[BC3] Lockups ABIT KT7A-RAID met grote files - lees aub

Pagina: 1
Acties:

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:13
Voordat iedereen me gaat vertellen dat ik de FAQ''s moet lezen, etc, wacht even, want dat heb ik al gedaan.

OK, wat is het probleem ?

Als ik een grote file (500 meg ofzo) kopieer van HD 1 naar HD 2 gaat alles goed (die zitten beide op RAID IDE poort 1, dus niet op de standaard IDE poort). Kopieer ik die file echter naar HD 3 (die op RAID IDE poort 2 zit), dus van IDE 1 naar IDE 2, dan loopt m''n PC vast en/of reset zichzelf spontaan. En ja, ik heb ook een SB Live !

Wat heb ik gedaan tot nu toe ?

-BIOS geupdate naar WZ
-de Via PCI Latency patch geinstalleerd
-SB Live en NIC in ander PCI slot (zoals aangeraden in de KT7 FAQ)
-SB Live er compleet uitgehaald.

Dat heeft tot nu toe allemaal nog niet geholpen :(

Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen ? Ik wil namelijk wel graag die RAID poorten gebruiken, ze zijn op de een of andere manier namelijk we leen stuk sneller dan de standaard IDE poorten op de KT7A.

Specs:

AMD Athlon Thunderbird 1.2 GHz
ABIT KT7A-RAID
3Com 3C905TX netwerkkaart (PCI slot 2)
SB Live! Value (PCI slot 4)
Rest van de PCI sloten is leeg.

Help mij !

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 04:45

Exirion

Gadgetfetisjist

Dit is een bug in de Via KT133(A) Southbridge, en er schijnt aan een workaround gewerkt te worden:

http://www.tweakers.net/nieuws/16543

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Semetrix
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-08 15:39
Dat probleem heb ik niet terwijl ik wel de configuratie ervoor heb (En dezelfde als de jouwe!). Een DivX van 649 mb van de IDE1 naar IDE2 levert bij mij geen problemen op en heb zelfs een mp3tje draaien met een SB Live!.

Ik heb geen oplossingen gebruikt want ik heb zelf het probleem niet. Dus het ligt waarschijnlijk aan nog iets anders.

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Ja, de RAID controller is inderdaad een verhaal apart. Heb je gelijk in. Die heeft IRQ 5 he? Zit er verder nog iets op die IRQ? Je moet even kijken op

http://go.to/kt7faq

Daar wordt geloof ik iets gezegd over de combinatie SB Live / KT7-RAID

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Arfman
Thanx voor de snelle reply''s :)

Ik heb nog ff wat testjes gedaan:

Alleen VGA kaart in m''n PC (ASUS V7700 32 MB)

Ik kan niet eens die ene schijf op IDE RAID 2 scandisken zonder te crashen ! omg ! Heel erg vaag. Ik had zelfs USB en de andere IDE poorten uitgezet, niets hielp. Ik had dus ALLEEN de VGA kaart erin !

Daar snap ik dus helemaal niks van.....

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Verwijderd

Nouja je kunt nog meer doen, ik zou die overklokkersbios eens proberen..
Zie abitfaq bij viahardware...
Dan kun je ACPI uitzetten, schijnt ook te helpen (ivm irq sharing ofzoiets) en je kunt ook nog de Soundblaster16 emulatie uitzetten (zie ook die faq)

succes

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Heel maf inderdaad :? Probeer BIOS YH of die allerlaatste eens. De linkjes staan in die KT7 FAQ.

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Als je in die KT7 FAQ kijkt bij Highpoint Controller, dan worden er heel veel bugs genoemd die overeenkomen met jouw problemen! Lees het even :)

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Hallo Peedeepee,

Heb je de laatste bios 2.5 al geflashed ?
ik had nl. hetzelfde probleem versie 2.4 en lager heeft problemen met pioneer DVD-spelers.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Arfman
Ben nu bezig om Win98SE precies via die handleiding bij de FAQ te installeren...hopen dat het helpt :/

Gelijk maar een image maken als ie het goed doet....ik meld me weer als ik klaar ben, misschien hebben andere mensen hier iets aan.

• Arfman
Hmm...lijkt nu goed te gaan.

-Windows geinstalleerd met alleen AGP kaart erin

-Drivers geinstalleerd volgens de FAQ volgorde

-Soundkaart geinstalleerd met LiveWare 2

-Toen LiveWare 3 erop

-BLUESCREEEN !! ARGH

-IRQ waarop SB 16 emulatie stond als Legacy ISA anagemerkt in het BIOS

-Geen bluescreen meer

-Image gemaakt

-ISO''s heen en weer gekopieerd...GEEN HANGERS MEER !!!! JOEPIE !!!

Nu nog ff proberen als ik de HD''s aansluit op de RAID controller...brb :)

+4 informatief :9

• Arfman
BAH...sluit alles aan op IDE RAID controllers...weer hangers van de ene controller naar de andere......nu hangen mijn bootschijven aan de RAID IDE controller en het oude 7 GB schijfje + cdrom speler aan de interne.....

edit: het gaat nu wel goed, testbestand van 500 meg heen en weer kopieren.

• Arfman
EN WEER EEN VASTLOPER, NU TERWIJL IK MIJN LOGITECH FORCE FEEDBACK STUUR INSTALLEER $#@!$@

sorry moest er ff uit....BAH....je gaat bijna naar een Intel systeem verlangen op deze manier :( :( :(

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Op zondag 15 april 2001 01:21 schreef Arfman het volgende:
EN WEER EEN VASTLOPER, NU TERWIJL IK MIJN LOGITECH FORCE FEEDBACK STUUR INSTALLEER $#@!$@

sorry moest er ff uit....BAH....je gaat bijna naar een Intel systeem verlangen op deze manier :( :( :(
Je hoort relatief veel problemen over de KT7A-RAID, terwijl de KT7 en KT7-RAID zonder meer stabiel te krijgen zijn. Jammer is dat... De mijne zit volgepropt met hardware inclusief 2 NICs en alles stabiel. Het schijnt dat je beter een bord met losse RAID controller kunt hebben.

• Arfman
Mja...dat probleem met die Force Feedback stuur heb met USB te maken denk ik...als ik de software uninstall dan werkt alles weer (en tot nu toe zelfs als een zonnetje :) )

Ik blijf testen en je hoort nog van me :)

BTW: drivers voor lpgitech stuurtjes...de nieuwste heb ik gedownload..maar geeft error tijdens install: setup bot foun in c:\windows\temp\blabla maar het bestandje bestaat wel gewoon ??

Verwijderd

Is dit probleem ook misschien wat er bij mij aan de hand is? Als ik een divx of dvd kijk dan loopt mijn computer in de film ook een keer of 8 acht helemaal vast. beeld wordt zwart en geluid blijft hangen. Enige oplossing is om opnieuw op te starten. Ik heb ook al 2 keer gehad dat mijn computer spontaan opnieuw opstart.... ik was echt radeloos, had al van alles geprobeerd. Maar nu ik dit lees heb ik het vermoeden dat dit het probleem moet zijn....

Wat denken jullie??

• Arfman
Yup...zelfde symptomen als ik had/heb (had als ik de config laat zoals ie nu is, heb als ik alles op de RAID controllers mik):

-PC loopt vast, geluid blijft op een monotone toon hangen (8 van de 10 keer)

-beeld wordt zwart, waarna de PC zichzelf reset (2 van de 10 keer).

Ik zou zeggen: lees de thread hierboven en doe er je voordeel mee. Ook de ABIT KT7 FAQ is erg nuttig: http://www.viahardware.com/faq/kt7/kt7faq.htm

Mocht het je niet lukken meld je dan weer hier, misschien is mijn nachtelijke installatiesessie niet alleen nuttig voor mezelf :)

• Arfman
Schijnt toch geholpen te hebben. Mijn Win98 uptime is op dit moment 12 uur :-)

Dus, zolang ik niet alles op de RAID controller gooi lijkt het systeem vrij stabiel. Misschien een tip voor mede KT7A-ers ?

Pagina: 1