[BC3] Blauw scherm bij spellen...HELP!!!

Pagina: 1
Acties:

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Hallo iedereen,
ik zit met een groot probleem.
Telkens al ik een spel wil spelen, of zomaar zonder reden, krijg ik een blauw scherm te zien. Dit vooral bij 3D spellen.
Ook wel blue screen of death genaamd. Jullie weten vast waar ik het over heb.
Dit gebeurd vooral wanneer het scherm moet overgaan naar een andere resolutie bij bijvoorrbeeld games.
Je hoort dan zo''n klik in de monitor (voor het overschakelen) en dan komt het blauwe scherm.
Dit staat er dan meestal:

Windows
Fatale uitzondering 0E op 0028:C0006EB2 in VXD VMM(01) + 00005EB2
De huidige toepassing wordt afgesloten.

mijn systeem:
AMD athlon 700
Asus K7V motherboard
Hercules GeForce DDR-dvi
IIyama visionmaster 702 HT
Soundblaster live 1024

Ik heb de drivers van HERCULES zelf en van DETONATOR (nvidia) voor mijn videokaart beiden geprobeerd,
dit helaas zonder resultaat.
Ook heb ik een nieuwe versie van directX.

Ik hoop echt dat iemand mij kan helpen!!
in ieder geval bedankt voor reacties.

groeteuh
Bart

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• BC3 Victim
Download dit en je kan instellen dat je geen blauwe schermen meer hebt....

Maar wel in een ander kleurtje..... :)

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• BC3 Victim
Dus ik heb er nix aan eigenlijk...
:'(

• BC3 Victim
Houd je rustig algabra...... zo erg is M$ nou ook weer niet hoor, je moet gewoon weten hoe je windhoos..... ehhh windows moet tweaken en welke onzin (veeeeeeeeeel!!!) je er gewoon uit moet laten of halen......

• BC3 Victim
je kan ook de laatste bios voor je mobo proberen...

edit:
En natuurlijk de meest ideale Detonators voor je vid. kaart.... maar ik weet niet welke dat zijn in jou geval aangezien ik geen GeForce gebruiker ben...

Verwijderd

Flash de bios op met de nieuwste bios, dat kan veel helpen (bij mij de SiSoft Sandra 2001 vastlopers opgelost door het flashen)

Fdisken en hdd formatteren (daar kwijlt elke windoos:( voor:))

windoos 98 se installeren

EERST DE NIEUWSTE VIA-DRIVERS INSTALLEREN

drivers van andere hardware installeren in logische volgorde (vb eerst soundblaster dan joysticks en niet omgekeerd)

allerlei game, windoos, ... updates/patches installeren.

Ik weet dat windozen tijd verslinderende toestanden zijn, ik ben begonnen met linux (met de hoop om nooit meer reboots en herïnstallaties te zien) .

Om de twee weken formatteer ik de hele windoos server ( het duurt 1dag om mijn server te herïnstalleren )

MicroShitterende MicroSSSSSSSSSSSSSSHHHHHHHHHIIIIIIIIIIIIITTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTT @@#:(@#$:(Grmbl:(

f**k your motherf*ck*r B*ll G*t*s *ss

Ik zoek foto''s van die B*ll G*t*s om te modden en te muteren in M$ paint (Perfect pixelbrij proggie).

Verwijderd

Probeer in je BIOS de Fast Write eens uit te schakelen ( verschil is toch niet merkbaar).

Op mijn K7V heb ik hier ook problemen mee gehad. Sinds ik Fast Write heb uitgeschakeld, geen problemen meer.

Oh ja, welke BIOS versie heb je?
Zorg ervoor dat deze 1007 of hoger is, scheelt ook een boel problemen ( ik gebruik 1008D)

[edit]
Kan overigens ook een geheugen probleem zijn, probeer het eens op 100 Mhz, als het dan wel werkt heb je last van brak geheugen.

[/ edit)

Volgens mij moet je de oorzaak van je probleem in deze richting zoeken, en niet in de drivers.

Verwijderd

Ik tweak mijn windoos tot in het register (overdreven caching van schijven, gemuteerde prullenbakken, afgegooien office mutanten,...), maar na 2 weken is het meestal goed verneukt, mijn computer wordt met de dag trager.

Herinstallaties hebben een ander voordeel, je kan de demo''s een eeuwigheid gebruiken zonder het te kopen:).

• BC3 Victim
[quote]Op maandag 16 april 2001 12:17 schreef Evolution het volgende:
Probeer in je BIOS de Fast Write eens uit te schakelen ( verschil is toch niet merkbaar).

Op mijn K7V heb ik hier ook problemen mee gehad. Sinds ik Fast Write heb uitgeschakeld, geen problemen meer.

Zorg ervoor dat deze 1007 of hoger is, scheelt ook een boel problemen ( ik gebruik 1008D)
heej evolution,
hoe kom je aan die bios?
op asus is de nieuwste die ik kan vinden 1007
dus als je een link heb graag....in ieder geval bedankt...

Verwijderd

[quote]
Op maandag 16 april 2001 13:00 schreef Silverdragon het volgende:
Op maandag 16 april 2001 12:17 schreef Evolution het volgende:

heej evolution,
hoe kom je aan die bios?
op asus is de nieuwste die ik kan vinden 1007
dus als je een link heb graag....in ieder geval bedankt...
Makkelijk, via http://www.k7v.com

• Mary Wana
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-07 22:43

Mary Wana

keyboard nut

tis maar een gokej maar probeer de neiuweste drivers

btw een oude video kaart kan ook niet echt de neiwueste spellen aan

XP2600+ @ 2500mhz 1024mb Twinmos PC2700 @ CS2 WD1800JB Plextor 40x CDRW Ti 4600 ULTRA

• BC3 Victim
Op maandag 16 april 2001 12:44 schreef algabra het volgende:
Ik tweak mijn windoos tot in het register (overdreven caching van schijven, gemuteerde prullenbakken, afgegooien office mutanten,...), maar na 2 weken is het meestal goed verneukt, mijn computer wordt met de dag trager.

Herinstallaties hebben een ander voordeel, je kan de demo''s een eeuwigheid gebruiken zonder het te kopen:).
[stoute_jongetjes_modus]
Of je crackt je progs gewoon heh.....
[/stoute_jongetjes_modus]

Oops....
Wie zei dat???/
Ik???
Nee toch....
:)

Verwijderd

Op maandag 16 april 2001 12:44 schreef algabra het volgende:

Misschien een idee om een keer gewoon een image van je hdd te maken en die dan elke keer terug te zetten i.p.v. het elke keer opnieuw te installeren. Handig programma hier voor is natuuurlijk Ghost.

Verwijderd

call me an idiot, maar dit klinkt naar een geheugen probleem. Zet er eens een ander reepje in als je daar de beschikking overhebt. Of probeer eens een ander plekje voor je huidige reepje(s).

Windows ( over het algemeen ) geeft zelden fouten IN spellen dus, denk niet dat het aan winhoos ligt. Maar probeer eens w2k ofso, heb je dat ook weer uitgesloten.

Veel succes

Verwijderd

Ik heb slechte ervaringen met cracks, meestal krijgen je de FBI achter je. Snel je IP veranderen,...

• bloasfist
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-08 13:56

bloasfist

Slot-A Crew

Op dinsdag 17 april 2001 01:05 schreef algabra het volgende:
Ik heb slechte ervaringen met cracks, meestal krijgen je de FBI achter je. Snel je IP veranderen,...
[goedgelovigheidsmode]
?? ik hoop dat je zit te fucken, want ook al crack ik natuurlijk helemaal niks ;) ; ik heb een static ip en heb nog nooit iets gemerkt.
[/goedgelovigheidsmode]

Je drinkt PiTT bier of je drinkt geen PiTT bier! Specs

Verwijderd

Cracks van WinProxy sturen IP''s naar de FBI.

Als je WinProxy start, dan geeft die een melding, dat je ip is door gegeven naar de FBI, dan crash het proggie.

• nl1klb
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-03-2025

nl1klb

May the Moo be with You

Skoel! >:)

Stats!
Disce Ut Semper Victurus, Vive Ut Cras Moriturus

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

Daar gaat de FBI vast veel mee doen...

Verwijderd

Op dinsdag 17 april 2001 07:30 schreef algabra het volgende:
Cracks van WinProxy sturen IP''s naar de FBI.

Als je WinProxy start, dan geeft die een melding, dat je ip is door gegeven naar de FBI, dan crash het proggie.
rite.....

• BC3 Victim
LoL......ik post wat voor een error...loopt het uit op de FBI...moehahahah!!8-)8-)

• BC3 Victim
de FBI kan mn reet kussen.. het kost hen gewoon veel meer om crackende mensen op te pakken dan dat ze er baat bij hebben......

• BC3 Victim
Lol, de FBI is er waarsch. eerst een paar jaar mee bezig om uit te vinden in welk land dat ''nederland'' nou eigenlijk ligt..

• SjOuKeS
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07-08 08:19

SjOuKeS

HmmmmPie!!!!

heppie ook iets van spread spectrum in je BIOS staan?
en staat dat aan?
dan is dat je probleem! :7

• Speedy-J
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-08 11:36

Speedy-J

AMD Enthusiast

VMM
Virtual Maschine Memory
zou je es geen fatsoenlijke swap aanmaken ofzo... :)
Ik ken het ook niet+(goed) hebben :?

Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x

Pagina: 1