Toon posts:

[BC3] linux systeem?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Nou ik eindelijk een fatsoenlijke win2k bak draaiend en stabiel heb wil ik een fijne linux config bij elkaar zoeken!

Welke onderdelen zijn nou onder linux fijn? Ik denk niet dat een via chipset met geintergreerde geluidskaart fijn draait onder linux? of vergis ik me daarin?
En wat voor videokaart is ideaal, een g400 of een tnt2? En geheugen, geldt daarbij ook; hoe meer hoe beter?

Maar goed, om kort te zijn:

welke onderdelen zouden jullie stoppen in een linux systeem voor thuisgebruik??

• Papillon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-08 14:18

Papillon

Spring 's in the Air...

Ik gebruik uitsluitend onderdelen die door Linux worden ondersteund. Het enige dat ik iets te nieuw had en intussen eindelijk wel ondersteund wordt is de GeForce II MX videokaart. Koop dus die spullen waarvan je weet dat die door bijna alle OS''en worden ondersteund.

F u cn rd ths, u mght hv a gd jb n cmptr prgmmng.

Verwijderd

Ik gebruik Suse Linux 7.0 en het werkt bijna met alle nieuwe hardware (standaard met de juiste drivers en Linux plug & play). Dat kan je niet van windoos zeggen, 16kleuren, no sound, geen printer, waar is de scanner?,...

-GeForce 1 door mij getest en werkt
-GeForce 2 MX door mij getest en werkt
-SB Live value/player door mij getest en werkt
-SB Live value/player 1024 door mij getest en werkt
-Realtek nic''s werken ook goed

Gebruik geen stone-age hardware:
-beeldkanonen van 486 kunnen problemen geven
-SB 16, 32, awe en andere isa-klasse-geluidskaarten (C-Media reeksen, opti-reeksen,...) eisen handmatige instellingen

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-08 14:18
na een standaart suse 7.1 install werkte m''n geforce 2 mx voor geen meter. quake 3 demo pakte geen opengl :(
m''n tnt2 deed het wel vroeger op suse 7.0

je zal nog wel wat moeten configgen....

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Ik ben nog nooit hardware tegengekomen welke niet wilde werken onder linux. Soms kan het wat gepruts zijn om e.e.a. helemaal perfect aan de praat te krijgen maar over het algemeen werkt alles.

Mijn advies: alleen ''standaard'' onderdelen kopen, geen exotische hardware. Dan van een distributie naar keuze de nieuwste versie pakken (behalve RedHat 7) en lekker gaan klooien.

_DE_ link voor als je er niet uitkomt (naast GoT natuurlijk ;) :

http://ldp.nllgg.nl/

Wat betreft distributie.. ik zou voor Mandrake gaan, is praktisch identiek aan redhat alleen wat vriendelijker tegen beginners + de juiste compilers (dit in tegenstelling tot redhat).

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu de volgende onderdelen in gedachten:

amd athlon classic 650;
msi k7pro;
128mb pc100;
seagate 10.2gieg;
SiS 3d kaartje met 2 mb:);

• eppie
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
(overleden)
Ik heb zelf een Gf2 mx en die werkte geen voor geen meter in X onder linux suse 7.0.

GAf alleen maar strepen en raar beeld, alleen in mandrake 7.2 deed hij het goed.

Eppie

• Papillon

Papillon

Spring 's in the Air...

Op maandag 16 april 2001 16:29 schreef hezik het volgende:
Ik ben nog nooit hardware tegengekomen welke niet wilde werken onder linux. Soms kan het wat gepruts zijn om e.e.a. helemaal perfect aan de praat te krijgen maar over het algemeen werkt alles.
Hmm je hebt in elk geval er verstandig aan gedaan nog geen GeForce III in je systeem te bouwen ;)
Mijn advies: alleen ''standaard'' onderdelen kopen, geen exotische hardware. Dan van een distributie naar keuze de nieuwste versie pakken (behalve RedHat 7) en lekker gaan klooien.

_DE_ link voor als je er niet uitkomt (naast GoT natuurlijk ;) :

http://ldp.nllgg.nl/

Wat betreft distributie.. ik zou voor Mandrake gaan, is praktisch identiek aan redhat alleen wat vriendelijker tegen beginners + de juiste compilers (dit in tegenstelling tot redhat).
Als beginner kun je misschien beter geen RedHat 7.0 pakken om vervolgens de compiler e.d. te upgraden. Je kunt BTW. dan beter RedHat 7.1 halen. De wat ervarene gebruikers maakt het niet uit welke distro ze gebruiken want die houden hem toch wel up to date en de fouten halen ze d.m.v. updates er ook wel uit !

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
onder linux is via geen probleem. Zit gewoon een AGP/IDE driver in de kernel (wel meecompilen ;) )

hele nVidia familie vid kaarten moet werkend te krijgen zijn.
Ikzelf heb onder laatste Xfree ook de radeon werkend gehad (hardware accel driver). aleen Gl driver had ik nog problemen mee.
Soundcard is sblive waarschijnlijk het beste.
Promise moet je van af blijven.
Promise zuigt: ze maken beloften op website over linux drivers, maar ondertussen gaat email onbeantwoord en is de linux driver van de website gehaald (hij paniced leuk een 2.4.2 kernel :) )
TV kaart is hauppauge familie en ander spul met BT848 / BT 878 chip geen probleem
USB toetsenbord/muis hubopkeyboard werkt
3com 3c90x en realtek 8139/8129 100mbit kaarten zijn geen probleem (laatste revisie 3com met 2.4 kernel of 3com''s opensource driver)

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Op dinsdag 17 april 2001 10:21 schreef tineau het volgende:
Ik heb nu de volgende onderdelen in gedachten:

amd athlon classic 650; check, heb ik ook, doet het
msi k7pro; check, zelfde chipset heb ik ook, doet het
128mb pc100; check, :)
seagate 10.2gieg; check :)
SiS 3d kaartje met 2 mb:); had ik een 4MB versie van, en deed het
Dus doet het wel.
Doe er overigens geen isa spullen in, dat is veel te lastig met linux :(

Verwijderd

ik zou gaan voor
BX plank met p3-500
128mb
tnt2
15gb 7200 rpm hd
3com nic
neem gewoon awe64se (wel isa maar wel perfect onder linux)

Verwijderd

LINUX draait uitstekend op je "oude" PC, zonder teveel exotische Hardware. Draait bij mij zelfs op een P1-200/64 MB ram en/of een Compaq DeskPro P2-266 (geboortedatum 07/''99)

• Papillon

Papillon

Spring 's in the Air...

Op dinsdag 17 april 2001 11:33 schreef ACM het volgende:

[..]

Dus doet het wel.
Doe er overigens geen isa spullen in, dat is veel te lastig met linux :(
Je bedoelt zeker doe geen ISA PnP kaarten erin. Da''s inderdaad een stukje lastiger. ISA is meestal zelfs eenvoudiger aan de praat te krijgen dan PCI. PnP had zijn naam waargemaakt (Plug And Pray), vandaag de dag is dat gelukkig wel een beetje voorbij.

Pagina: 1