Toon posts:

[BC3] interne ps/2 kabel

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een (pentium 1, merkloos) moederbord met een 10 pins muispoort voor ps/2 op het moederbord, en daar wil ik een ps/2 muis aan zetten. Ik heb dus zo''n intern kabeltje nodig om aan die pinnetjes een ps/2 plug (6 pins) te zetten.
Maar deze dingen zijn hier in de buurt nergens te koop!! :( Ze hebben hier wel losse ps/2 plugjes (6 pins), dus dan kan ik zelf wel zo''n kabeltje maken, alleen moet ik dan nog even de betekenis (ground, data, etc.) van alle pinnetjes weten.

De betekenis van de pinnetjes van de ps/2 plug weet ik wel, nu alleen nog de betekenis van de 10 pinnetjes op het moederbord, dit kon ik echt nergens vinden op internet. Wie weet hier wel wat over??

Verwijderd

Topicstarter
Heeft er ook niemand zo''n kabeltje liggen?? Iemand die nix te doen heeft, en zo aardig wil zijn om ff te kijken bij zo''n kabeltje welk gaatje aan de ene kant bij welk gaatje aan de andere kant hoort??

• AttiX
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-08 21:17
Ik heb nog wel zo''n kabeltje liggen en ik kan ook wel ff voor je opzoeken welk pin wat is.. :) Zal ff zoekne, owkeej? Je mag mijn kabeltje ook wel kopen. Geef maar een prijsje..

• AttiX
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-08 21:17
Hmm, de info die ik heb is alleen van toepassing op P1 Asus Moederborden.
Ik heb wel een verloopstekkertje van een Com poort naar een PS/2 poort. Is dit wat?
Ik zal nog wel ff doorzoeken naar de configuratie.

Verwijderd

Topicstarter
Is de indeling van een ps/2-poort op een asus bord anders dan op andere borden? Ik heb er inderdaad al eens van gehoord dat er verschillende soorten waren, lekker slim waren die lui toen om allemaal een eigen ps/2-poortindeling te maken. Is dat kabeltje dat je hebt ook alleen voor asus borden dan?

Aan een verloopstekkertje heb ik helaas nix, want die is gebouwd om op een seriele poort op het moederbord aangesloten te worden, en ik wil juist mijn ps/2 poort gebruiken.
En als je een seriele kabel aan ps/2-pinnetjes zet, en vervolgens een verloopje erop zet, werkt het ook niet, omdat de pinout van een seriele poort en ps/2 poort op het mobo niet hetzelfde is.

Toch alvast bedankt voor de hulp.

Verwijderd

is het bord een asusje ?

Verwijderd

MERK ?!

Kijk daarna eens op de site van etc.etc.
|:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:(
Pagina: 1