schiet) heb je flits nodig. Dat betekent voor de S10 MINIMAAL 1 extra accu om lekker te kunnen schieten. Die accu''s kosten ook al snel meer dan 100 gulden. De exacte prijs weet ik niet. Die extra kosten heb je bij de G1 niet nodig. Ik ken 2 personen met een G1. Allebei dik tevreden. De ene baalt alleen dat hij een extra accu heeft aangeschaft die hij niet nodig heeft.
Een andere kennis van me heeft de S10. Ook tevreden; mooie plaatjes, alleen die accu.... snel leeg.
Ik had als laatste keuze m''n huidige camera EN de G1. Ik ben dus voor de fuji gegaan. Maar wat mij aansprak aan de G1 is:
microdrive-compatibility
handmatige sluitertijd
handmatige diafragmaopening
extra flits mogelijk (hot shoe)
SUPERGOEDE accu (is niet overdreven; zelfs met LCD aan, flits aan en Microdrive erin lijkt die accu niet leeg te krijgen. Een vet pluspunt voor een digitale camera)
Een nadeel:
niet Through The Lens (oftewel bij met name macro-opnamen, zit je snel naast het voorwerp te schieten als je geen gebruik maakt van je LCD
''maar'' 3x optische zoom
Maar als jij wilt kiezen tussen de s10 en de g1, maken die nadelen voor jou geen ruk uit. die zijn voor beide camera''s hetzelfde.
Maar als ik jou was zou ik zeker voor de G1 gaan. Als je namelijk de s10 neemt, heb je absoluut een goede camera (alleen wel een stuk kleiner) maar die accu is echt zeer snel leeg. In veel situaties (als je binnenshuis schiet) heb je flits nodig. Dat betekent voor de S10 MINIMAAL 1 extra accu om lekker te kunnen schieten. Die accu''s kosten ook al snel meer dan 100 gulden. De exacte prijs weet ik niet. Die extra kosten heb je bij de G1 niet nodig. Ik ken 2 personen met een G1. Allebei dik tevreden. De ene baalt alleen dat hij een extra accu heeft aangeschaft die hij niet nodig heeft.
Een andere kennis van me heeft de S10. Ook tevreden; mooie plaatjes, alleen die accu.... snel leeg.
K dude, denk niet dat je het zult betreuren. Dat van die accu klopt idd wel. Ik heb expres geen extra accu gekocht, maar daarvoor wel een 96Mb flashkaartje en dat is big time roelen!
Pagina: 1