[BC3] Paar vraagjes

Pagina: 1
Acties:

• Lev
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 27-02-2018

Lev

Oldskool Tweaker

Topicstarter
Hey,

Ik heb een paar vraagjes.

Dit is op dit moment mijn systeem:

Abit KT7
AMD Duron 650 @ 900 MHZ
128 MB RAM PC133 (matige kwaliteit, loopt niet op turbo)
Diamond Viper770 Ultra (TNT2 Ultra)

1. Wat is nou precies het nadeel van een KT7 ten opzichte van een KT7a?

2. Als ik nieuw RAM zou kopen, wat zou dan een goede keus zijn? Qua snelheid en qua niet verouderd raken.

3. Haal ik met een Geforce2mx veel snelheids winst met mijn huidige systeem of moet ik dan een GTS of Ultra hebben?

Alvast bedankt,

Lev

Verwijderd

Op zondag 15 april 2001 10:27 schreef lev het volgende:
Hey,

Abit KT7
AMD Duron 650 @ 900 MHZ

2. Als ik nieuw RAM zou kopen, wat zou dan een goede keus zijn? Qua snelheid en qua niet verouderd raken.

3. Haal ik met een Geforce2mx veel snelheids winst met mijn huidige systeem of moet ik dan een GTS of Ultra hebben?

Alvast bedankt,

Lev
1. KT7a heeft de KT133a chipset, die kan FSB''s van 133mhz of hoger aan. De KT7 heeft de KT133 chipset en die komt niet hoger dan 115mhz FSB.

2. Als je er ram BIJPRIKT, dan heeft het geen zin om het duurste van het duurste te kopen, want dat moet toch op langzamere snelheid lopen door de 128mb die je er nu in hebt. Gewoon merk geheugen kopen.
Als je deze ram eruit haalt en nieuw ram koopt raad ik je aan om CAS2 merkgeheugen te kopen. Dane Elec, Infineon, Corsair, etc. Allemaal doen ze het vast wel op Turbo. Ik heb Dane Elec 256MB CAS2 met Hyundai chips en dat wil op 150mhz zelfs nog op CAS2!

3. Geforce 2 MX haal je opzich wel veel snelheidswinst. Met een GTS natuurlijk veel meer. Ik ging van een TNT1 naar een Geforce 2 MX en haalde zeer ruim 100 fps meer (iets van 150 ofzo kan ik niet helemaal meer herrineren) in q2!

Verwijderd

Op zondag 15 april 2001 10:27 schreef lev het volgende:
Hey,

Abit KT7
AMD Duron 650 @ 900 MHZ

Alvast bedankt,

Lev
1. Nadeel...niet echt. Enkel de chipset is anders. Net als vo0 zei. Ik weet niet of je het als een nadeel moet zien. Het is meer een verschil.

2. Merk geheugen. Misschien net is duurder maar je kan er wel meer mee. Zekers als het om OC''en gaat. Bij goedkoop geheugen is het maar afwachten wat hij doet. En bij merkgeheugen is er een soort van zekerheid dat hij zeker een bepaalde waarde zal halen.

3. Ik zou als je nu een TNT2 heb geen MX nemen. Maar een betere kaart. Ik heb zelf een TNT2 en heb wel rond gekeken maar nog geen goede vervanging gevonden die ik het waard vond om te kopen.(Een Ati Radeon64DDR ViVo misschien?)

• Lev
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 27-02-2018

Lev

Oldskool Tweaker

Topicstarter
"1. KT7a heeft de KT133a chipset, die kan FSB''s van 133mhz of hoger aan. De KT7 heeft de KT133 chipset en die komt niet hoger dan 115mhz FSB."

Maar wat zijn hier dan pcies de nadelen van?
Gewoon puur met overklokken?
Of kan ik de nieuwste tb''s niet op me kt7 gebruiken?

Alvast bedankt,

Lev