Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.
Toon posts:

D3D-probleem bij UT en WoT

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik krijg bij het opstarten van UT en WoT in D3D echt de meest vage foutmelding:

History: UD3DRenderDevice: :DrawTile <- UCanvas::WrappedPrint.....enz...enz....

Ik heb Athlon550 met Asus V6600, en patch 4.02, weet iemand wat ik hieraan kan doen, want die spellen roeleren wel zeer zwaar!!!!

Verwijderd

Ik krijg UT ook niet aan de praat met direct3d

ik gebruik een Powercolor TNT2m64 en een pII 266

Verwijderd

OK, klinkt misschien lomp, maarrej je draait wel DirectX7? en nieuwste ASUS drivers? Ik neem aan van wel, maar dat lijkt me de enige mogelijkheid. Een andere mogelijkheid is dat je te weinig ram hebt, minder dan 128Mb?

Dat het in WoT niet werkt, dat hoort zo, dat is namelijk op de oude Unreal engine gebaseerd, en tja, die werkt nu eenmaal niet in D3D. (UT is ook op oude Unreal engine gebaseerd, maar dat is zo enorm getweaked, dat merk je niet meer). (dit is trouwens sarcastisch bedoeld, de D3D van Unreal is er wel, maar die is ZOOOOOOOO slecht :()

Je kan proberen in OpenGL te draaien.

Bij mij draait UT prima, maar WoT draait op 800x600 nog steeds amper. Op een C333@416 met ASUS V3800tnt2ultra

• /TheDuke\
  • Registratie: December 1999
  • Niet online
Voor WoT is een TNT2 patch uit,dat scheelt echt enorm
maar hij draait nog steeds niet vloeiend :(

Wel een beestachtig cool spel

Verwijderd

Die patch heb ik ook al, en het blijft onvoldoende

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb wel DirectX 7.0...alleen ik heb ook de NVIDIA 3.62 drivers, en welke nieuwste drivers van ASUS bedoel je dan? Ik heb inmiddels OpenGL geprobeerd, draait redelijk vloeiend met +/- 40 fps in 1024*768 met alle detail. Het gekke is dat ik WoT wel draaiend heb gekregen onder Direct3D, net toen ik de comp had, en dat was nog onder de ASUS drivers, alleen gaat de rest van de spellen dan zo vreselijk traaaaaaaag.

Verwijderd

Tis gewoon een ramp met de Unrealengine onder d3d, na veel moeite heb ik UT min of meer aan de praat gekregen met d3d en een GeForce en nou loopt WOT om de havenklap vast en in OpenGL lijkt het net een kerstboom, dus voorlopig valt het gewoon niet te spelen.
Die patch help geen reet, dus dat wordt afwachten op de vplgende :(

Verwijderd

Je zou kunnen proberen de nieuwste AGP miniport drivers te downloaden.( www.dbsnet.co.za/k7m/#drivers ) Volgens Liewe Meier (geloof ik, sorry liewe als ik fout zit met je naam) zou versie 4.5 er moeten zijn, maar ik kom niet verder dan 4.45. UTDEMO3.48 starte nu wel maar na drie seconde werd ik er zo uitgeflikkerd. Dus géén foutmelding maar gewoon BOEM, en terug in windows.

Maar mischien dat t in UT final (4.02) wel werkt met deze agpminiport driver.

Succes ;)

Verwijderd

Topicstarter
en waar zijn die drivers te downen??

ik word echt gestoord van al die verschillende ^&$drivers!!

het ene spel draait weer niet, het andere wel....zeer irritant....

Verwijderd

UT, gewoon met open GL...TNT2 kaartje en 128 MB, loopt als een trein :)

Verwijderd

Topicstarter
Bij mij draait hij ook prima met OpenGl, maar ik MOET en ZAL gewoon UT draaiend krijgen onder Direct3D...:-)

oei, zeer retro.....die smiley..

Verwijderd

Heeft iemand enig idee wat je aan moet met de melding tijdens installeren 4.02 patch van UT:"u\menu on cd-rom is not the expected version" ???

• aXe
  • Laatst online: 09-11-2024

aXe

[#]aXe

Ik weet niet wat er met jullie kaarten aan de hand is maar mijne (Creative Blaster TNT 1) draait als een trein met D3D.
Het ligt hem denk ik eerder in de combinatie van bepaalde systemen. De ene pc-soort doet het wel enorm goed met die kaarten en een andere juist niet. Is eigenlijk net zoiets als met bepaalde cd-rom spelers. De een kan wel die soort lezen en bij de ander gaat hij enorm traag.
Ik ben geen guru op dit gebied dus zeker weten doe ik niet. OpenGL wil vaak ook helpen met bepaalde kaarten van een fabrikant. Zoals de Diamond V550 TNT 1 werkt dus beter met OpenGL en mijn Creative Blaster TNT 1 werkt beter met D3D (Directx 7.0).

Maar succes ermee want ik ga UT/Q3!

Intel I7, 32 GB DDR3, Nvidia Geforce 570GTX, 250 Gb SSD

Verwijderd

Hmm Richard, dat klinkt alsof je dus geen legale versie hebt. Als dat niet zo is, tja dan zou ik het nie weten.

Enne AxE

Ik draai op een
Celeron333@416 met een ASUS TNT2ultra, en dat draait ook al niet. Dat is trouwens met 64MB ram. Ik heb nu 192, maar nog nie getest. Maar met de meeste spellen die KUT lopen wil extra ram vaak helpen...

Verwijderd

Scimitar, ik heb een hardstikke legale versie (99,95) , daarom snap ik geen moer van deze foutmelding !

Baal ondertussen goed, want ik kan nu mooi niet 4.o2 installeren,bij Epic wordt alleen gerept over taal en cd-path perikelen.

Iemand misschien nog een tip???

• Thijs B
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online
hmm UT is echt heftig ik koop NOOIT software maar UT heb ik wel gekocht en baalde ook als een stekker want bij mij werkte het ook niet maar na het installeren van tnt reverence drivers en de laatste directx7 werkte die wel. alhoewel die er een heel enkele keer spontaan uit klapt maar ik draai wel onder win2000 onder win98se werkte het bij mij helemaal NIET maar heb ik verder ook niet meer naar gekeken..

• aXe
  • Laatst online: 09-11-2024

aXe

[#]aXe

He Scimitar

wat raar, en inderdaad help extra mb RAM wel met bepaalde spellen. 128 MB is nu eigenlijk een beetje wat je moet hebben om spellen lekker te kunnen spelen. Maar gewoon blijven proberen! Het zal een keer lukken :)

Intel I7, 32 GB DDR3, Nvidia Geforce 570GTX, 250 Gb SSD

Verwijderd

Maar doet ie t nou of niet?????????
Pagina: 1