[BC3] Kan je met Gigavideo ook pure data verzenden?

Pagina: 1
Acties:

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Weet niet waar deze topic hoor, heeft een beetje van alles. Maar IIG.

De gigavideo set kan draadloos aduio en video signalen doorzenden.

Nou vraag ik me af of het eignelijk mogelijk is om met dat ding ook draadloos DATA kan verzenden.

Als je een BNC-aansluiting op dat ding aansluit, en aan de andere kant een BNC-aansluiting naar een ander computer, zal ie dan als een draadloze repeater gedragen?

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Verwijderd

Nee.

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Op zondag 15 april 2001 11:20 schreef athlonkmf het volgende:
Weet niet waar deze topic hoor, heeft een beetje van alles. Maar IIG.

De gigavideo set kan draadloos aduio en video signalen doorzenden.

Nou vraag ik me af of het eignelijk mogelijk is om met dat ding ook draadloos DATA kan verzenden.

Als je een BNC-aansluiting op dat ding aansluit, en aan de andere kant een BNC-aansluiting naar een ander computer, zal ie dan als een draadloze repeater gedragen?
hoi,

tuurlijk kun je data die je verpakt hebt in een video-signaal daarmee versturen. Aan de ontvangende kant (video-in) kun je dan nadat je de videofile op je hardeschijf hebt de data weer uit die file halen.

succes

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

:) Dat vraagt ie toch niet 5491..

Als je het in je netwerk kaart steekt gebeurt er geen flap. (Als je geluk hebt. Ik vermoed of hoop eigenlijk dat je niets opblaast :D nAh zit wel goed)

En wat wou jij dan als coder/decoder gebruiken ?? Beschrijf dat even..

(Niet aan mij. Ik heb ooit nog een zendmachtiging gehad amateur licensie. Leg het maar uit aan athlonkmf)
En even welke hardware en software aan de ''video in'' kant bij de PC.. Mhh Mhh Mhh ?

(Ik zit je effe te pressen omdat ik een klein beetje vind dat je het te simpel voorstelt. Je klinkt een beetje als m''n broer ;) )

Verwijderd

Je krijgt trouwens een bandbreedte van nix heh. 2 mbit max, da''s 1/5 van een 10mbit netwerkkaartje, 200k één kant op per sec.

Mjah net sneller dan een floppie drive ;)

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Op zondag 15 april 2001 16:36 schreef Hooi het volgende:

Als je het in je netwerk kaart steekt gebeurt er geen flap. (Als je geluk hebt. Ik vermoed of hoop eigenlijk dat je niets opblaast :D nAh zit wel goed)

Dat is nou juist wat die gigavideo NIET moet doen. Decoderen/coderen. Hij moet juist simpelweg de electrische pulsjes van de zendende netwerkkaart onveranderd doorsturen naar de ontvanger toe. De ontvanger veranderd wederom niks aan de elektronsiche pulsjes maar geeft het direct door aan de netwerkkaart.

Theoretish moet dat ding dan toch als een draadloze eenweg-repeater werken?
OK, je kan er niet veel mee eigenlijk, want de ontvanger kan geen "ontvangstbevestigingen" terugsturen. Maar het gaat om het idee.
(Niet aan mij. Ik heb ooit nog een zendmachtiging gehad amateur licensie. Leg het maar uit aan athlonkmf)
En even welke hardware en software aan de ''video in'' kant bij de PC.. Mhh Mhh Mhh ?

(Ik zit je effe te pressen omdat ik een klein beetje vind dat je het te simpel voorstelt. Je klinkt een beetje als m''n broer ;) )
Het is ook simpel, maar ik kreeg gewoon even die ingeving:P
Je komt natuurlijk al bij het prilste begin al problemen tegen. Zoals het feit dat het een eenrichtingsverkeer is. Maar toch, of het nou electrische pulsjes van een video zijn, of van een netwerkkaart. Het blijven gewoon pulsjes. Dat moet transparant doorgegeven kunnen worden.

Het moet eignelijk wel kunnen. Als er nou een protocol geschreven kan worden waarbij je geen ontvangstpakketjes krijgt, dan moet dat Gigavideosetje toch ook wel kunnen?

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Op zondag 15 april 2001 16:36 schreef Hooi het volgende:

* dat vraagt hij precies wel....

* zonder alle geheimen prijs te geven: denk aan teletekst; data verpakt in een videosignaal.

* hardware aan de video-in kant moet een videosignaal kunnen capturen; softwarematig of hardwarematig, beiden zijn te koop.

* tuurlijk simpel voorgesteld, maar je moet beginnen met het eenvoudige idee; of je het kunt omzetten in werkelijkheid hangt af van kennis en kunde. Denk aan teletekst als praktijkoplossing!

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Pagina: 1