[BC3] Scanner doet niet :(

Pagina: 1
Acties:

• Tony_Montana
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-08 17:29
Als ik mijn scanprogramma opstart krijg ik steeds de meldig:

Other Error
Error Code: 0x 10ff0800

Ik heb scanner weer opnieuw geinstalleerd maar krijg steeds dezelfde error weer. Volgens mij moet ik iets in de bios veranderen maar ik weet niet precies wat. Wan t ik heb laatst in de bios load default settings gedaan ofzo en nu doet ie het niet meer. Kan iemand mij helpen?

• Tony_Montana
Heb ik allemaal al geprobeerd dus hielp niks. Ik weet bijna zeker dat ik iets in de bios moet veranderen alleen weet ik niet wat.

Verwijderd

Alles van de scanner eraf gooien.

Installeer de nieuwste drivers. Met het KutWare die je ''gratis'' meekrijgt kan je weinig doen.

Scannen doe je met je grafisch software pakket, zoals PhotoShop, PhotoPaint,...

Verwijderd

Dan de lange procedure.

Flash je bios op.

Stel je bios goed in

fdisken en format C:

windoos herïnstalleren

EERST JE CHIPSET DRIVERS INSTALLEREN

drivers in logisch volgorde installeren
vb. eerst SB Live dan joysticks en niet omgekeerd

alle andere proggies installeren

Bij mij duurt het een 24 uur om mijn server volledig te herïnstalleren:(.

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Check ook even de instellingen voor je par. poort in je bios.. welk irq, evt. dma en welk type (ECP/EPP/Normal). Ikzelf heb ''m op ECP+EPP staan en dat werkt prima.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

De goede LPT instellingen zijn

ECP
IRQ 7
DMA 3

Verwijderd

Deel je met je scanner en printer de printerpoort?

• Tony_Montana
Volgens mij wel ja. En ik wil liever niet formateren want ik heb hier telebankieren van ABN dus kan ik niet formateren.

Verwijderd

Na een tijdje sterven de scanners een beetje.
Mijn Primax is ook zo''n koppige toestel. Als ik wil printen printer insteken, als ik wil scannen scanner insteken, de reboots niet vergeten. Mijn netwerk is een scan-client en een print-client, dan moet je de kabels niet verwisselen.

• Eric Oud Ammerveld
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-07-2024

Eric Oud Ammerveld

Arduino developing... :)

Tering ,de helft van wat hierop gereplyt is ,is allemaal onzin..

Mjah..
Je kunt dus je parallelle poort op EPP of ECP of beide zetten.
Het is de bedoeling dat je Printerpoort bi-directioneel wordt gebruikt.
Een HP690 printer kan wel eens problemen daarmee hebben envenals andere printers..
Anyway ,zorg dat je IRQ niet gedeeld staat en dat het hex adres (bv. 3F8) niet door een ander apparaat gebruikt wordt.
Je geluidskaart neemt over het algemeen irq 5 of 7 in ,houd dit ff in de gaten.

Het kan ook zijn dat je lamp blijft steken
als die lamp beweegt wanneer je de scanner aanstaat is er nix aan de hand ,anders moet je een manier vinden om hem ehm.. los te maken..
Vaak zit bij scanners onderop een soort schroefding dat je rond kunt draaien of een paar pinnetjes die je in kunt drukken.
Deze zijn bedoeld om de scannerlamp te blokkeren tijdens het vervoer..
Check of dat die goed zitten.

Mocht dit niet lukken ,stuur ff een mailtje ofzoo naar eric@informatique.nl dan zal ik kijken of ik je verder kan helpen.
Stuur dan meteen alle spec''s mbt hardware en software van je scanner en systeem mee.

Greez ,

-=@@D=-

-=@@D=- Macbook Pro 16"

• Tony_Montana
Ik heb een canon BJC-4300 printer en FB 320P scanner. De printer doet het wel maar de scanner niet. Heb gewoon de standaard programma geinstalleerd die je meekrijgt van Canon. Ik kan het programma wel opstart dan krijg eerst een foutmelding maar ik kan niet scannen. Heb een NMC moederbord onboard sound en nog een SB 128 pci. IK weet helemaal niks van die bios instellingen enzo. Toen ik mijn pc net nieuw had deed mijn scanner het ook niet en toen kwam die gast vanwaar ik de pc had gekocht ff de scanner fixen hij was binen5 sec klaar ofzo hij veranderde maar 1 instelling en ik weet niet meer wat. Hopelijk lukt het mijn scanner te installeren zonder te formateren want heb telebankier van ABN .

• Tony_Montana
Trouwens ik draai win98 en alle kabels enzo zitten er wel goed in dus daar kan het niet aanliggen

• Tony_Montana
Volgens mij delen de scanner en de printer de printerpoort.

• Tony_Montana
Niemand een idee?

• mazzzterrr
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 30-08-2025
Bel die gast dan die het vorige ook gefixt heeft! Of ga met het boekje van je mainboard even alle instellingen langs. Beetje logisch nadenken dan kom je best een eind! Anders moet je hem eerst eens bij iemand anders proberen zodat je zeker weet dat hij niet kapot is.

Verwijderd

Als ze de printer-poort delen,...

Je heb meer geluk dan een lotto-winnaar, als twee toestelen van dezelfde merk samenwerken

Je ben meer geluk dan iemand die 1000man fragt zonder 1 keer dood te gaan in instant-gid in godlike-skills(unreal tournament), je 2 toestellen van verschillen merken op 1 poort laat werken

In mensentaal, normaal delen printerpoorten NIET!!!!!!!!!!!!!!! 2de poort installeren
Of bij IRQ tekorten een tweede pc op netwerk die als scan-server werkt. USB-scanners zijn snel en goed en probleemloos.

Printer-poorten werken parallel met 1 toestel, printer-poorten werken NIET serieel, printer-poorten zijn geen USB.

Als dit en de vorige reply''s niet werken, dan koop je een nieuwe USB scanner

• Tony_Montana
Domme vraag maar ik heb geen verstand van irq enzo. Kan iemand mij daar ff advies over gevene hoe ik dat moet instellen?

• Thomix
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-08 21:39

Thomix

cAFFEÏNE!

Dat laatste is dus serieus gelul; ik heb over het algemeen helkemaal niet zo''n geluk maar ik heb hier een Trust scanner en een HP printer (die sowieso al een slechte naam hebben) gewoon op één poort hangen en het werkt als een trein!

• Tony_Montana
Weet iemand hoe ik mijn scanner weer aan de praat krijg???
Pagina: 1