Toon posts:

[BC3] system crash na +/- half uur, tips?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net een nieuw mobo/proc/geheugen en nog niet zo heel lang een ati radeon sdr. Ik heb het hele systeem geinstalleerd, een nieuwe install gemaakt van win98se en de laatste drivers geinstalleerd. Ik kom probleemloos door 3dmark2001 (afhankelijk van OC en tweaks tussen de 2100 en 2700 punten), maar zodra ik hem meerdere keren probeer te draaien (i.e. 5*, of met infinite looping) loopt ie vroeg of laat vast, meestal binnen een half uur. Hetzelfde gebeurd als ik de UT intro laat lopen of tijdens het bekijken van dvd''s (3 lockups in een film van anderhalf uur). Soms start hij ook ineens opnieuw op tijdens 3dmark. Dit gebeurd ook als ik helemaal opnieuw installeer, nergens tweak of OC, dus alles op standaard instellingen laat!
Iemand enig idee wat er aan de hand is?

systeem:

Abit k7ta (via 4in1 4.29 drivers)

duron 750

128 mb 133 mhz geheugen

ati radeon 32 sdr (wme_radeon_4_13_7075 drivers)

aureal sq 2500

netwerkkaart op zelfde irq als radeon (irq 10), maar andere pc staat niet aan -> geen netwerk verkeer)

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-08 13:00

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Heb je een goede voeding?? Lijkt alsof je videokaart teveel in een keer trekt.

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

Verwijderd

Topicstarter
voeding is 350 watt...

Verwijderd

Topicstarter
Het (nieuwe) geheugen heb ik inmiddels vervangen door ouder geheugen dat het jarenlang goed heeft gedaan. Helpt niets...

• blinkymichiel
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07-12-2022
Mm, kijk eens naar je temperatuur...misschien loopt je pc gewoon vast doordat je cpu te heet word..of je 3d-kaartje, dat probleem heb ik namelijk ook, moet binnen kort een goeie cooler ervoor zoeken...

maar met je voeding zit het wel snor volgens mij

Canon EOS 400D + Sigma 17-70

Verwijderd

Heb je die via-drivers goed geïnstalleerd? Het is een rare vraag, maar na de reboot van die installatie, komt er een venster met cpu/agp of andere chipset-toestanden waarvoor geen drivers zijn, je moet handmatig een map zoeken in de mappen van de via-driver-map die door windoos herkent wordt.

Vroeger heb problemen met ABIT KT7-raid, maar ik had ontdekt dat dat de enige oplossing is, je krijg maar 1 kans bij de installatie, na de installatie kan je het niet wijzigen.

Verwijderd

Dat viagrt.cat probleem is opgelost met de 429 drivers, algebra.

Heb je wat op de 2e IDE aangesloten DeRoode?
Probeer om de UDMA in de BIOS voor de secundaire slave en master uit te zetten in de BIOS, en DMA uit in Windows voor dat apparaat. (of apparaten)

Waarschijnlijk ben je tegen de UDMA bug van de KT133a chipset aangelopen... :'(

Verwijderd

Al gekeken naar power management instellingen ?

• eppie
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
(overleden)
Ik weet niet maar ik heb dus bijna het zelfde probleem als jouw, en ik heb ook de via 4.29 drivers, mischien moet je die is weg gooien en kijken of ie dan nog crasht.

Ik zit nu op school en dacht dat ik op mijn bak die ook steeds crasht ook de 4.29 drivers heb, en voor de rest alles geprobeert.

Als ik thuis ben ga ik het in ieder geval is proberen, die via drivers zijn wel vaker de probleem veroorzaker.

Eppie

Verwijderd

Misschien leuk om te weten dat je met versie 4.30 ook kunt de-installeren. verder brengen die niets nieuws trouwens.

Verwijderd

Op maandag 16 april 2001 17:40 schreef FrankGuthrie het volgende:
Heb je een goede voeding?? Lijkt alsof je videokaart teveel in een keer trekt.
lijkt mij sterk aangezien de Radeon errug weinig kracht vraag. Als ik het goed heb maar 8 of 9 watt.

Het kan zijn dat je koeler er niet goed op zit, maar dan omet ie als het goed is gewoon herstarten. Ik zou eens een nieuwe driver installeren van je Radeon.

Verwijderd

Op dinsdag 17 april 2001 01:18 schreef Hooi het volgende:
Dat viagrt.cat probleem is opgelost met de 429 drivers, algebra.

Heb je wat op de 2e IDE aangesloten DeRoode?
Probeer om de UDMA in de BIOS voor de secundaire slave en master uit te zetten in de BIOS, en DMA uit in Windows voor dat apparaat. (of apparaten)

Waarschijnlijk ben je tegen de UDMA bug van de KT133a chipset aangelopen... :'(
Dat bestand kan je trouwens gewoon overslaan als het er niet is hoor, dat is voor M$ om te kijken of het wel de goede versie is oid.

Verwijderd

Kijk eerst es ff of je je powerconnector op het moederbord goed hebt aangedrukt. Die plotselinge reboots kunnen er naar wijzen dat ie loshangt. ATX gaan dan lekker rebooten of ze slaan af...

Verwijderd

voeding: 350 watt
powerconnector zit goed
temperatuur processor direct na crash: soms zelfs rond de 35 graden, altijd onder de 45.
videokaart: temperatuur meestal rond het vriespunt :), werkelijk, die wordt nauwelijks warm.
via 4in1 4.29
nieuwste stabiele Ati drivers
nieuwste Abit bios.

Verwijderd

op de tweede ide zit alleen een dvd-speler. Dat zou een bug wellicht een bug kunnen geven tijdens het bekijken van DVD, maar zeker niet tijdens 3dmark2001.

Verwijderd

Bij mijn systeem heb ik dat ook gehad.
De exacte oplossing weet ik helaas ff niet meer maar het lag toen aan mijn Bios instellingen (geheugen en videokaart). Ik zou zeggen ga daar eens mee stoeien (en zie Paul''s website op viahardware.com). Verders zijn je driver versies ok.

• FireSNAKE
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-08 06:21
ik heb zoiets opgelost door alles in PIO Mode te draaien.... 686B bug heb ik zon gevoel... naja het wekt hier enzo dus ikw acht nu op de nieuwe BIOS

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:43

CyBeRSPiN

sinds 2001

Klinkt als een brakke voeding. (Veel AH-pc''s hadden zelfde probleem, lag aan voeding) Kun je die niet verwisselen met een andere? Dan kun je die factor iig uitsluiten.

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat ik het probleem heb: een bad sector in de windows swap file! Dat geloof je toch niet? In ieder geval draait 3dmark2001 nu voor het eerst probleemloos 5 keer achter elkaar door.
Pagina: 1