There is no such thing as innocence, only degrees of guilt | Flickr!
Pas wel op wat je doet. Als je net zoals ik een hele tijd geleden de 5V en de 12V omdraait (rood en geel), is het in 2 seconden al poef... weg harddisk of whatever...
Zwart naar zwart, dus in het midden
Blog (Linux-related)
Zoals anderen al zeiden, meestal moeten de 2 zwarte draden in het midden.Op zaterdag 14 april 2001 22:37 schreef Zym0tiC het volgende:
Weet iemand hoe ik die AT voedings stekkers om moet de zwarte draadjes aan de buitenkant of aan de binnenkant (binnenkant was veel rook)
Ik weet niet welk merk bouwplank je hebt, maar er zijn ook fabrikanten (Dell, IBM, Compaq) die deze standaard niet hanteren.
Deze bouwplanken zijn dan niet van bekende bouwplank bouwers, bv. Abit, Asus, Chaintech en Soltek (vergeef me welke ik vergeet).
De bekende computer merken hebben dan vaak een eigen bouwplank design en dus ook de manier van power connection.
Wil je het echt zeker weten, moet je opzoek naar de manual van je plank.
Dit is de makkelijkste manier.
Zoals je zelf zei:
Dit betekend dus dat je niet een standaard bouwplank design hebt.(binnenkant was veel rook)
Ps.
Je moet die stekers er indrukken, en niet met een hamer oid er in rammen._JGC_S3 goeroe
Pas wel op wat je doet. Als je net zoals ik een hele tijd geleden de 5V en de 12V omdraait (rood en geel), is het in 2 seconden al poef... weg harddisk of whatever...
Als het niet past, past het niet en zal het dus andersom moeten.
En vast is vast, dus een bouwplank niet vast schroeven met een boormachine
And The Only One