Toon posts:

[BC3] Toetsenbord probleem bij start pc

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Een kennis heeft op zijn vreselijk oude 486 (!) het probleem dat de pc het toetsenbord niet meer ziet zitten bij het starten, terwijl dit toetsenbordje wel is aangesloten en degelijk werkt. We hebben het getest op andere 486 met din-aansluiting. Ook een ander toetsenbord aansluiten op zijn pc geeft dezelfde foutmelding bij het booten.

Zou het kunnen dat zijn moederbordje foetsie is, juist aan de aansluiting van het toetsenbord ?
Het merkt verder wel z''n processor, ram, ... zitten.

Wie weet raad of heeft hetzelfde gehad ? Thanks

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
heb je toevallig (je weet maar nooit he) in de bios het toetsenbord uitgeschakeld???

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Topicstarter
nee, de pc werkt al jaren zonder probs, ze hebben niets aangeraakt
En als de pc boot, en je drukt DEL voor het bios binnen te komen, wil hij ook niet reageren, mij lijkt dat het toetsenbord stuk is, maar we hebben het getest.

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
veel 486-sen hebben nog een aparte toetsenbord-controller-annex-bios. Deze zit vaak op een voetje gemonteerd in de buurt van de keyboard aansluiting. (en d''r zit ook een stikker van de bios fabrikant op)

Point is; deze chips willen wel eens gaar worden.
Point 2 is: ze zijn zondermeer uitwisselbaar met andere chips (van andere moederborden dan ;)

Probeer eerst eens die chip goed aan te drukken, en anders zou je er een ander op kunnen zetten (verkrijgbaar bij de betere electronicaboer, het typenummer weet ik zo niet meer uit m''n hoofd maar mocht je het echt nodig hebben kan ik ''t voor je opzoeken.. ''t was its van 270815 ofzo :)

[edit]
oh, lees net dat je het keyboard zelf nog niet getest hebt, dat lijkt mij de eerste stap :)

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Topicstarter
Heb toetsenbord WEL getest, das het eerste wat we gedaan hebben hé, staat nota bene wel in de tekst :)

Verder thanks voor de info, ga morgen eens kijken wat dat geeft.