De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Voor optimale performance is het inderdaad het beste om 2 identieke schijven te gebruiken.
Alleen gebruik geen maxtor schijven omdat die timing problemen geven met raid controllers heb ik gehoord.
Ik weet alleen niet of dat alleen met highpoint was of ook met andere raid controllers.
Alleen gebruik geen maxtor schijven omdat die timing problemen geven met raid controllers heb ik gehoord.
Ik weet alleen niet of dat alleen met highpoint was of ook met andere raid controllers.
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Hier http://www.storagereview.com kun je een zeer uitgebreide guide lezen over schijven in het algemeen en specifiek over raid! Have fun! Maar pas op: het is best wat leeswerk!
van wat lezen is nog nooit iemand dom geworden
,
Verwijderd
ik heb 2 maxtors 30,7 gig op raid 0
Dat van die maxtors is bullshit.
bij mij werkt het perfect
en inderdaad werk het sneller, zeker met coverteren van films/dvd films e.d.
ps gebruik een highpoint controller.
Dat van die maxtors is bullshit.
bij mij werkt het perfect
ps gebruik een highpoint controller.
Ok bedankt, ik zal er dan toch nog maar ff over denken,
Appetoe
Appetoe
Verwijderd
Als je 2 disks met verschillende RPM snelheden gebruikt (of 2 met dezelfde RPM maar gewoon verschillende prestatie-niveau''s) dan zal de performance ietsje slechter zijn dan de langzaamste disk omdat de snelste gaat zitten wachten op de langzamere. Reden: ze zullen dan nooit lekker in sync lopen wat wederom extra wachttijd oplevert (niet veel maar toch).
Wat betreft de keuze qua Raid-controller ( ATA neem ik aan) neem dan zeker geen Promise. Da''s echt troep. Highpoint is wat dat betreft beter maar echt leuk wordt het pas met een 3ware Escalade 6400 controller. Die roeleert echt helemaal de pan uit
Ik moet wel zeggen dat de Escalade met z''n 800 piek niet het goedkoopst is maar hij performt wel veel beter.
Wat betreft de keuze qua Raid-controller ( ATA neem ik aan) neem dan zeker geen Promise. Da''s echt troep. Highpoint is wat dat betreft beter maar echt leuk wordt het pas met een 3ware Escalade 6400 controller. Die roeleert echt helemaal de pan uit
Ik moet wel zeggen dat de Escalade met z''n 800 piek niet het goedkoopst is maar hij performt wel veel beter.
Verwijderd
hhmm.ik ben benieuw waar je dat uit opmaakt...tot nu toe heb ik in alle test waar de highpoint en de promise in zaten, altijd de promise als winnaar uit de bus zien komen.....:?Wat betreft de keuze qua Raid-controller ( ATA neem ik aan) neem dan zeker geen Promise. Da''s echt troep. Highpoint is wat dat betreft beter
Verwijderd
JA ik vind het zowiezo beetje raar........ HIghpoint zijn goedkope RAID controllers........ PROMISe is vette marktleider denk toch niet dus dat ze slecht zijn........ enne MAXTOR slecht????? laat me lachen
ik merk er niks van bij normaal gebruik, maar ik let er eigenlijk niet op, maar wel als je search gebruikt enzo. vooral volgens benchmarks is hij sneller.
Heb nog een Highpoint ata 66 raid controller liggen die ik niet gebruik. Zit een HPT368 chip op. Op een normale ata66 controller een HPT 366 en de Raid controller op de Abit KT7 Raid is een HPT370.
Ik heb hem over omdat ik nu een KT7 Raid heb, dus niet meer nodig.
Hoeveel geven jullie nou voor zo''n ding?
Ik heb hem over omdat ik nu een KT7 Raid heb, dus niet meer nodig.
Hoeveel geven jullie nou voor zo''n ding?
"Beauty is the ultimate defence against complexity." David Gelernter
Pagina: 1