Toon posts:

[BC3] geheugen op 153 mb/sec.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wilde even weten of dit een beetje normaal is voor 256 mb geheugen volgens sisoft sandra (ik weet niet of het betrouwbaar is) loopt het op 153 mb/sec. ik heb een P3 450@600 maar weet iemand misschien wat ik hier aan kan doen

alvast bedankt grtx :)

Verwijderd

wat voor een moederbord heb je dan
meer info

• Muurbestormer
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-08 15:07
nee, 153 MB/s is te langzaam, je zou minstens op het dubbele moeten zitten. Zitten ze goed vast in de banken? zitten ze wel in de goede banken? Check je bios, geheugen timings kunnen misschien default heel laag staan. ga alle opties ff na in je bios. interleaving en kloksnelheid checken enzo.

succes

• elgringo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-08 14:20
kan je nix aan doen....

huisgenoot (heeft celly 500 en 192 cas 2-2-2 geheugen) heeft een score van 145 mb/s

4-way interleave staat aan... En dit zijn echt normale scores.....

if broken it is, fix it you should

Verwijderd

Je hebt zeker VIA Chipset deze memscores zuigen zwaar (8> (8> (8> (8> (8> (8> (8> (8>

Verwijderd

Topicstarter
ja klopt ik heb een via chipset op een chaintech mobo een ata6 en hoe zit het met de dram timing hij staat nu op 10 ns want daar stond hij altijd al op maar hij kan ook op 7,5 en mn cache''s staan enabled en alles zit goed in de banken :?

• Muurbestormer
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-08 15:07
Sorry, maar ik zie niet echt in wat een VIA-chipset met deze scores te maken heeft. Ik denk dat bijna de helft hier wel een VIA heeft (incl mijzelf). Maar ik haal 550MB/s.

Probeer ook eens MemSpeed. das een proggie die bij Download.com kunt krijgen. zoek even hier op GoT naar een draad over memspeed scores (die is er geweest) en je weet meteen of je nu wel goede scores hebt.
als je ook met memspeed klote scores hebt, probeer dan eens aan een ander reepje te komen, vergelijk ze eens. weet je ook of het aan het reepje zelf ligt of niet.

nog iets, kan een stomme opmerking zijn hoor, maar is het 1 reepje van 256? zoja, zou het kunnen dat je mobo die niet goed ondersteunt? het is alweer een ietwat ouder compje. Maar ik denk dat ik nu echt helemaal verkeerd aant denken ben.

probeer uit te zoeken of het reepje niet kapot is, das mijn advies.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:57
Op zondag 15 april 2001 20:09 schreef NiteFly het volgende:
Sorry, maar ik zie niet echt in wat een VIA-chipset met deze scores te maken heeft. Ik denk dat bijna de helft hier wel een VIA heeft (incl mijzelf). Maar ik haal 550MB/s.
Die 550 haal jij met een AMD cpu. ViA chipsets in combinatie met een Pentium zijn gewoon minder goed in memory performance; een fait accompli. Met de nodige tweaks (o.a. WPCREDIT voor 4-way-interleave) kun je een hoop ondervangen, maar da''s niet voor jan met de pet weggelegt.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

Topicstarter
ik ga ff dat progje downloaden en dan kijk ik wat die aangeeft en andere reepjes proberen heb ik ook al geprobeerd het zijn trouwens 2x 128 mb

ik heb gekeken naar dat progje maar staat er niet bij ik zoek nog ff verder :)

Verwijderd

Topicstarter
ik heb nog ff mn andere computer gebenchmarked en die geeft ook 143 mb/sec een celi 533 maar ja dan laat ik het er maar bij :(

• juanp
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-08 20:35
Ik had mn 4way interleaving dus nog niet aan en nu wel dat las ik ook bij de topic geef je memspeed dankzij O.D.Smolik thnx (mocht je dit lezen :))
Pagina: 1