[BC3] upgraden of nieuwe pc scoren?

Pagina: 1
Acties:

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Hallo,

Ik vraag jullie wat ik met het volgende systeem mot doen, upgraden of een nieuwe pc scoren?
Supermicro P3SCD 820 SL1 moederbord
Pentium III 667 Mhz
Maxtor 20,4 GB 5400 rpm
256 SDRAM PC100
ASUS V7700 GeForce 2 Ultra 64 MB DDR
Sb Live 1024
Aopen DVD 1040 Pro
Philips 8/4/32 brander

Wat moet ik hiermee?
En als ik moet upgraden, wat moet ik dan upgraden?

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 00:01

Destruction

(ex-)Automonteur

Gooi er een snellere CPU in.

Da''s het enige wat in mijn ogen verouderd is.

Ford Mondeo Wagon 2.0 16v '06 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.

• Toink
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
En trek dat i820 bord er lekker uit dan vliegt je geheugenperformance omhoog!!!

• BC3 Victim
Een Pentium III 1 Ghz of een snellere bv een P4 of een AMD Thunderbird?

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Nieuwe cpu, nu niet de moeite om nieuwe dingen te kopen lijkt me.

Wel spijtig dat je ram "maar" pc100 is :(

• BC3 Victim
Als ik een PIII 1 Ghz erin zet i.p.v. de PIII 667 Mhz, gaat mijn performance dan vet omhoog of is dat niet het geld waard? Wat zal ik dan voor een 3dmark 2001 score halen denken jullie?

• BC3 Victim
btw, mijn os is Win98 SE

• CV_SmileY
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-08 10:21

CV_SmileY

JackOfAllTrades MasterOfNone

Brrrr, een echte 820 chip....
Die zou ik er toch uithalen. Dus ->
Nieuw mobo, Nieuwe Processor, 133Mhz geheugen

Gr:):)tZZ

• BC3 Victim
owkee, als ik er een nieuw moederbord in pleur, welk moet dat dan worden? Ik weet nog niet of ik een P4 ga scoren gezien de hoge prijzen ervan, als de prijzen daarvan iets zakken, ga ik een nieuw moederbord scoren en een P4 1,7 Ghz of sneller, maar dat is nu nog te duur.

• BC3 Victim
antwoord op mijn vraag in de vorige post van mij a.u.b!

Verwijderd

Koop een MSI K7T-Turbo Raid (350)
T-Bird 1000@1333 AXIA eynstein 520)
256MB Infineon PC133 (290)

Klaar voor 1160,-

Verwijderd

Nieuw moederbord. Asus Cusl-2C ander ram 133 Mhz Corsair Cas2 en dan overklokken die processor richting de 800Mhz ofzo.

Verwijderd

PC133 geheugen !!!!!!!!!!

Nieuw mobo, met 820 zijn er niets anders dan problemen. Een KT7A-raid van Abit met een thunderbird AXIA-core.

• spok9
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-08 19:28

spok9

Groen...

Nieuw mobo bv. de msi k7t266 ofzo. Hard schijfje erbij en nieuwe proc. Als je geld teveel hebt kan je er dan nog wat ram erbij zetten.

Zolang ik het zelf geloof is het goed toch?

Verwijderd

gewoon nog effe wachten
zo slecht zijn je specs nu ook weer niet
behalve dat 820 moederbord

als je toch een nieuwe pc wil scoren wacht tot de nieuw amd palomino uit is
of de pentium4 met de nieuwe Northwood-core
uit is

Ik zou nog effe wachten als ik jou was
jouw systeem upgraden kost je veel geld
en dan kun je misschien weer een half jaar verder maar dan houdt het wel op en moet je toch nog een nieuw systeem kopen

• BC3 Victim
als ik een MSI K7T-Turbo Raid scoor met een vette AMD Athlon processor, dan verkoop ik dat oude moederbord en de P3 667 Mhz (Coppermine) en het intern geheugen. Hoeveel kan ik hiervoor vragen? Iemand hebben?

• BC3 Victim
ik heb overigens nog geen enkel probleem ondervonden met het moederbord van mij. Het loopt goed en er is nix mis mee. Ook als ik mijn pc upgrade, wat ik al vaker heb gedaan (P3 667 Mhz)(128 MB erbij) (ASUS V7700 GeForce 2 Ultra 64 MB i.p.v Diamond Viper II 32 MB) ging allemaal perfect. Maar als ik een MSI K7T-Turbo Raid scoor met een AMD Thunderbird 1,3 Ghz ofzo, kan de rest van mijn systeem dat wel aan, krijg ik dan niet problemen? Ikzelf vind dat mijn pc het super doet, vooral met de GF2 Ultra erin, want daarvoor was het stukken slechter. Maar als ik ga upgraden naar een AMD Thunderbird, kan ik dan later nog eens een nieuwe Thunderbird erop zetten zonder problemen? Tot hoever zal de Thunderbird reeks gaan voordat er weer iets nieuws komt? Als de Thunderbird maar gaat tot 1,4 Ghz ofzo, kan ik beter een ander moederbord en een P4 scoren, dan kan ik mijn processor tenminste upgraden zonder een nieuw moederbord to kopen, want ik denk dat als intel met de P4 met de Northwood-core komt, dat ze dan wel tot 2,5 Ghz ofzo zullen gaan.

• Dr_Frickin_Evil
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-08 16:39
Hoe kan jou geheugen trouwens PC-100 zijn terwijl je proc een FSB van 133Mhz heeft?

• InterCC
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21-08 11:46
Op maandag 16 april 2001 13:07 schreef geforce_nerd het volgende:
ik heb overigens nog geen enkel probleem ondervonden met het moederbord van mij. Het loopt goed en er is nix mis mee.

Ikzelf vind dat mijn pc het super doet, vooral met de GF2 Ultra erin, want daarvoor was het stukken slechter.
Ehm.. Is het dan geen goed idee om gewoon niet up te graden en ook geen nieuwe pc te kopen, maar gewoon wachten tot deze verouderd is. Als je zelf al aangeeft dat dit super is.. Waarom dan upgraden?

• BC3 Victim
Op maandag 16 april 2001 16:21 schreef Dr_Frickin_Evil het volgende:
Hoe kan jou geheugen trouwens PC-100 zijn terwijl je proc een FSB van 133Mhz heeft?
Dat kun je wel instellen in je bios... op 100 mhz of 133...
In zijn geval dus 100...
Maar wel zonde als je een 133 processor heb...dat kost snelheid...

• Artcore
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Op maandag 16 april 2001 16:21 schreef Dr_Frickin_Evil het volgende:
Dat vroeg ik me ook al af.

Verwijderd

Ram er wat PC133 512MB latjes in dat mobo.

Plaats er paar Maxtor VL60+ 60GB HDD

Als je nog geld over heb steek er een snellere CPU in.

Als je nog geld over heb gooi er een andere mobo met raid controller.

• BC3 Victim
ik ga voor een P3 1 Ghz en ik pleur er ook nog es 256 MB Ram bij, misschien een ander keertje een nieuw moederbord.Thanx voor jullie hulp!

• BC3 Victim
yo,

ik heb de P3 1 Ghz gescoord, maar moet ik mijn moederbord flashen voordat ik hem installeer? zie 1e post voor specs

• BC3 Victim
antwoord a.u.b op mijn vraag in de vorige post!

Pagina: 1