Ik heb wat extra geheugen (SDRAM) modules, hoe kan ik zien hoeveel MHz ze zijn? Staat het altijd op de modules zelf?
Verwijderd
Het staat er niet altijd op, maar (vooral tegenwoordig) vaak wel. En anders kun je het wel met een programmaatje zien (Sandra 2001 bijv.)
Verwijderd
Kan je alle teksten op een geheugen-chippie en het aantal chippies op het latjes even posten?
Ik ben de enige geheugen keurder in België, iedereen meet zijn latjes in een mobo of rammeter, maar ik zie zo aan een latje wat het is.
Ik reken met de tekens op de chippies en het aantal chippies uit wat voor een stuk geheugen het is. 99% precisie.
Ik ben de enige geheugen keurder in België, iedereen meet zijn latjes in een mobo of rammeter, maar ik zie zo aan een latje wat het is.
Ik reken met de tekens op de chippies en het aantal chippies uit wat voor een stuk geheugen het is. 99% precisie.
wow jij ken blatenOp dinsdag 17 april 2001 00:23 schreef algabra het volgende:
Kan je alle teksten op een geheugen-chippie en het aantal chippies op het latjes even posten?
This message was sent from a galaxy far, far away.
Verwijderd
rot op manOp dinsdag 17 april 2001 00:23 schreef algabra het volgende:
Verwijderd
Dat van 99% is een beetje overdreven.
Ik doe al jaren elektronica, in de elektronica moet je van elke chip de productie datum kunnen aflezen.
Later heb ik geheugenchippies bekeken en met een rekentoestel alle mogelijk combinaties te vinden om een stuk geheugen uit te reken.
vb. een stuk SDRAM 16MB analyse
16821 staat op alle chippies in de tweede rij
16821 kbits * 8 chippies = 134568kbits
134568 / 8 = 16821 kbytes
16821/1024 = ongeveer 16MB
A12 staat op de derde rij
1 / 12ns = theoretisch max 83 Mhz = PC66
Het blijft een schatting van de grootte, snelheid en ouderdom !!!
Het klopt voor 90%, handig als ik geheugen koop en er is geen test mogelijkheid.
1) Geloof de verkoper
2) maak een schatting van het stuk ram
Bijna elke lat ram is uniek, laat het door mij uitzoeken. Mijn system werkt ook bij videoplanken en cache chippies in oude pc''s.
Ik doe al jaren elektronica, in de elektronica moet je van elke chip de productie datum kunnen aflezen.
Later heb ik geheugenchippies bekeken en met een rekentoestel alle mogelijk combinaties te vinden om een stuk geheugen uit te reken.
vb. een stuk SDRAM 16MB analyse
16821 staat op alle chippies in de tweede rij
16821 kbits * 8 chippies = 134568kbits
134568 / 8 = 16821 kbytes
16821/1024 = ongeveer 16MB
A12 staat op de derde rij
1 / 12ns = theoretisch max 83 Mhz = PC66
Het blijft een schatting van de grootte, snelheid en ouderdom !!!
Het klopt voor 90%, handig als ik geheugen koop en er is geen test mogelijkheid.
1) Geloof de verkoper
2) maak een schatting van het stuk ram
Bijna elke lat ram is uniek, laat het door mij uitzoeken. Mijn system werkt ook bij videoplanken en cache chippies in oude pc''s.
ahum, installeer sisoft sandra en kijk wat die erover zegt, das 99,9% van de tijd zeer precies en kloppend
I see dead pixels...
Pagina: 1