De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
En ie 100 volt heeft een laag amperage ,je kan er echter wel een aardige tik van krijgen als je omgeving een beetje droog is enzoo..
Je kunt je geluidskaart voluit zetten en dan niet aarden en daarna hetzelfde en wel aarden..
Het zou wat in ruis moeten schelen..
Suc6 ,
-=@@D=-
-=@@D=- Macbook Pro 16"
Donec eris felix, multos numerabis amicos
Die schakelaar heb ik erin omdat mijn netwerkaartje altijd blijft hangen bij het opstarten, tenminste als de andere netwerkcomputer uitstaat En als ik dan de schakelaar eventjes heenenweer flip, dan gaat ie pas verder (LEDjes branden dan ook even extra ). Lekker vaag he
dusss
Verwijderd
Een voltage "heeft" geen ampérage (in correct elektro-technisch Nederlands: uit een spanning volgt niet éénduidig een stroom); da''s enkel en alleen afhankelijk van de weerstand waarover deze spanning staat.Op maandag 16 april 2001 17:24 schreef AADNOLL het volgende:
Geloof me ,als hij aan de verwarming zit is hij geaard..
En ie 100 volt heeft een laag amperage ,je kan er echter wel een aardige tik van krijgen als je omgeving een beetje droog is enzoo..
Je kunt je geluidskaart voluit zetten en dan niet aarden en daarna hetzelfde en wel aarden..
Het zou wat in ruis moeten schelen..
Suc6 ,
-=@@D=-
Lijkt me sterk dat aarding verschil zou uitmaken in de hoeveelheid ruis; hooguit in de hoeveelheid brom.
Verwijderd
lijkt me veel makkelijker en safer.
Verwijderd
De wetgeving van elektrische installaties zegt dat je alle aanraakbare metalen aan de aarding moet aansluiten. Van de aarding een draad naar de waterleiding, nog een draad naar de kachel,...
De wet en jouw testje bewijzen dat je de verwarming-aarding aan je pc-kast moet koppelen.
Verwijderd
Ik zou het zelf dan ook afraden, een schok van je pc is meestal niet dodelijk, 220 van de douche wel!!! Je bent kletsnat!!!
Kijk dit snap ik dus niet helemaalOp maandag 16 april 2001 23:13 schreef Het_Studentje het volgende:
De hamvraag: "waarom is de CV installatie eigenlijk geaard?". Nou, om er geen schok van te kunnen krijgen. In de badkamer zit ook een kachel. De douche staat weer in verbinding met de kachel via de CV. Gevaar als je de PC aansluit op de kachel: als er 220V op je kast komt, komt er ook 220V op de douche. En dan ben je flink
Ik zou het zelf dan ook afraden, een schok van je pc is meestal niet dodelijk, 220 van de douche wel!!! Je bent kletsnat!!!
Als je cv geaard is. Bij ons het geval de cv zit aangesloten op een stopcontact met randaarde en die zit aan de behuizing van de cv.
Dus de metalen buizen van de verwarming zitten ook op die aarde. Dus het vloeit allemaal weg via die verwarmingsbuizen als er spanning op de cv komt te staan.
Dus als ik de spanning van mijn pc behuizing zou laten wegvloeien via de kachel waarom zou je daar uberhaupt last van hebben onder de douche
Het is toch geaard
Of zeg ik dit nou helemaal verkeerd
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Verwijderd
NEE, als 220V uit je pc naar de badkamer gaat dan gaat het verder naar de grond. Maar als die aarding stuk is, dan krijg je 220V en je haren zullen een beetje anders eruit zien.
Want de elektriciteit gaat altijd naar de grond, de aarding is een turbo-pipeline en de mens is noodoplossing voor die volten. Bij ons hebben ze slecht geaard en ik krijg wat volts tijdens het douchen, met een aardingsdraadje is dat op te lossen.
Ik krijg veel elektriciteitslessen op school, over driefase en motoren.
Maar ja ik zal m''n oom wel ff laten kijken die is elektricien.
''K heb d''r niet zoveel behoefte aan om iemand zwartgebeblakerd met Don King kapsel tegen te komen in de douche
De douche is geaard en tegenwoordig vaak op de aardedraad om de aardlekschakelaar de stroom uit te laten schakelen. Wat gevaar oplevert zijn elektrische apparaten in de badkamer, de aardlek zorgt ervoor dat dan de stroom uitgeschakeld wordt. Daarom is er aarde in de badkamer.
De weerstand over de draden en buizen naar de aardlek is altijd minder dan als het via degene moet gaan die staat te douchen. Als er ergens in het aarde cicuit stroom op komt te staan gaat dat direkt naar de aardlek die de stroom afsluit zodat je nooit onder spanning onder de douche kunt staan
Wat algabra bedoelt is dat je aarde niet werkt dus de stroom niet via de aardklem in de meterkast wordt afgevoerd maar naar alternatieve wegen gaat zoeken en dan via de afvoer gaat.
N.B. EEN DOUCHE DIE OP ENIGE MANIER ONDER STROOM STAAT IS LEVENSGEVAARLIJK leg heel snel een goede aarde met aardlekschakelaar aan. Als er iets fout gaat slaan de stoppen veel te laat door als ze al doorslaan.
u can fool all people some time and fool some people alltime
Volgens mij is die aarde van de cv al verbonden met de aarde uit de meterkast via een aardlekschakelaar. Waar zou die aarddraad van dat stopcontact anders heen moetenOp dinsdag 17 april 2001 00:25 schreef outlaw het volgende:
Slayer begrijpt het.
De douche is geaard en tegenwoordig vaak op de aardedraad om de aardlekschakelaar de stroom uit te laten schakelen. Wat gevaar oplevert zijn elektrische apparaten in de badkamer, de aardlek zorgt ervoor dat dan de stroom uitgeschakeld wordt. Daarom is er aarde in de badkamer.
De weerstand over de draden en buizen naar de aardlek is altijd minder dan als het via degene moet gaan die staat te douchen. Als er ergens in het aarde cicuit stroom op komt te staan gaat dat direkt naar de aardlek die de stroom afsluit zodat je nooit onder spanning onder de douche kunt staan
Wat algabra bedoelt is dat je aarde niet werkt dus de stroom niet via de aardklem in de meterkast wordt afgevoerd maar naar alternatieve wegen gaat zoeken en dan via de afvoer gaat.
N.B. EEN DOUCHE DIE OP ENIGE MANIER ONDER STROOM STAAT IS LEVENSGEVAARLIJK leg heel snel een goede aarde met aardlekschakelaar aan. Als er iets fout gaat slaan de stoppen veel te laat door als ze al doorslaan.
Maar inderdaad daar ben ik dus wel een beetje bang voor. Als ik mijn pc aan heb staan zal er continue een spanning staan over die hele verwarming. Ik weet ook niet of die afgevoerd wordt via de waterleiding.
Maar dat van die elektrische apparaten in de douche dat is toch alleen maar echt gevaarlijk als die apparaten zelf niet geaard zijn ?
Bv stel je hebt een radio in de douche zonder randaarde en die valt per ongeluk om en komt in contact met water waar jij in staat. Dan zul je me toch een optater krijgen.
Maar als die zelfde radio wel geaard is heb je toch nergens last van? en zal de aardlekschakelaar er uit vliegen
Verwijderd
vb. 10A naar de badkamer in de bruine draad en 1A terug in de blauwe draad, er zal wel een probleem zijn. 1A naar de kast en 9 door de mens/aarding. De schakelaar schakelt de spanning uit.
Elektrisch gezien is de aarding, cv, pc-kast, aardbol,... een enorme neutrale draad. Theoretische gebeurt niets als de blauwe draad aanraakt en bij de bruine of zwarte krijg je volts, MAAR wie zegt dat de elektricien alle draden volgens de regels installeert.
De aarde is niet altijd goed aangesloten, in andere threads werden percentages hiervoor genoemd die vrij hoog zijn.Op dinsdag 17 april 2001 00:49 schreef SIayer het volgende:
[..]
Volgens mij is die aarde van de cv al verbonden met de aarde uit de meterkast via een aardlekschakelaar. Waar zou die aarddraad van dat stopcontact anders heen moeten
Die continu spanning is maar heel laag, dezelfde spanning die je krijgt als je met een hand je kast vasthoudt en met de andere een aarde. Verwaarloosbaar dus, maar wel groot genoeg om je elektronica te beschadigen.Maar inderdaad daar ben ik dus wel een beetje bang voor. Als ik mijn pc aan heb staan zal er continue een spanning staan over die hele verwarming. Ik weet ook niet of die afgevoerd wordt via de waterleiding.
Op het moment dat de stroom in contact met water komt en jij biedt een goede geleiding en aarde krijg je toch een gigantische opdonder. Voordat de aarde de stroom heeft afgevoerd naar de aardlek en daar de elektriciteit heeft uitgeschakeld gaat er toch nog wat tijd verloren en die kan fataal zijn. Ongeaarde apparaten slaan pas uit als de stoppen doorslaan en dat is helemaal desastreus.Maar dat van die elektrische apparaten in de douche dat is toch alleen maar echt gevaarlijk als die apparaten zelf niet geaard zijn ?
Bv stel je hebt een radio in de douche zonder randaarde en die valt per ongeluk om en komt in contact met water waar jij in staat. Dan zul je me toch een optater krijgen.
Maar als die zelfde radio wel geaard is heb je toch nergens last van? en zal de aardlekschakelaar er uit vliegen
u can fool all people some time and fool some people alltime
Verwijderd
Onder normale omstandigheden zal het werken, maar:
Als er iets fout gaat in de aarding van je verwarming/waterleiding kan er 220V op komen te staan. Douchen wordt dan op zijn minst een spannende ervaring.
Ehm... in de badkamer is het verplicht om alles aan aarde te hebben, zo zijn de kranen, CV en de metalen badkuip/douchebak standaard aan aarde gelegd. Sterker nog, in de badkamer is meestal een centraal aardepunt aanwezig om de aarde daar keihard te maken.Op dinsdag 17 april 2001 08:46 schreef sterretje het volgende:
NIET DOEN
Onder normale omstandigheden zal het werken, maar:
Als er iets fout gaat in de aarding van je verwarming/waterleiding kan er 220V op komen te staan. Douchen wordt dan op zijn minst een spannende ervaring.
voor je zoiets doet eerst ff meten of je de volledige 230 volt meet tussen de cv kachel en de fase draad van het net,het is obsolute onzin dat als je de pc aan deze leiding zou hangen je dan in de douce onder stroom zou komen te staan,immers alle apparaten in je hele huis zullen via de aarde in de meterkast ook in verbinding staan met de cv kachel.
een spanning kiest dan ook niet voor de mens
maar voor de laagste weerstand en dat is dus de aarddraad mits die aanwezig is en goed is.
dus velen hierboven moeten toch ff beter opletten op school want zoals jullie nu praten komt er niet veel van terecht.