Neem geen Matrox G450, die heeft veel mindere 2D kwaliteit als de G400 door zijn mindere ramdac. Dus doe er maar een mooie G400 MAX in. Dat is denk ik toch wel de beste kaart voor 2D.
Iemand heeft mij gevraagd of ik voor hem een leuke PC wil samenstellen om mee te webdesignen. Ik heb zelf totaal geen verstand van webdesign dus ik heb geen flauw idee met wat voor onderdelen je, je PC moet samenstellen specifiek om te webdesignen. Er hoeven geen spellen op gespeeld te worden.
Kan iemand mij een handje helpen?
Kan iemand mij een handje helpen?
Verwijderd
een Pentium lijkt wel zo leuk als je veel gaat fotosoepen en verder moet je ff kijken hoeveel hij er wil aan besteden. Zie mijn sig. voor een leuk systeempje om te webdesignen. Alleen dan wat meer hd en misschien een andere videokaart en andere cd-rom natuurlijk en ik zou een 19 of 21 inch moinitor nemen.
-Stabiel moederbord (asus cusl-2) met een PIII 866 ofzo.
-256mb ram (voor flash en photoshop/fireworks)
-30gb hdd (7200rpm, ata 100)
-Matrox g450 of Ati Radeon videokaart (matrox is niet supersnle, wel zeer goede beeldkwaliteit), neem wel de 32mb ddr versies.
-19" diamondtron monitor.
-standaard geluidskaartje met standaard speakerset.
-Logitech cordless desktop erbij.
Dit alles in een midi of bigtower met 300w voeding.
Ga nu naar m''n werk, ik ben vanavond terug.
-Matrox g450 of Ati Radeon videokaart (matrox is niet supersnle, wel zeer goede beeldkwaliteit), neem wel de 32mb ddr versies.
je kan op alle computers webdesignen dacht ik 
alleen is het wel handig als je 256mb geheugen en een 19" monitor hebt ofzo
en een 30 gig schijfje
alleen is het wel handig als je 256mb geheugen en een 19" monitor hebt ofzo
en een 30 gig schijfje
Als hij veel photosoep etc zou gebruiken, zou zelf ik voor de intel gaan 
P4 of P3
256-512 mb ram
matrox video (V5 aan te bevelen
)
P4 of P3
256-512 mb ram
matrox video (V5 aan te bevelen
PS 6 heeft ook 3dnow optimalisaties... Ik heb nog geen test daarover gelezen... En als je een 1 Ghz AMD hebt, merk je echt niet het verschil...Op zaterdag 14 april 2001 09:03 schreef FFF het volgende:
Als hij veel photosoep etc zou gebruiken, zou zelf ik voor de intel gaan
P4 of P3
256-512 mb ram
matrox video (V5 aan te bevelen)
Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast
AMD of Intel, dat maakt niets uit. Een gelijk geclockte PIII is in PhotoShop wel dik 20% sneller, maar voor dat zelfde geld heb je een 20% hoger geclockte Athlon. Het belangrijkste is dan ook niet de cpu of wat dan ook, maar de monitor: neem een vlakke Trintron of Diamondtron van minimaal 19" en een goede grafische kaart. Dan doel ik niet op een nVidia kaart (gamekaart) maar eentje welke fatsoenlijk 2D beeld geeft in hogere resoluties: Matrox of anders Radeon. Een optie is ook om 2 kleinere 17" monitoren te nemen i.p.v. één grote; dualhead werkt heerlijk voor designen.
Just pick a dead end and chill out 'till you die.
Ik kan het met mijn huidige bak prima:
Mobo : BX2000/2100 series
PRoc : Intel celeron ( mendochino ) 433@450
Geheugen : 64 MB 100MHz SDRAM
Video kaart : Diamond Monster Fusion 16 MB AGP
HDD : Maxtor 10,2GB
CDROM : CreAtive 52x Mx
Sound : Creative Soundblaster audio PCI 128
Netwerk : Realtech 8029 ( as ) ethernet adapter
Hey typ ik alle specs in, hmmz nouja.
Mobo : BX2000/2100 series
PRoc : Intel celeron ( mendochino ) 433@450
Geheugen : 64 MB 100MHz SDRAM
Video kaart : Diamond Monster Fusion 16 MB AGP
HDD : Maxtor 10,2GB
CDROM : CreAtive 52x Mx
Sound : Creative Soundblaster audio PCI 128
Netwerk : Realtech 8029 ( as ) ethernet adapter
Hey typ ik alle specs in, hmmz nouja.
Ford Mondeo Wagon 2.0 16v '06 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.
Verwijderd
Webdesignen bestaat niet, is geen werkwoord en zal het ook nooit worden. Misschien voor de Ome Willem generatie die gympen dragen en kennelijk ieder zelfstandig naamwoord tot een werkwoord moeten ombouwen. Maar dat terzijde.
Je maakt of een Webdesign of je gaat edit''en.
Wil je alleen met HTML werken, dus puur de scripts om een pagina samen te stellen, heb je aan een oude 486 genoeg. Wil je echt een ontwerp gaan maken met bijvoorbeeld Photoshop, kun je prima vooruit met een PII 300 of 333. Wat je dan wel nodig hebt is heel veel RAM. Dat heb je sowieso nodig als je met grafische bestanden gaat werken. Door de instructies in de processor zelf, is alles vanaf een PIII aan te bevelen.
Je maakt of een Webdesign of je gaat edit''en.
Wil je alleen met HTML werken, dus puur de scripts om een pagina samen te stellen, heb je aan een oude 486 genoeg. Wil je echt een ontwerp gaan maken met bijvoorbeeld Photoshop, kun je prima vooruit met een PII 300 of 333. Wat je dan wel nodig hebt is heel veel RAM. Dat heb je sowieso nodig als je met grafische bestanden gaat werken. Door de instructies in de processor zelf, is alles vanaf een PIII aan te bevelen.
Verwijderd
Klopt, helemaal gelijk; voor het webdesignen heb ik een pc met precies deze specs (incl. 22 inch iiyama). Een uitstekende bakOp zaterdag 14 april 2001 08:56 schreef tborgdorff het volgende:
-Stabiel moederbord (asus cusl-2) met een PIII 866 ofzo.
468 8mb ram zodat je 2 keer notepad kan openen 
nee oke
een athlon 600 ofzo
265 meg voor photoshop
en een goede (flat) screen monitor 19" tot 22"
en oja kabel of adsl, want dat is wel heel belangrijk (maarja of dat bij je pc hoort)
gewonen hdd,meer is niet nodig.
nee oke
een athlon 600 ofzo
265 meg voor photoshop
en een goede (flat) screen monitor 19" tot 22"
en oja kabel of adsl, want dat is wel heel belangrijk (maarja of dat bij je pc hoort)
gewonen hdd,meer is niet nodig.
openkat.nl al gezien?
Pentium III 900-1000MHz
Minimaal 512 MB PC 133(heb gisteren met dreamweaver gewerkt, had nog maar 240 Mb over!!!, gebruik trouwen W2K met 512 MB)
Matrox G400, als je die niet kan vinden, de G450
Minimaal 512 MB PC 133(heb gisteren met dreamweaver gewerkt, had nog maar 240 Mb over!!!, gebruik trouwen W2K met 512 MB)
Matrox G400, als je die niet kan vinden, de G450
Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)
offtopic:
[quote]
Op zaterdag 14 april 2001 14:18 schreef snnasss het volgende:
Webdesignen is geen werkwoord
je gaat edit''en.
[/quote]
webdesignen is geen werkwoord en edit''en wel?
[quote]
Op zaterdag 14 april 2001 14:18 schreef snnasss het volgende:
Webdesignen is geen werkwoord
je gaat edit''en.
[/quote]
Verwijderd
Als budget geen beperking is zou ik toch echt zoals eerder vermeld voor een dual-monitor systeem gaan met lekkere platte schermpies.
Ideaal om browsers naast elkaar te leggen, of je html code / fotosoep naast het resultaat te leggen.
Voor de rest is het maar net hoe ongeduldig je bent
Veel RAM (512 of iets in die richting) is wel aan te bevelen met flash / html / fotosoep werk, zeker als je bijvoorbeeld voor je html iets als Adobe GoLive gebruikt..
ps. De G400 dualhead van Matrox is inderdaad ook echt ideaal.
Ideaal om browsers naast elkaar te leggen, of je html code / fotosoep naast het resultaat te leggen.
Voor de rest is het maar net hoe ongeduldig je bent
Veel RAM (512 of iets in die richting) is wel aan te bevelen met flash / html / fotosoep werk, zeker als je bijvoorbeeld voor je html iets als Adobe GoLive gebruikt..
ps. De G400 dualhead van Matrox is inderdaad ook echt ideaal.
Een huisgenoot van mij doet ook aan webdesign, en volgens mij is ie nu wel tevreden met zn computer, dus ik zal zn specs ff posten:
duron 700
256 ram
20 GB hd
geforce mx met tvout op een 21"
voodoo3 op een 17"
8X brander
wacom tablet
scanner
digitale camera (erg handig als je foto''s op de website moet zetten, ook leuk als je textures nodig hebt)
printer
ook erg handig voor hem is dat ie al zn websites kan maken op een dedicated webserver, waar hij een 10 mbit verbinding naartoe heeft (ethernet), misschien ook wel een optie hier, gewoon een oude pentium met linux is al goed.
duron 700
256 ram
20 GB hd
geforce mx met tvout op een 21"
voodoo3 op een 17"
8X brander
wacom tablet
scanner
digitale camera (erg handig als je foto''s op de website moet zetten, ook leuk als je textures nodig hebt)
printer
ook erg handig voor hem is dat ie al zn websites kan maken op een dedicated webserver, waar hij een 10 mbit verbinding naartoe heeft (ethernet), misschien ook wel een optie hier, gewoon een oude pentium met linux is al goed.
Heeft sinds kort zijn wachtwoord weer terug gevonden!
Voor webdesign moet je dus een mac hebben.
Elk grafisch bedrijf werkt met mac''s. Mijn ma werkt ook in de grafische sector (freelance) en de eerste vereiste is een mac omdat pc niet geaccepteerd wordt.
Elk grafisch bedrijf werkt met mac''s. Mijn ma werkt ook in de grafische sector (freelance) en de eerste vereiste is een mac omdat pc niet geaccepteerd wordt.
Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something
Verwijderd
Die '' staat erbij om aante geven dat het een een engels WERKWOORD is dat op zijn Nederlands vervoegd wordt, simpelweg omdat we daar in het Nederlands geen passend woord voor hebben. Wat had je niet begrepen verder?Op zaterdag 14 april 2001 14:23 schreef wicher het volgende:
offtopic:
[..]
Ik heb het over een zelfstandig naamwoord dat naar een werkwoord omgezet wordt en jij hebt het over een werkwoord dat naar een werkwoord opgezet wordt. Dit is zeiken om het zeiken zelf!
Verwijderd
Gelul van de bovenste plank.Op zaterdag 14 april 2001 15:09 schreef thedolf het volgende:
Voor webdesign moet je dus een mac hebben.
Het maken van een webpagina wordt gewoon op een IBM kloon gedaan en niet op een MAC. De grafische sector is heel wat anders. Maar leuk voor je moeder (daar ging het toch om?).
Verwijderd
En weer wordt een thread aangegrepen om specificaties rond te strooien. Het was de vraag niet wat voor een PC jullie, je buurvrouw of wie dan ook heeft. De vraag was wat een leuke PC was voor het doel wat hij (of zij) voor ogen heeft. Dan praat je dus over minimum configuraties en niet over Dual monitors, geweldige videokaarten en wat al niet meer. Lezen is meer dan alleen maar lettertjes en woordjes achter elkaar zetten; er komt ook wat interpreteren bij...
Edit''en in het nederlands: bewerken 
Wat betreft de rest heb je gewoon gelijk Sander..
Alhoewel.. hoge resolutie is voor ''webdesign'' niet echt nodig, omdat je toch niet al te grote plaates wilt gebruiken en meer dan 72dpi is niet nodig + photoshop kan prima inzoomen voor de details.
Alhoewel.. hoge resolutie is voor ''webdesign'' niet echt nodig, omdat je toch niet al te grote plaates wilt gebruiken en meer dan 72dpi is niet nodig + photoshop kan prima inzoomen voor de details.
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Mijn huidige bak is ook perfect voor webdesignen...
PIII 500 (slot 1
)
256mb-tjes
21" compaq bak
miditower, 235W (achja, mensen met weinig poen doen soms rare dingen)
15gig hd-tje
ASUS P3VX4 Mobo-tje (via apollo 133a)
SB Live-je (en ik heb geen last van DE bug
)
Logitec Mouseman Optical (zeer aan te bevelen)
Kewl Fujitsu toetsenbordje, zwart, met NL indeling...(heb jij §,¬,Ÿ,°,ž,Ŝ,µ,·,¢.»,«,± op je toetsenbord?)
GF1 SDR
(maar 2d is OK )
en dan de software
Win2K
AceFTP
NOTEPAD

PSPro 6(ja, ik moet nog een keer aan de nieuwe Photoshop komen)
Flash 5
Dreamweaver 4 (niet dat ik het gebruik, ik doe haast alles in notepad (ik vrees dat ik een echte "hard-coder" ben geworden...)
En dan om de site te checken...
Opera 5.10
IE 6
Mozilla 0.81
Owja, scherm: 1280*1024*85Hz*32 bits kleuren
PIII 500 (slot 1
256mb-tjes
21" compaq bak
miditower, 235W (achja, mensen met weinig poen doen soms rare dingen)
15gig hd-tje
ASUS P3VX4 Mobo-tje (via apollo 133a)
SB Live-je (en ik heb geen last van DE bug
Logitec Mouseman Optical (zeer aan te bevelen)
Kewl Fujitsu toetsenbordje, zwart, met NL indeling...(heb jij §,¬,Ÿ,°,ž,Ŝ,µ,·,¢.»,«,± op je toetsenbord?)
GF1 SDR
en dan de software
Win2K
AceFTP
NOTEPAD
PSPro 6(ja, ik moet nog een keer aan de nieuwe Photoshop komen)
Flash 5
Dreamweaver 4 (niet dat ik het gebruik, ik doe haast alles in notepad (ik vrees dat ik een echte "hard-coder" ben geworden...)
En dan om de site te checken...
Opera 5.10
IE 6
Mozilla 0.81
Owja, scherm: 1280*1024*85Hz*32 bits kleuren
Verwijderd
Bewerken dekt de lading niet van want "to edit" in het Engels betekent. In dat woord zit tevens veranderen, opslaan ingesloten. Vandaar dat ik zei dat er geen goed Nederlands woord voor is...Op zaterdag 14 april 2001 16:12 schreef hezik het volgende:
Edit''en in het nederlands: bewerken
Daarnaast is een hoge resolutie wel essentieel als je bijvoorbeeld in Photoshop op kleine details iets probeert "te edit''en". Voor plaatjes maakt het inderdaad niets uit. Die hebben hun eigen resolutie.
Ik, ''t is totale miereneukerij van mijn kant maar bewerken betekent ook veranderen. En opslaan =! edit.Bewerken dekt de lading niet van want "to edit" in het Engels betekent. In dat woord zit tevens veranderen, opslaan ingesloten. Vandaar dat ik zei dat er geen goed Nederlands woord voor is...
Zoom.. zoom..Daarnaast is een hoge resolutie wel essentieel als je bijvoorbeeld in Photoshop op kleine details iets probeert "te edit''en".
Maar goed, eigenlijk ben ik het wel met je eens, een hoge resolutie kan nooit kwaad, maar nodig is het zeker niet. Zelfs op 14" 640x480 kun je nog de kleinste details editen, je kunt met photoshop zo ver inzoomen dat je een 14" pixel overhoud, en dat is imo detail genoeg
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Verwijderd
[zeikterugmode]Op zaterdag 14 april 2001 17:35 schreef hezik het volgende:
[..]
Ik, ''t is totale miereneukerij van mijn kant maar bewerken betekent ook veranderen. En opslaan =! edit.
[..]
Bewerken is uitsluitend de handeling zelf en niet de verandering an sich. Dat geef je zelf al aan door er het werkwoord veranderen aan te verbinden om bewerken duidelijk te moeten maken. En sorry hoor maar edit betekent echt geen opslaan (sla The Thick Vandaele er maar op na), maar het zit er wel in als onderdeel van. Edit is een woord voor het totaal van bewerken, veranderen en opslaan, terwijl in het Nederlands is bewerken bewerken, veranderen veranderen en opslaan opslaan.
Daarom is Nederlands voor buitenlanders ook zo moeilijk. Wij verbinden aan ieder handeling een werkwoord. In bijvoorbeeld het engels is het 1 werkwoord voor de complete handeling. En in Nederland lossen we dat op door een Engels woord te importeren (there is one example for ya!).
[/zeikterugmode]
En waar haal jij dat gelul vandaan? Ik heb het over bedrijven.Op zaterdag 14 april 2001 16:00 schreef snnasss het volgende:
[..]
Gelul van de bovenste plank.
Het maken van een webpagina wordt gewoon op een IBM kloon gedaan en niet op een MAC. De grafische sector is heel wat anders. Maar leuk voor je moeder (daar ging het toch om?).
Ik heb het dus niet over de amateur met een pc.
Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something
Verwijderd
Wat weet jij nu over bedrijven, je werkt nog niet eens.
Voor grafische ontwerpen wordt inderdaad een MAC gebruikt. Voor het ontwerpen van een website (want daar praten we over, weet je nog) wordt gewoon een IBM gebruikt. Het is geen folder die je maakt. Wel graag de dingen uit elkaar houden aub.
Voor grafische ontwerpen wordt inderdaad een MAC gebruikt. Voor het ontwerpen van een website (want daar praten we over, weet je nog) wordt gewoon een IBM gebruikt. Het is geen folder die je maakt. Wel graag de dingen uit elkaar houden aub.
Sorry hoor maar snnasss heeft gewoon gelijk. Zelfs in de grafische wereld (dus lay out etc) heeft de PC een stevige opmars gemaakt en is het echt niet meer zo dat je met een PC niet aan hoeft te komen zetten. Feit is nl. dat een PC domweg sneller EN goedkoper is, en dat zijn argumenten waar bedrijven best gevoelig voor zijn om de een of andere reden.
Ja, de mac is van oudsher het grafische beest maar nee webdesign doe je niet op een mac - althans het wordt door de meerderheid gewoon op een PC gedaan. Vraag ''t anders Femme eens waar hij tweakers.net op gebouwd heeft.. (cross my fingers, no mac please
Bij elke zichzelf respecterende drukker kun je gewoon je PC bestandjes inleveren.
Overigens snnasss: =! betekent: ongelijk aan.
Ja, de mac is van oudsher het grafische beest maar nee webdesign doe je niet op een mac - althans het wordt door de meerderheid gewoon op een PC gedaan. Vraag ''t anders Femme eens waar hij tweakers.net op gebouwd heeft.. (cross my fingers, no mac please
Bij elke zichzelf respecterende drukker kun je gewoon je PC bestandjes inleveren.
Verwijderd
Wist ik niet, weer wat geleerd...Op zaterdag 14 april 2001 18:03 schreef hezik het volgende:
[..]
[..]
Het hangt er vanaf wat men verstaat onder webdesign, maar ik neem aan dat men het vooral heeft over het ''bouwen'' van websites d.m.v. een programmeertaal
(Jah rustig Photshop mag ook best mee ''bouwen'', maar dan vooral veel schilderwerk
)
ZO JA: Het belangrijkste wordt bijna vergeten: Een goed KeyBoard en goede Muis
Ik zelf zit me hier echt het RSI te webdesignen op een standaard k*t-muis en een standaard keyboard zonder polsbankie.....vooral de pinken raken overbelast
(Jah rustig Photshop mag ook best mee ''bouwen'', maar dan vooral veel schilderwerk
ZO JA: Het belangrijkste wordt bijna vergeten: Een goed KeyBoard en goede Muis
Ik zelf zit me hier echt het RSI te webdesignen op een standaard k*t-muis en een standaard keyboard zonder polsbankie.....vooral de pinken raken overbelast
~* Peace, Love & XTC *~
ik had laatst ergens een site waarop de regels van engelse werkwoorden in het nederlands stonden (kzal eens kijken of ik het URL nog ergens heb)Op zaterdag 14 april 2001 15:58 schreef snnasss het volgende:
[..]
Die '' staat erbij om aante geven dat het een een engels WERKWOORD is dat op zijn Nederlands vervoegd wordt, simpelweg omdat we daar in het Nederlands geen passend woord voor hebben. Wat had je niet begrepen verder?
Ik heb het over een zelfstandig naamwoord dat naar een werkwoord omgezet wordt en jij hebt het over een werkwoord dat naar een werkwoord opgezet wordt. Dit is zeiken om het zeiken zelf!
wat ik me iig herinner: edit''en is echt 100% fout
Ik zie dat ik een leuke discussie op gang heb gebracht
maar ik heb nog een vraagje, Heb je iets aan een dualprocessor systeem als je gaat webdesignen of niet?
Lijkt me niet, of je moet extreem veel photoshoppen en dergelijke. En je moet natuurlijk Win2k/Linux hebben om er echt gebruik van te maken.Op maandag 16 april 2001 14:50 schreef Supershiva het volgende:
Ik zie dat ik een leuke discussie op gang heb gebrachtmaar ik heb nog een vraagje, Heb je iets aan een dualprocessor systeem als je gaat webdesignen of niet?
Of je moet natuurlijk geld over hebben...
Was in m''n eerdere post Win2k Pro vergeten
Nee, jij weet het allemaal zo goed. Waar staat dat ''t om minimum configuraties gaat? Ik dien Supershiva van fatsoenlijk advies; een fatsoenlijke 2D kaart en monitor zijn altijd aan te raden, ook als je gaat webdesignenOp zaterdag 14 april 2001 16:03 schreef snnasss het volgende:
En weer wordt een thread aangegrepen om specificaties rond te strooien. Het was de vraag niet wat voor een PC jullie, je buurvrouw of wie dan ook heeft. De vraag was wat een leuke PC was voor het doel wat hij (of zij) voor ogen heeft. Dan praat je dus over minimum configuraties en niet over Dual monitors, geweldige videokaarten en wat al niet meer. Lezen is meer dan alleen maar lettertjes en woordjes achter elkaar zetten; er komt ook wat interpreteren bij...
Wat betreft de buurman/tante Truus/de poes van hierboven en wie allemaal dan ook, daarin moet ik je gelijk geven, maar we zijn hier over het algemeen ook een lichtelijk hardwaregek:) Dat laatste gegeven gekoppeld aan een bepaalde leeftijdscategorie leidt onvermijdelijk tot complete boedelbeschrijvingen welke zich ophouden in o.a. huize ''case'' of ''bak''. Zou me daar maar niet al te druk om maken.
Just pick a dead end and chill out 'till you die.
Verwijderd
Ik denk dat grafici niets voor niets voor een apple G4 ofzo gaan met een hoop ram.
En een goede monitor. En dat geleuter over snelle proc en meerdere monitoren, het is maar net hoe uitgebreid je het gaat doen.
En een goede monitor. En dat geleuter over snelle proc en meerdere monitoren, het is maar net hoe uitgebreid je het gaat doen.
Is dat zo? Heb je daar cijfers voor om dat te ondersteunen? Ja een MAC doet het van oudsher goed onder de grafici, maar dat is geen reden om gelijk een mac te kopen.Ik denk dat grafici niets voor niets voor een apple G4 ofzo gaan met een hoop ram.
Daarnaast: het gaat hier niet om grafici, maar om ''webdesigners'' en da''s niet synoniem..
Web design?
Zou het dan niet handig zijn om ook geld te investeren in een stabiele internetverbinding? Bijvoorbeeld business-DSL en als backup een ISDN-lijntje.
Verder is je configuratie vooral afhankelijk van de software die je gaat draaien.
Een goed beeldscherm is ALTIJD belangrijk. Als je software met veel zwevende paletten gaat gebruiken, is twee schermen wel erg handig (17" + 21"). Denk ook aan een goed toetsenbord en een goede muis. Een tekentablet is wel handig als je met Photoshop gaat werken. Ook voor de afwisseling in de strijd tegen RSI is een tekentablet wel tof.
CD-schrijvertje lijkt me ook wel handig, om je werk zo nu en dan veilig op te bergen.
Natuurlijk moet het hele spul snel en stabiel draaien. En of je nu een PIII, TBird of G4 wil gebruiken, moet je helemaal zelf weten.
Zou het dan niet handig zijn om ook geld te investeren in een stabiele internetverbinding? Bijvoorbeeld business-DSL en als backup een ISDN-lijntje.
Verder is je configuratie vooral afhankelijk van de software die je gaat draaien.
Een goed beeldscherm is ALTIJD belangrijk. Als je software met veel zwevende paletten gaat gebruiken, is twee schermen wel erg handig (17" + 21"). Denk ook aan een goed toetsenbord en een goede muis. Een tekentablet is wel handig als je met Photoshop gaat werken. Ook voor de afwisseling in de strijd tegen RSI is een tekentablet wel tof.
CD-schrijvertje lijkt me ook wel handig, om je werk zo nu en dan veilig op te bergen.
Natuurlijk moet het hele spul snel en stabiel draaien. En of je nu een PIII, TBird of G4 wil gebruiken, moet je helemaal zelf weten.
Houdoe
zonder al het geleuter kun je nu wel je conclusies trekken. Mocht ik nu een pc voor dat doel aanschaffen dan kijk ik verder dan alleen de bak namelijk:
- 2 beeldschermen min 19"
- digitale camera (textures)
- Goede scanner (textures)
- Goede printer (opdrachten samples versture)
Voor in de bak;
idd veel ram (256 is ok), processor minimaal 500hz (duron/celly) liver dan duron (doh) Matrox videokaart (dual).
Zoals je ziet zijn voor grafische toepassing andere dingen belangrijk dan hoge kloksnelheid. Bespaar dus zeker op mhz van de proc en zeker niet op rand apperatuur en ram en videokaart!
Mazzle
- 2 beeldschermen min 19"
- digitale camera (textures)
- Goede scanner (textures)
- Goede printer (opdrachten samples versture)
Voor in de bak;
idd veel ram (256 is ok), processor minimaal 500hz (duron/celly) liver dan duron (doh) Matrox videokaart (dual).
Zoals je ziet zijn voor grafische toepassing andere dingen belangrijk dan hoge kloksnelheid. Bespaar dus zeker op mhz van de proc en zeker niet op rand apperatuur en ram en videokaart!
Mazzle
nou ik loop nu al een jaar stage als technisch vormgever en webdesigner en bij de bedrijven waar ik werk/ heb gewerkt wordt zelden of nooit gebruik gemaakt van textures etc. dus dan valt het voornaamste doel van de digitale camera al weg, de scanner is wel rete-handig als je klanten hebt die geen digitale foto''s/logo''s etc. kunnen aanleveren. dat 2e 19" scherm heb je ook al niet nodig want met een ontwerp van (maximaal) 800x600 heb je nog voldoende ruimte voor al je photoshop paletjes op 1 19". De printer is ook overbodig want in 99% van de gevallen zal ''t voldoende zijn om gewoon een plaatje via de i-meel te versturen.
alle randapparatuur die mennO beschrijft is echt iets voor de HARDCORE proffesionals die veel te veel geld overhebben en heb je dus als beginner zeker niet nodig. (het systeem is verder WEL ok)
in ieder geval GEEEEEN primafoon-design-trieste-schijt-Macintosh te kopen >> veeeel te duur (Mac is gewoon een dom cliche voor ontwerpers die niet verder kijken dan hun neus lang is)
alle randapparatuur die mennO beschrijft is echt iets voor de HARDCORE proffesionals die veel te veel geld overhebben en heb je dus als beginner zeker niet nodig. (het systeem is verder WEL ok)
in ieder geval GEEEEEN primafoon-design-trieste-schijt-Macintosh te kopen >> veeeel te duur (Mac is gewoon een dom cliche voor ontwerpers die niet verder kijken dan hun neus lang is)
Neem in elk geval een Dual head kaart en ga op twee monitoren werken. Ik ben ook kort geleden over gestapt, en mij bevalt het perfect.
Ik heb trouwens een G450 en ben zeer tevreden. 2D is hij gewoon top 3D wat minder.
Ik heb trouwens een G450 en ben zeer tevreden. 2D is hij gewoon top 3D wat minder.
Verwijderd
Hoezo de plank misslaan....
Iemand die nog moet beginnen met webpagina''s in elkaar te knutselen, adviseren 2(!) 19" beelschermen te nemen.
Iemand die nog moet beginnen met webpagina''s in elkaar te knutselen, adviseren 2(!) 19" beelschermen te nemen.
''t is inderdaad bezopen >> d''r zijn duizenden profi-lui die het gewoon "ouderwets" met 1 monitor af kunnen dus waarom zou een beginner meteen 2 19" dingen gaan kopenOp dinsdag 17 april 2001 15:25 schreef snnasss het volgende:
Hoezo de plank misslaan....
Pagina: 1