[BC3] nieuwe onderdelen voor pc

Pagina: 1
Acties:

• Freez
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-08 10:13
ik wil een nieuw mobo + cpu + geheugen gaan kopen...

nou zat ik te twijfelen tussen:
- dual p3 866
- abit vp 6
- 256 mb cas 2 geheugen

- amd thunderbird 1333 mhz
- een mobo dat ddr ondersteund
- 256 mb ddr geheugen

het kost ongeveer hetzelfde maar kwa preformance weet ik het niet....

plz help mij hiermee, want ik wil weer snel wat nieuws :P

• Dr_Frickin_Evil
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-08 16:39
Ligt eraan wat je wilt, maar ik zou de Tbird doen!

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
ik zou geen ddr ram nemen maar investeren in meer ram geheugen (cas 2, pc 150, wat je wilt)

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
ik zou een asus a7m266 met een thunderbird 1333 (FSB-266) en 256mb DDR pc-2100 nemen als ik jou was.
En dan knutselen aan een goede airflow in je kast voor beter overklokken.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Ik zal ook voor de Thunderbird kiezen, prachtig cpu''s om mee te overklokken. Goede prestaties.

• Bram
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Bram

..........

Ik was ook voor de Thunderbird gegaan, een dual systeem heeft bijna geen voordelen. Je kunt dan beter voor raid en veel geheugen gaan. Ipv je blind te staren op die 2 processors.

Die enkele athlon is die dual pentiums met de meeste progjes de baas. 1333 tov dual 866

Koop gewoon een thunderbird met Kt133a chipset met veeeel geheugen.

Verwijderd

Dual cpu''s hebben alleen nut bij zware servertoepassingen met een Linux die slim de taken verdeelt over 2 cpu''s.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:57
Dual:) Dan heb je echt wat nieuws (er van uit gaande dat je nu geen dual hebt). Mijn volgende wordt ook dual. Ik heb er heel weinig ervaring mee, maar wat ik me heb laten vertellen is dat ''t lekker soepel werkt, helemaal als je veel dingen tegelijk doet (en je hebt wat anders dan de doorsnee Athlon hier, no flame intended). Daarnaast heb ik het idee dat je niet puur rationeel zo''n ding koopt gezien deze zin:"plz help mij hiermee, want ik wil weer snel wat nieuws :P"

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• Freez
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-08 10:13
Op maandag 16 april 2001 22:38 schreef abbadon het volgende:
Dual:) Dan heb je echt wat nieuws (er van uit gaande dat je nu geen dual hebt). Mijn volgende wordt ook dual. Ik heb er heel weinig ervaring mee, maar wat ik me heb laten vertellen is dat ''t lekker soepel werkt, helemaal als je veel dingen tegelijk doet (en je hebt wat anders dan de doorsnee Athlon hier, no flame intended). Daarnaast heb ik het idee dat je niet puur rationeel zo''n ding koopt gezien deze zin:"plz help mij hiermee, want ik wil weer snel wat nieuws :P"
daar zat ik eigenlijk ook eerst aan te denken totdat ik van een kennis had gehoord dat die amd met ddr ook zeer snel is al niet sneller in sommige apps dan een dual

Verwijderd

Ik zou voor de dual gaan want die heeft veel meer mhz.
Processor''s blijven cooler en is beter voor je }:O
Pagina: 1