Toon posts:

[BC3] Hellup, ik wil een stuurtje...

Pagina: 1
Acties:
  • 103 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb verschillende reviews gelezen van de stuurtjes maar na de nr. 1 (ActLabs), die boven mijn budget zit, lopen de meningen dus behoorlijk uitéén :?. Dus heb ik mijn hoop maar op jullie gevestigd. Wat zou jullie keus zijn (en het liefst waarom) van de volgende stuurtjes :
1 : Logitech Wingman FF GP
2 : Microsoft Sidewinder FF Wheel
3 : Thrustmaster FF Racing Wheel
4 : Trust FF Racemaster II
Alvast bedankt voor jullie postings.

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
ok ik weet niet veel van stuurtje af maar ik zeg één ding neem geen TRUST dan is het namelijk :Ž( geblazen

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-08 14:18
ik heb die logitech. voor het geld (weinig) is het een leuk stuurtje, maar er zijn betere. zou die van M$ nemen.

Verwijderd

Topicstarter
De naam Trust geeft idd niet veel vertrouwen , maar in een bekend blad was hij wel als tweede getest. Zou het misschien de uitzondering op de regel zijn of heeft die notering met de kwaliteit van de testlui te maken ?

Verwijderd

Topicstarter
De naam Trust geeft idd niet veel vertrouwen , maar in een bekend blad was hij wel als tweede getest. Zou het misschien de uitzondering op de regel zijn of heeft die notering met de kwaliteit van de testlui te maken ?

• Booster
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-08 22:52

Booster

Superuser

Voor de die-hard leunstoelcoureurs is Thrustmaster (dus NIET Trustmaster!! |:() een must denk ik...

Voor de niet-profi coureurs een logitech...

The cake is a lie | The Borealis awaits...

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:37
Op zondag 15 april 2001 22:10 schreef Kruimeltje het volgende:
Ik heb verschillende reviews gelezen van de stuurtjes maar na de nr. 1 (ActLabs), die boven mijn budget zit, lopen de meningen dus behoorlijk uitéén :?. Dus heb ik mijn hoop maar op jullie gevestigd. Wat zou jullie keus zijn (en het liefst waarom) van de volgende stuurtjes :
1 : Logitech Wingman FF GP
2 : Microsoft Sidewinder FF Wheel
3 : Thrustmaster FF Racing Wheel
4 : Trust FF Racemaster II
Alvast bedankt voor jullie postings.
Er was laatst hier iets over in de Computer!Totaal. De Microsoft was niet goed ofzo want die stond niet goed vast op je bureau.

Kijk anders ff op www.computertotaal.nl misschien staat hij er al.

• BC3 Victim
Op zondag 15 april 2001 22:32 schreef dennisdotcom het volgende:

[..]

Er was laatst hier iets over in de Computer!Totaal. De Microsoft was niet goed ofzo want die stond niet goed vast op je bureau.

sorry hoor, maar ik hep de SW van MS is die roeleert de pan uit! hij zit muur vast en je hoeft hem niet eens vast te schroeven... ik ben er super blij mee... (mag wel ook voor 300 piek :o)

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 15 april 2001 22:32 schreef dennisdotcom het volgende:

[..]

Het gaat me juist om jullie ervaringen. In dat blad komt die Trust als tweede uit de bus :?. In de Amerikaanse reviews scoort die Logitech weer heel goed. Dus daar wordt ik allemaal niet veel wijzer van. En hoe is de performance van de MS ,šDiepvrieskipš ?

Verwijderd

neem dat ferrari stuurtje van Thrustmaster, hbe ik zelf ook en die rouleert zwaar, goeie bevestiging, uitstekende force, veel knoppen, en lekker in de hand liggend

Verwijderd

neem een trustmaster/quillemont ferrari stuur met force feedback, die rijdperfect........ :9

• Bluezy
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-11-2023

Bluezy

kiss my As(s)us

Ik zou dat microsoft geval niet nemen, die
heb ik liggen - Rubber van het stuur laat na
regelmatig gebruik los. Vooral als je zweethanden krijgt van het sturen.
Nu gebruik ik een logitech wingman (uit de handel?) en die bevalt uitstekend

I'm partial to your abracadabra

• Pierik
  • Laatst online: 22:39

Pierik

I'll be back!!!

Ik heb ook een logitech stuurtje maar dat is echt een kloteding. Ik heb dat stuurtje nu een halfjaar en het eerste halfjaar was ie echt gewoon fijn. Hij ligt ook goed in de hand enzo. Maar nu na dat halfjaar zijn de potmeters in dat ding helemaal naar de galemieze. En het leuke is dat dat type potmeter niet in een normale electronica zaak te koop is.

En ik ben zeker niet de enige die last heeft met een logitech stuur. Check deze topic maar eens op het Grand Prix Legends forum.

Deze :
http://www.gplracing.com/~gplforum/showthread.php3?threadid=321

Maar vooral deze:

http://www.gplracing.com/~gplforum/showthread.php3?threadid=416

Iracing Profiel

Verwijderd

Wat de tests ook vermelden GEEN TRUST
( sorry voor hoofdlettergebruik, maar deze keer moest het wel om het maar goed duidelijk te maken)

M''n kinderen ( 5 en 6 jaar) hebben binnen een maand het gehele stuurtje gemold. Het hele stuur is afgebroken.

( en nee, wij zijn niet de Flintstones met bam-bam en het zijn ook geen groene hulkjes)

• Xtuv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16:50
Loop ff langs de winkel en neem er een paar in de hand... het gaat toch echt om de feel.

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat heb ik ook wel gedaan, hij moet goed in je handen liggen maar de performance lijkt mij toch ook niet onbelangrijk. En de mensen die negatieve evaringen met een bepaald stuurtje hebben dachten toch ook in de winkel toen ze hem kochten een goeie aankoop gedaan te hebben.

• BC3 Victim
Ons pap d8 ook een keer aardig te zijn en een stuurtje te kopen. Koopt ie zo''n trust geval |:( als ik er 2 keer mee geraced heb is het veel

• catfish
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-06 09:24
De betere modellen van Thrustmaster zijn zeer goed (niet die budgetgevallen), goede bevestiging en ook sterk (niet te verwaarlozen detail, als je weer eens in dezelfde bocht erafgaat)

Verwijderd

Hmm, don''t TRUST it, zou ik ten eerste zeggen. TRUST is goedkope troep waar je niet lang plezier van zult hebben. Dus die valt af.
Kijk, het ligt er ook aan wat je gaat spelen, ik speel voornamelijk GP3 dus heb ik destijds gekozen voor een LOGITECH (non-ff).
Micro$oft stuurtjes schijnen ook errug goed te zijn maar ik heb deze nooit geprobeerd.
GuilleNOT zou ik ook niet nemen want daar breekt veel van af, tenminste bij de non-ff.
Dus, probeer een ouder type Logitech te vinden of ga voor kwaliteit en koop een M$.

• wrcveen
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 15-08 01:14
De Thrustmaster FF Racing Wheel; heeft een met rubber bekleed wiel en ligt daarom veel lekkerder in de hand dan zo''n plastic wheeltje.

Verwijderd

Topicstarter
Voorlopig valt het voordeel in de tussenstand dus uit in de Thrustmaster. Klopt het dat daar in het najaar een nieuwe versie van uit komt ?

• d-motion
  • Laatst online: 13:57

d-motion

zow... en dan nu...

Ik heb nu al iets meer dan 1 jaar een Guillimot/Thrustmaster Ferrari FF stuur en dat ding is voor mij (en met normaal gebruik) nog steeds perfect. Heb er zelfs al een keer de 24 uur van Lemans mee gereden (Etapes danwel!).

Was redelijk duur (Toen iets van Fl. 329,-)maar dan had je ook wat!!

De stuurtjes zijn dus recent van producent verandert (Guillimot -> Thrustmaster) en zij zijn nu nog steeds de enige die een Ferrari licentie hebben!

WWW.RC5.NL

• Deddiekoel
  • Laatst online: 12-11-2025

Deddiekoel

Gadget nerd

Ik heb zelf een MS stuurtje, en ik ben er extreem tevreden over. Snel te monteren (dus zit niet in de weg) en zit muurvast.
De USB aansluiting helpt hierbij wel enorm veel.
FF is goed en sterk. Ook is de software in orde. Ik vind het een aanrader.

Verlanglijstje: Switch 2, PS5 Pro Most wanted: Switch 2

Verwijderd

Ik heb de modena 360 pro van thrustmaster, oke geen FF, maar hij ligt wel hardstikke lekker in de hand, gewoon degelijke pedalen erbij en hij was niet eens duur (155,- bij Norrod).
Gewoon simpele en stevige bevestiging.
Het is gewoon een degelijk fijn stuurtje.
Ik ga zo nog maar eens racen :)

Verwijderd

Ik heb door een zooi reviews te hebben gelezen een jaartje geleden de MS Sidewinder FF aangeschaft.
Computer!Totaal lult uit z''n nek door te zeggen dat de MS niet goed vast zat aan ''t bureau, zoals dioepvrieskip al zei.
Hij zit super stevig, en je hoeft ''m maar eenmalig vast te draaien aan ''t bureau. Daarna kun je met een hendel gemakkelijk het stuur vastzetten en weer weghalen.
Pedalen en force feedback zijn volgens de reviews ook 1 van de beste. Alleen rijden zonder force feedback vind ik niet lekker maar dat boeit natuurlijk niet. Verder ziet ie er ook niet zo goedkoop en plasticachtig uit zoals de meeste andere sturen.:)

• DynaMikeY
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10:06

DynaMikeY

1976 Kever 1300

Ik heb een MS Sidewinder Force Feedback, en ik wil em wel kwijt, omdat ik ga verhuizen (en omdat ik geen games meer speel).

Ik heb het stuurtje hooguit 3 dagen gebruikt. (sinds januari 2000)

Voor 175 gulden mag je hem hebben.

Laar maar weten... :)

Banaan (W11): Ryzen7 5800x / Asrock B550M Pro4 / Radeon RX7800 XT / 32GB DDR4 / 1TB M2 980Pro + 2TB WDBlue M2 + 1TB SSD 970Pro | AnaNAS (UnraidOS): - Core I5-10500T (2.3GHz) / Asrock H510-M / 32GB DDR4 / 1x 1TB SSD + 250GB M2 + 1x 6TB HDD + 7x 4TB HDD

• ALH
  • Laatst online: 19-08 16:12

ALH

Ik had ook zo''n MS stuurtje, wel zonder FF maar de bevestiging is het zelfde en ik moet zeggen dat die idd erg makkelijk en goed vast zat!

Step into the shadow. Forty six and two are just ahead of me ...

• Stefke
  • Laatst online: 20-08 12:02
Ik heb laatst de Thrustmaster FF Racing Wheel
gekocht en die is echt heel erg goed *D

Het stuur ligt perféct in de hand, met het schakelpookje is het leuk :9 Het geheel voelt zéér stevig aan en de effecten vind ik erg goed. Verder zitten er héél veel mogelijkheden op (USB/Serieel, schakelpook/schakelpads aan stuur, gas/rem aan het stuur en diverse knoppen). Je hebt zelfs de mogelijkheid om - als een spel dat ondersteund - rem en gas als aparte as te bedienen (oftewel: het is dan mogelijk om tegelijk te remmen en gas te geven).

Maar ja, dat kost dan óók 370 piek. Voor 60 meer heb je toch de Act Labs (die ik eigenlijk ook wel een beetje té duur vond :( ), maar ik weet niet hoe díe is. Wordt wel overal als beste getest.

Ik heb ook lang zitten aarzelen en tests zitten lezen, maar dit is toch wel degene waar ik voor moest gaan ;)

• Harmsen
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:14
Anders neem je deze: Act-Labs stuurtje

Deze komt het beste uit de test van veel testen en hij ligt ook super in de hand! Ik heb er zelf ook vaak mee gereden nu bij een bekende en ik vind hem beter dan andere stuurtjes.

Oh ja je kan hem ook aansluiten op de N64, PSX en ps2 enzo.

What a fine day for Science! | Specs

• Bolk
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

ik heb de M$ sidewinder FF gekregen. Eerst had ik een Thrustmaster T2 stuurtje dat echt supep snel naar de ballen was.. Het stuurtje vond het blijkbaar niet zo leuk dat ik elke dag gp2 speelde :). Die M$ bevalt me prima.. stuurt goed. Evt. krachtige FF. Ligt lekker. Alleen een trust :( zal ik je niet aanraden....

Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.

• D.R.
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

D.R.

XBox Live Tag: CrazyCavia

Euh, Huntor...had je zijn post goed gelezen dan had je gezien dat de Act-Labs buiten zijn budget ligt. BTW, heb hem zelf + Shifter..heerlijk :9~
Maar daarvoor had ik een Thrustmaster Force GT en die had 1 van de betere pedalen, ik zou voor de Thrustmaster gaan.

Bij Act-Labs hebben ze nu ook de RS Shifter apart voor mensen die geen Act-Labs stuurtje hebben.
www.act-labs.com/access2.htm

Flickr | Groningen Eelde Aviation Society | Flightdiary

• Harmsen
  • Laatst online: 22:14
Op woensdag 18 april 2001 09:07 schreef D.R. het volgende:
Euh, Huntor...had je zijn post goed gelezen dan had je gezien dat de Act-Labs buiten zijn budget ligt. BTW, heb hem zelf + Shifter..heerlijk :9~
Oeps niet gelezen. Sorry :Y)

What a fine day for Science! | Specs

Verwijderd

Topicstarter
Omdat ik nog wat andere zaken op mijn verlanglijstje heb staan (Canon G1 :) en wat intern geheugen) kan ik helaas niet voor het allerbeste (Act-Labs) gaan. Maar als ik alles zo lees is de Thrustmaster, kost geloof ik nu 300 piek, geen verkeerde tweede keus.

• B-Force
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:34
Op maandag 16 april 2001 10:06 schreef Schum1 het volgende:
neem een trustmaster/quillemont ferrari stuur met force feedback, die rijdperfect........ :9
Zeker wel, helemaal mee eens!
Steekt er met kop ens chouders bovenuit.

• Booster

Booster

Superuser

Lang leve mijn Thrustmaster GP1 met die flippers achter het stuur en zonder pedalen :)

Die pedalen passen hier namelijk niet onder het bureau...

Als ik straks een nieuw stuurtje moet (mijn Thrustmaster GP1 begint na een jaar of 7 a 8 nou enigsinds minder te sturen) dan kies ik no-doubt weer voor een Thrustmaster.

Heeft er nog iemand een goeie GP1 staan? :)

Verwijderd

Nee wel een slechte :)
Die hendels reageren voor geen meter meer, hardstikke klote om mee te rijden na een jaar of ehm... 3?

Verwijderd

Je hebt zelfs de mogelijkheid om - als een spel dat ondersteund - rem en gas als aparte as te bedienen
Zo "zelfs" is dat niet. Voor zover ik weet heeft ongeveer elk stuurtje met pedalen dat wel. (tis ook erg belangrijk in bijvoorbeeld GPL)

Ik heb hier zelf een MS Sidewinder non-FF staan. Is niet van mij, maar de eigenaar gebruikt ''m toch nooit.
Hij werkt prettig, stuurt lekker precies, alleen heeftie een beetje iritante ''hobbel'' bij het midden. (als het stuur op ''neutraal'' staat moet je over een kleine hobbel om ''m in een stuurrichting te verplaatsen) Vooral als je snel moet corrigeren kan het iritant zijn, omdat het de ''feel'' een beetje verknoeit.

Gillish

• Booster

Booster

Superuser

Op woensdag 18 april 2001 12:55 schreef R3dBaron het volgende:
Nee wel een slechte :)
Die hendels reageren voor geen meter meer, hardstikke klote om mee te rijden na een jaar of ehm... 3?
Mijn hendeltjes werken anders nog prima na 7 jaar dus mij hoor je niet klagen 8-)

En volgensmij was de GP1 ook het eerste, normaal gangbare stuurtje... Dus het wordt ook lekker ondersteund overal :)

Verwijderd

Kies in ieder geval niet voor een Guillemot. Ik heb zelf zo''n onding gehad... binnen een maand schakelmechanisme kapot en hij werkte niet via m''n gamepoort (???) :(

Verwijderd

Topicstarter
Nou Epplod ik weet niet over welk stuurtje je het hebt, maar als je die Thrustmaster FF (=Guillemot) bedoelt dan ben je de eerste met een negatief advies.

• Stefke
Op woensdag 18 april 2001 23:14 schreef Kruimeltje het volgende:
Nou Epplod ik weet niet over welk stuurtje je het hebt, maar als je die Thrustmaster FF (=Guillemot) bedoelt dan ben je de eerste met een negatief advies.
Die bedoelt ie inderdaad. De schakelpadjes schenen onder Guillemot ook gemakkelijk af te breken, maar Thrustmaster heeft ze verbeterd. Ik ben heeeeeeeel tevreden met m''n TM FF stuurtje :) :)

Hij is als Guillemot ook vrijwel niet meer te krijgen. De thrustmaster is een licht verbeterde (verstevigde) versie

• Initial G
  • Laatst online: 21:20
360 modena PRO, ik zweer erbij :)

met FF is t helemaal schitterend natuurlijk.

is gewoon geen discussie over mogelijk: supersterk, voelt "echt" aan, is mooi groot, is officieel van Ferrari ;), aluminium look zeer goede pedalen, mooi pookje, "formule1/modena" schakelhendels aan stuur, 4 richtingen "kijkknop", 8 richtingen POV knop, en nog twee knopjes voor toeteren ofzo.
Ik zou t wel weten, en wist het ook

• BC3 Victim
Nooit een Trust kopen, unless you want problems. Probeer maar eens drivers te downloaden:'(
Neem liever een trustmaster.

Werkt echt perfect..

Verwijderd

Topicstarter
OK een Guillemot, maar dan een 360 Modena PRO of het Thrustmaster FF Racing Wheel :?

Verwijderd

Iedereen heeft het hier over de stuurtjes, das natuurlijk een belangrijk onderdeel, maar vergeet de pedalen niet!!

Ik heb zelf een Logitech Wingman FF, die heeft een prima stuur (en met de laatste drivers ook goeie feedback). Maar de pedalen zijn om te :'( De veren die er in zitten zijn te slap.

Let dus bij aanschaf niet alleen op het stuurtje maar ook op de pedalen!!

Verwijderd

Topicstarter
Nou ik denk dat ik er voor 99 % uit ben :
een Thrustmaster FF Racing Wheel *D

• BC3 Victim
Ik zou toch voor die Modena kiezen hoor, das een nieuwer type en dan kan ie alleen maar beter zijn of niet? Anyway, ik heb gehoord dat die Thrustmaster FF raceding er ook wel mag zijn dus het maakt niet zo heel veel uit waar je voor kiest.

• Stefke
OK...pedalen van de TM F FB zijn ook goed. Stevig, veer van de rem een beetje te slap, maar verder nog geen enkele klacht

• BC3 Victim
Ik deel de mening dat Trust enkel en alleen bagger maakt. En toch moet ik zeggen dat ik een Trust FF II heb. Drivers zijn gewoon te downloaden als je weet hoe dat werkten Als er iets aan kapot gaat hoor je in de winkel meteen een nieuwe mee te krijgen. Nog niet uitgeprobeerd. Ik haat Trust, maar dit stuur moest ik gewoon hebben. Op de beurs stonden zeker 6 verschillende merken en types, wat dat betreft kijk ik niet naar geld. Dit ding is gewoon mooi en doet het goed. Ligt ook lekker in de handen en heeft sterke motoren. IK vond het een lekkerder stuur dan al die anderen. Persoonlijk zou ik (nu opnieuw) twijfelen tussen een Guillemot en de TRUST II. Ik begrijp best dat niemand deze mening met mij deelt, maar ik heb het ondervonden en heb nergens last van.

Verwijderd

Guillimot/Thrustmaster Ferrari FF kopen is echt het einde. FF is niet zo sterk, maar kwaliteit is perfekt. Heb ook MS stuur gehad is echt minder..

• BC3 Victim
Op woensdag 18 april 2001 11:02 schreef Booster het volgende:
Lang leve mijn Thrustmaster GP1 met die flippers achter het stuur en zonder pedalen :)

Die pedalen passen hier namelijk niet onder het bureau...

Als ik straks een nieuw stuurtje moet (mijn Thrustmaster GP1 begint na een jaar of 7 a 8 nou enigsinds minder te sturen) dan kies ik no-doubt weer voor een Thrustmaster.

Heeft er nog iemand een goeie GP1 staan? :)
het er zelf nog een goeie (5jaar oud), nn begon ook wat minder te sturen, ff opengehaald en stiek aangespannen wat er in zit(heb je alleen een trekbandje nodig), was ook gelijk van vreselijk gepiep af *D

Verwijderd

Topicstarter
Misschien een stomme vraag maar zijn er hier Thrustmasters-bezitters met grote handen ? Ik heb toch het gevoel dat het stuurtje behoorlijk klein is voor mijn formaat handen;(
Pagina: 1