Toon posts:

[BC3] Veel vastlopers

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wie kan me helpen, mijn computer loopt zeer vaak vast. Het beeld staat dan stil en geluid stopt. mouse werkt dan niet meer. Beroerdei s dat ie geen foutmelding ofzo geeft gewoon bam in 1 keer vast. Ook terwijl ie gewoon niets doet.

Aan wat ligt dit hoogswaarschijnlijk?? Geheugen? Pocesoor? VGA? Ik weer het niet meer
please help me

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Om te beginnen zou het handig zijn als je, je systeem specificaties ff geeft ;)

Dit kan zoveel oorzaken hebben. Slechte koeling, IRQ conflict etc.

Dus meer informatie plz

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• BC3 Victim
Ja, die extra info zou wel prettig zijn.

Heeft hij dit altijd al gehad, of pas sinds kort?

[edit]

m''n eerste gok: Powermanagement (omdat ie ook vastloopt als je niets doet)

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Topicstarter
Dit gebeurd nu sinds een maand. In windows ME gaf ie heel vaak blauw scherm dus win 98 eropgezet. Ne geeft ie dus geen fout meer. Powermanagement staat uit. Owja nog iets gek als ik download gaat de muziek stotteren. Okk sinds een maand. de specs zijn:

msi bx mobo
celeron 433
320mb ram
asus 7100
realtec netwerk
isa sb 32

• BC3 Victim
windows geheel geupdate? Overal de nieuwste drivers van geinstalleerd? Nieuwste bios voor dat mobo geinstalleerd?

:)

• BC3 Victim
Ik zou toch eens gaan kijken hoe je kaartjes zijn ingedeeld. Welke sloten er irq''s delen.

Ik zou ook koeling checken of dat nog goed werkt.

Kijk ff in apparaatbeheer welke kaarten welke IRQ delen. Ik zie dat je een isa geluidskaart hebt. Die zou wel eens heel goed de boosdoener kunnen zijn.

Als je hier allemaal niet veel aan hebt adviseer ik je om gewoon 1 voor 1 kaarten eruit te trekken en te kijken of het systeem dan nog zo instabiel is.

Het is gewoon vaak trial en error met zulke dingen.

Success ;)

Verwijderd

Topicstarter
Ja compleet versie install. alleen drivers voor asus 7100 erbij gedaan en alle updates van ms gedownload. En voor de zekerheid ook de bios geflashed (was al nieuwste maar je weet nooit). Toen nog alle hardware eruit wat los zat en weer opnieuw erin maar nog hetzelfde probleem en wordt er gek van.

Waar ligt dit soort problemen meestal aan?

Verwijderd

Topicstarter
De koeling werkt goed soms loop ie vast op 30 graden. Maar de kaarten, geheugen, HD enz er uittrekken 1 voor 1 was mijn laatste idee als dit niks oplevert.

• BC3 Victim
Zoals ik al zei. Probeer eerst met minimum op te starten. Dat is vga kaart en verder niks.

Kijk dan of alles stabiel draait. En ga dan stap voor stap verder. Dus weer een kaart erin en testen. Niet gelijk gaan flippen en alles weer in de kast proppen enzo.

Gewoon kalm blijven ;)

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:11
Ik had altijd net zulke problemen als jij, maar dat lag aan de drivers van mijn ata 66 controler.

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

• Pnothy
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-01-2024
Tja... je zou sowieso allemaal die geheugenreepjes eens kunnen testen (kan het mobo deze combinatie aan?) Tenminste sommige mobo''s hebben een bepaalde lijst van mogelijke combinaties van reepjes) Staat er zoiets in je boekje en voldoet je pc daar dus aan?
Verder kun je natuurlijk alle geheugenreepjes eens apart uitproberen (dus met maar 1 reepje erin en dan testen tot ie weer dood is :))
Als dat allemaal goed werkt is het misschien iets met een ander onderdeel.
Dan kun je beginnen met alles behalve videokaart eruit te halen, dan weer testen, en dan 1 voor 1 nieuwe onderdelen erin en steeds weer testen. Als het bij een bepaald onderdeel gebeurt en daarvoor niet, ligt het waarschijnlijk (gedeeltelijk) aan dat onderdeel. Probeer gewoon hoe veel je erin kunt krijgen.

Maar voordat je zoiets doet kun je misschien beter eerst goed controleren of er geen IRQ probs zijn of andere conflicten (dat is in windows toch makkelijk te zien... dus dat kan je veel werk besparen als het daaraan ligt).
suc6 :Y)

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik kan geen conflicten vinden in "systeem". Maar het probleem is dat ie soms gewoon 5 uur achterelkaar draait en dan opeens weer 4 keer achter elkaar vastloopt dus gaat er veel tijd in zitten om te vinden waar het aan ligt. Vandaag staat ie de hele dag aan en is nu maar 3 keer gecrashed. maar meestal is het vaker. Naja ik ga in iedergaval maar proberen. Bedankt voor de reacties iig.

• BC3 Victim
start ''m eens in veilige modus op en kijk daar bij het apparaatbeheer of er nog zaken dubbel staan. Zo ja, even beide verwijderen..

• BC3 Victim
oh nog een tip: laat ''m de wizzard nieuwe hardware _nog_ eens doorlopen, inclusief het zoeken naar niet plug and play hardware.

Zeker als je nieuwe drivers geinstalleerd hebt kan dit soms rare dingen opleveren.

(bij mij kwam ie er toen achter dat er helemaal geen i810 maar een i815 chipset in zit ;)

Pagina: 1