Voordat iedereen me gaat vertellen dat ik de FAQ''s moet lezen, etc, wacht even, want dat heb ik al gedaan.
OK, wat is het probleem ?
Als ik een grote file (500 meg ofzo) kopieer van HD 1 naar HD 2 gaat alles goed (die zitten beide op RAID IDE poort 1, dus niet op de standaard IDE poort). Kopieer ik die file echter naar HD 3 (die op RAID IDE poort 2 zit), dus van IDE 1 naar IDE 2, dan loopt m''n PC vast en/of reset zichzelf spontaan. En ja, ik heb ook een SB Live !
Wat heb ik gedaan tot nu toe ?
-BIOS geupdate naar WZ
-de Via PCI Latency patch geinstalleerd
-SB Live en NIC in ander PCI slot (zoals aangeraden in de KT7 FAQ)
-SB Live er compleet uitgehaald.
Dat heeft tot nu toe allemaal nog niet geholpen
Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen ? Ik wil namelijk wel graag die RAID poorten gebruiken, ze zijn op de een of andere manier namelijk we leen stuk sneller dan de standaard IDE poorten op de KT7A.
Specs:
AMD Athlon Thunderbird 1.2 GHz
ABIT KT7A-RAID
3Com 3C905TX netwerkkaart (PCI slot 2)
SB Live! Value (PCI slot 4)
Rest van de PCI sloten is leeg.
Help mij !
OK, wat is het probleem ?
Als ik een grote file (500 meg ofzo) kopieer van HD 1 naar HD 2 gaat alles goed (die zitten beide op RAID IDE poort 1, dus niet op de standaard IDE poort). Kopieer ik die file echter naar HD 3 (die op RAID IDE poort 2 zit), dus van IDE 1 naar IDE 2, dan loopt m''n PC vast en/of reset zichzelf spontaan. En ja, ik heb ook een SB Live !
Wat heb ik gedaan tot nu toe ?
-BIOS geupdate naar WZ
-de Via PCI Latency patch geinstalleerd
-SB Live en NIC in ander PCI slot (zoals aangeraden in de KT7 FAQ)
-SB Live er compleet uitgehaald.
Dat heeft tot nu toe allemaal nog niet geholpen
Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen ? Ik wil namelijk wel graag die RAID poorten gebruiken, ze zijn op de een of andere manier namelijk we leen stuk sneller dan de standaard IDE poorten op de KT7A.
Specs:
AMD Athlon Thunderbird 1.2 GHz
ABIT KT7A-RAID
3Com 3C905TX netwerkkaart (PCI slot 2)
SB Live! Value (PCI slot 4)
Rest van de PCI sloten is leeg.
Help mij !
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |