[BC3] TB + cooler erop zetten

Pagina: 1
Acties:

• Vrieskist
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-04 09:28
Ik heb verhalen gehoord dat je bij een duron erg moet oppassen als je er een cooler op wil zetten, is dit bij de TB (Thunderbird) ook zo ?

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Ligt er net aan wat voor koeler als het is.
Als je een superorb hebt of iets dergelijks moet je inderdaad gewoon goed uitkijken wat je doet. ;)

Gewoon niet wild gaan roppen. En neem er de tijd voor. Oefen in ieder geval geen kracht uit op de heatsink om het beugeltje vast te klemmen. Dit is namelijk de manier om je core te kraken :)

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Vrieskist
ik wou er een spire opzetten dan.

is dat een beetje een veilige koeler ??

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Als je hem goed plaatst is het best een goeie koeler natuurlijk.

En daar zit het hem ook in. Goed plaatsen ;)
Doe wat koelprut op je core. Dun laagje want als je het te dik doet werkt het weer averechts.

En zorg gewoon dat je heatsink en core goed contact maken zie je wel als er koelprut onder aan je heatsink zit.

Forceer in ieder geval gewoon niet en doe het gewoon rustig :)

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Vrieskist
:)

ok bedankt iig, maareh ik heb nog nooit eerder een computer in elkaar gezet, dus de laatste vraag, raden jullie met dit af en moet ik naar een computer boer gaan en ut daar laten doen of zeggen jullie JUST DO IT :D

Verwijderd

Veel plezier en vooral breek die core van de cpu NNNIIIIIEEEETTTTTTT af.

Verwijderd

Vooral voorzichting, ik heb ook een monsterkoeler op mijn thunderbird staan, nooit een koeler erop forceren, rustig aan, neem je tijd, anders verlies je de gespaarde minuten door vele uren werken om het geld van een nieuwe cpu te verdienen.

Mijn vriend heeft op een ABIT KT7-raid met thunderbird en super orb. De elco''s zijn bijna eraf geduwd. De core van zijn thunderbird is meer een ruïne:) dan een rechthoek.

Hij kan goed hardware verneuken, mobo''s opfikken, geforce vga connector van de kaart afgetrokken:(, door het inrammen van de GeForce 2 mx in zijn mobo is zijn mobo in 2 gebroken|:(.

Behandel het hardware NNNNNIIIIIIIIEEEEEEEETTTTTTTTTTTTTTTTT
zoals hij het behandelt.

[edit]
Just do it

Dit kan je zelf wel, maar vooral rustig aan, niet haasten.

Die computerboer kan het niet beter, maar computerboeren kwijlen voor je geld (100piek s.v.p.)

Ik repareer ook computers, ik vraag alleen geld voor hardware.

[edit]
Smeer eerst wat koelpasta of hoe heet dat spul op de cpu, plaats de koeler schuin met de kant met de korte beugel en clip naar beneden aan de overkant van de tekst Socket... , laat de koeler rustig ''landen'' op de cpu , maak de clip met lang beugel rustig vast aan de kant met de tekst Socket... , sluit het kabeltje aan de cpu-fan header. Het is moeilijk uit te leggen zonder tekening.

• Vrieskist
Op maandag 16 april 2001 14:58 schreef algabra het volgende:
Vooral voorzichting, ik heb ook een monsterkoeler op mijn thunderbird staan, nooit een koeler erop forceren, rustig aan, neem je tijd, anders verlies je de gespaarde minuten door vele uren werken om het geld van een nieuwe cpu te verdienen.

Mijn vriend heeft op een ABIT KT7-raid met thunderbird en super orb. De elco''s zijn bijna eraf geduwd. De core van zijn thunderbird is meer een ruïne:) dan een rechthoek.

Hij kan goed hardware verneuken, mobo''s opfikken, geforce vga connector van de kaart afgetrokken:(, door het inrammen van de GeForce 2 mx in zijn mobo is zijn mobo in 2 gebroken|:(.

Behandel het hardware NNNNNIIIIIIIIEEEEEEEETTTTTTTTTTTTTTTTT
zoals hij het behandelt.

[edit]
Just do it

Dit kan je zelf wel, maar vooral rustig aan, niet haasten.

Die computerboer kan het niet beter, maar computerboeren kwijlen voor je geld (100piek s.v.p.)

Ik repareer ook computers, ik vraag alleen geld voor hardware.
ik ga het samen met een vriend van me doen, die heeft er wel wat meer verstand van dan ik :)

• MRic3
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-08 05:47

MRic3

Of praat ik weer poep?

He vrieskist, gewoon doen. Ik heb het ook net gedaan voor de eerste keer (gisteren) en als je kan lezen en denken dan lukt het wel, het is vrij logisch allemaal. Ik was alleen ''vergeten'' om een goed koeler te bestellen dus ik kan het niet afmaken. Het Mobo was een abit KT7A met een TB 1000 echt vrij simpel. De cooler komt morgen of in ieder geval binnenkort wel als ik de goede kan vinden die ik wil. Suc6

MRic3

If the world didn't suck, we would all fall off!!!

Verwijderd

Zorg er bij die Spire in ieder geval voor dat je hem er echt recht goed op zet.. En Zeker niet een beetje schuin, want dat scheelt je al gauw 10 C of meer :(

• Vrieskist
Op maandag 16 april 2001 15:15 schreef MRic3 het volgende:
He vrieskist, gewoon doen. Ik heb het ook net gedaan voor de eerste keer (gisteren) en als je kan lezen en denken dan lukt het wel, het is vrij logisch allemaal. Ik was alleen ''vergeten'' om een goed koeler te bestellen dus ik kan het niet afmaken. Het Mobo was een abit KT7A met een TB 1000 echt vrij simpel. De cooler komt morgen of in ieder geval binnenkort wel als ik de goede kan vinden die ik wil. Suc6

MRic3
k, dank u allen :)

* Vrieskist geeft alle mensen in dit topic een virtueel biertje ;)
Pagina: 1