Toon posts:

[BC3] proc te heet: 68 graden??

Pagina: 1
Acties:
  • 138 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Dag, ik heb een niet-overgeclockte AMD1200, 266FSB. Er zit nu een Chrome Orb op. Maar nu is mjin proc 68 graden celcius. Ik wil zelf een hele goeie koeler maken, maar tot die tijd: loop ik de kans op verbranding van de CPU? Of zit ik met 68 graden nog veilig?

Moet ik per direct een betere koeler kopen, of kan ik hier nog weken 24/7/30 mijn pc mee aanlaten?

Kast staat btw open..

• taz3d_nl
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-02 12:08
zit er koelpasta tussen je koeler en je cpu core ??

• DR
  • Niet online

DR

moet zo wel kunnen, de AMD procs zijn gegarandeerd dat ze het op 90 nog doen.

• Semetrix
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-08 15:39
Ik hoop dat die 68C onder full load is. Maar dat is zelfs erg hoog. De mijne haalde met een coolermaster 61C en dat vonden spellen niet leuk want ik kreeg eerst blauwe schermen met als uiteindelijk resultaat dat het systeem hing. En nu met een FOP 38 hoogstens 45C.

Verwijderd

Topicstarter
Zo''n groen matje. Ik was al van plan een nieuwe te kopen en dacht dat het tijdelijk wel kon. Zou het met koelpasta echt van 68 naar 50 droppen? Nee toch?

Kan het zijn dat er helemaal geen contact is tussen de proc en de koeler? Of zou het dan echt 200 graden >>> bang worden? ;(

Mijn vraag: is het verstandig onmiddelijk de pc uit te zetten en een behoorlijke koeler te kopen of kan ik nog wel veilig enkele weekjes doordraaien?

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet niet precies wat full-load is, maar het is gewoon tijdens een beetje internetten. Lijkt mij idle. Ik heb inderdaad af en toe blauwe schermen :(

Zou koelpasta veel uitmaken? Of moet ik voor tijdelijk een andere koeler kopen?

Verwijderd

Zeker weten, mijn proc p3 800 komt nooit boven de 25 graden met standaard cooler

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:13

Arfman

Drome!

Ik zou ASAP een goeie koeler kopen, een GlobalWin FOP38, en die erop laten zetten door iemand die het vaker gedaan heeft. Niet lullig bedoelt, maar als je daarmee een foutje maakt ben je wel mooi je 1.2 GHz processor kwijt !

Ik heb zelf m''n hele systeem in elkaar geschroefd, alleen de koeler heb ik er bij m''n leverancier op laten zetten.

edit:
tiepvauten

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

• DR
  • Niet online

DR

Op maandag 16 april 2001 13:30 schreef Het_Studentje het volgende:
Ik weet niet precies wat full-load is.
Full load= de tijd dat je op 100% cpu gebruik zit

offtopic:
Btw, toemn mijn proc(duron750) 75 graden werd had ik nog geen blauwe schermen.

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:13

Arfman

Drome!

Mijn 1.2 GHz Athlon word niet warmer dan 53 graden, na enkele uren Counter-Strike. En dat is met een standaard Spire koelertje, volgende week komt er een FOP38 op.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

• Bohjaaaa
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-07-2022

Bohjaaaa

tuiper de tuip

Nou, ik zou er toch verstandig aan doen om er pasta tussen te smeren. Je kunt het voor niets krijgen en het is echt vele malen beter als gewoon de koeler op de processor zetten. Maar als je een niet overgeklokte Athlon met een Orb op 68 graden heb draaien tijdens een beetje internetten, dan is er ergens toch iets mis. Zit de processor er wel goed op? Heb je het juiste voltage ingesteld (zal wel, gaat allemaal vanzelf tegenwoordig) Acceptabel is een temp van tussen de 27 en 45 graden. Als die van mij boven de 50 zou komen (gebeurt dus ook niet) dan krijg ik het zelf ook warm. Open laten van de kast heeft geen invloed op temp van processor, alleen dat ie nu allemaal stof in je kast zuigt

• Bohjaaaa
  • Laatst online: 21-07-2022

Bohjaaaa

tuiper de tuip

Op maandag 16 april 2001 13:34 schreef Arfman het volgende:
Ik zou ASAP een goeie koeler kopen, een GlobalWin FOP38,
En wat is een chrome ORB????????? bagger wil je zeggen????? nee, ik denk dat er toch wat mis is, waardoor die proc zo heet wordt, zou in eerste instantie pasta proberen

• elgringo
  • Laatst online: 20-08 14:20
Duidelijk: Waterkoeling:

if broken it is, fix it you should

Verwijderd

Topicstarter
In de toekomst wil ik op de heatsink een 120mm papst zetten die de lucht direct naar buiten blaast, met een trechter, gat in zijkant-pc etc. Tot die tijd kan ik uiteraard met de standaard fan trecht. Nu de vraag:
Een Alpha Pal6035 of een GlobalWin FOB38???

• Chrasher
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17-03 00:31

Chrasher

Tevree met z'n PS5

Op maandag 16 april 2001 13:34 schreef Psycho_Dad het volgende:
Zeker weten, mijn proc p3 800 komt nooit boven de 25 graden met standaard cooler
Dit hoor ik zo vaak tegenwoordig |:( Is dus niet mogelijk! Elke processor wordt warm (en zeker als hij wordt belast). Een "niet overgeklokte" belaste processor met standaard koeling zal meestal een graad of 30-40 worden. Vooral als de thermal-diode die de temperatuur meet "in" de core zit, zoals bij b.v. de P3 (natuurlijk heb je ook een mobo nodig die dit kan lezen). Bedenk wel dat 40 graden niet heet is, maar handwarm. Heb je een externe thermal-diode dan zal hij toch wel de 30 graden moeten halen.

Controleer eens een paar instellingen:
- Heb je de juiste "thermal-diode" geselecteerd in het gebruikte programma? Vaak wordt de temp van je Mobo(chipset) aangezien voor de processor en die blijft meestal wel onder de 30 graden hangen.
- Zit die "thermal-diode" wel goed tegen de "Core" van de processor?
- Voel eens aan die standaard koeler of die warm is. Bij een processor temperatuur van "maar" 25 graden zou die "koud" moeten zijn. Voelt ie maar een beetje warm aan, dan is de processor zeker een stuk warmer.

Die belaste temperatuur van maximaal 25 graden of lager(intern gemeten), haal je alleen met extreme koeling, zoals een peltier of waterkoeling.

Hmmm... ik moest dit gewoon even kwijt. :)

Zelf heb ik hier een P3700@980 draaien op 1.90V met Alpha Pal 30T. Deze is onbelast (met ACPI) zo''n 24 graden en belast loopt hij op tot zo''n 42 graden. Zet ik de ACPI uit, dan loopt hij onbelast op naar zo''n 35 graden. Dit is met een dichte kast!

PSN-id: Chrasher

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 18:34
Volgens mij is dit al de 1000000x keer dat een "mijn AMD processor wordt te heet" is langsgekomen. Search eerst eens even gebruiken misschien?

ps: mijn P3 1 GHz is idle 34-37 graden en bij full load 47-48 graden

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Ok dat geloof ik dus ook niet...maar mijn P3 800 loopt na een hele dag Seti draaien wel op naar zón 52 graden..:?
Is dat niet erg warm voor een Pentium..?
Hij is niet overklokt ofzo...

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 18:34
Op maandag 16 april 2001 14:09 schreef GaMbiNo het volgende:

[..]

Ok dat geloof ik dus ook niet...maar mijn P3 800 loopt na een hele dag Seti draaien wel op naar zón 52 graden..:?
Is dat niet erg warm voor een Pentium..?
Hij is niet overklokt ofzo...
M''n ouders hebben ook een P3 800EB en die is idle rond de 35 graden.
52 graden vind ik aan de hoge kant voor een 800 vergeleken met mijn 1000 (met Intel retail koeler).

Verwijderd

Als ik jou was zal ik er een paar 8x8cm fans in je kast bouwen.
Dat wil ook nog wel eens goed werken.

• charlie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-03 11:08

charlie

?*?

Ik heb op het werk ook net een chrome orb op mijn athlon 900 gezet met de standaard pad en hij wordt ook een dikke 60°C warm, ga er hem morgen afhalen en vervangen door koelpasta. Het spijtige is wel dat die chrome er zo moeilijk af te halen is en mijn core reeds begint af te brokkelen...

• zaadstra
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18:37

zaadstra

Überprutser

staat de pc dan wel aan? >:)

bij mij wordt hetzelfde beestje 40 graden met orig. Intel cooler....

• Eric Oud Ammerveld
  • Laatst online: 05-07-2024

Eric Oud Ammerveld

Arduino developing... :)

Op maandag 16 april 2001 13:45 schreef Bohjaaaa het volgende:

[..]

En wat is een chrome ORB????????? bagger wil je zeggen????? nee, ik denk dat er toch wat mis is, waardoor die proc zo heet wordt, zou in eerste instantie pasta proberen
Ehm.. JAH chrome orb is bagger ,koelt van geen meter bij de kern van je proc.
Beter een alpha cooler of een simpele cooermaster mod met een 8 cm fan er op gemikt..
Er zijn nieuwe coolermaster coolers uit voor tbird''s boven de 1.2 Gig ,deze hebben een flink koelblok. Koop dat ding en mik er een 8 cm fan op ,believe me ,hij wordt een STUK koeler! 8-)

greets ,

-=@@D=-

-=@@D=- Macbook Pro 16"

• Bluezy
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-11-2023

Bluezy

kiss my As(s)us

Op maandag 16 april 2001 14:25 schreef Charlie23 het volgende:
Ik heb op het werk ook net een chrome orb op mijn athlon 900 gezet met de standaard pad en hij wordt ook een dikke 60°C warm, ga er hem morgen afhalen en vervangen door koelpasta. Het spijtige is wel dat die chrome er zo moeilijk af te halen is en mijn core reeds begint af te brokkelen...
Vreemd ik heb hier een chrome orb op mijn athlon 900@1000: temp idle 34 en stressed 45
Heb hem er al diverse malen afgehaald en opnieuw geplaatst zonder enige beschadiging aan de core.

I'm partial to your abracadabra

Pagina: 1