De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Tis over het algemeen niet nodig. Maar kan soms wel helpen. Heb zelf zo wel weer leven in een HD geblazen, die het nu nog steeds perfect doet. Er is geen dos commando voor. Je moet een tooltje gebruiken van de HD fabrikant zelf. En dan opletten dat je de juiste HD selecteerd, met het correcte aantal sectoren e.d.
Maar waarom wil je Low Formatten?
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
mogelijk gegevens op staan die bij opnieuw install. van de HD mogelijk problemen kunnen geven. Waar of nietwaar ?
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Dus het aantal sectoren, cilinders etc. Hiermee bepaal je de grootte van je HD.
Als dit fout gaat heeft dat grote vervolgen.
In de Fat staat alleen de verwijzing van welk bestandje waar staat op de HD. En heeft volgens mij weinig te maken met een low format. Behalve als het low formatten fout gaat, de HD bijna altijd onherstelbaar beschadigt is. En dus ook je FAT niet meer werkt.
Correct me if i''m wrong
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
In iedergeval dank voor je reactie.
Hoezo tegenwoordig?Op zondag 15 april 2001 12:49 schreef able het volgende:
Is het tegenwoordig al mogelijk om op een HD
low format uit te voeren zonder schade aan te
richten? ( Misschien met een nieuw program)
Zoja, Welke kreet geef je dan in vanaf de dosprompt.
Ik heb JAAAAAREN geleden (in de tijd van 486-jes) een keer een low-level-format uitgevoerd... moest vanuit het bios (toen was dat normaal)
Verwijderd
Daarvoor heb ik een diskette aan laten maken in Bootmanager 2000 (te vinden op: http://www.storage.ibm.com/techsup/hddtech/welcome.htm maar het is volges mij alleen voor IBM''s) en daarmee kun je dan opstarten en allerlei geavanceerde dingen uithalen met je hd zoals de 32 gig barriere doorbreken, partities indelen en ook low level formatten...
Dat ging verder gewoon perfect... duurde wel heeeeel erg lang (7 uur), maar daarna kon ik de partities weer indelen, formatteren en windows weer opnieuw installeren.
Een low-level format is een overerving uit oudere tijden. Vroeger (in die goede oude tijd
Tegenwoordig is het allemaal niet meer zo mooi. Men spreekt nog wel van een IDE-controller, maar eigenlijk is dit een farce, de controller zit nl. op de schijf zelf gemonteerd (vandaar ook de master/slave hell). De enige in je computer die dus nog precies weet hoeveel koppen etc je schijf heeft is de schijf zelf, en - nu komt het ergste - hij liegt daarover tegen je computer. Zo spreekt een hedendaagse IDE schijf schaamteloos van 8 koppen terwijl hij er maar 4 heeft bv.
Bij oudere IDE schijven kon dit voor grote problemen zorgen omdat mensen die gingen low-levelen vanuit het bios terwijl het bios helemaal niet wist hoe dat moest. Gevolg --> schijf kapot. De huidige IDE schijven laten zich uberhaupt niet zondermeer low-levelen, of faken het (zou een HD soms vrouwlijk zijn?
Moraal van dit verhaal: Low levelen is volledig overbodig, tenzij je een oude MFM/RLL schijf hebt. Overigens geldt dit hele verhaal niet voor SCSI schijven, da''s weer een heel verhaal apart.
Je schijf beschadigen met een low-level format lijkt me moeilijk maar niet onmogelijk - de meeste schijven staan dit niet toe, tenzij je het heel hard gaat proberen met rare of verkeerde programma''s.
Als Partition magic je partities vern*ukt heeft dan kun je dit herstellen met PTEDIT.EXE, welke je kunt vinden in de /utilities/dos directory van partition magic.
Formatteren doe je met het format commando, wil je je partities anders indelen dan kan dit met Partition Magic met behoud van de inhoud of met FDISK met verlies van inhoud.
Waarom wil je low-levelen?
(ps als ''t een oude XT is: DEBUG en dan intypen G=C800:5 of iets dergelijks)
Dus, gewoon vergeten !
Verwijderd
Kan een virus bepaalde bestanden naar je hd schrijven die er met een gewone format niet afgaan?!
Jur