Toon posts:

[BC3] Welk geheugen kan hoge Mhz aan? niet te duur aub:)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil zeer binnenkort voor een uitbreiding naar de 256 SDram gaan kijken.

Ik heb mijn ram (zie sig) nu op 146 Mhz lopen, dat vind ik wel een fijne snelheid :), dus wil ik straks niet een rammetje aanschaffen die dat niet aankan daar ik mijn huidig rammetje dan ook lager moet klokken.

Als de prijs rond de 130-140 ligt is het ok.

Kan iemand dan ook misschien nog even het verschil tussen CAS2 en CAS3 uitleggen.

Het prijsverschil weet ik al :D, dus ik ben al een beetje op weg ;)!

Verwijderd

Cas2 en Cas3:[url=""http://gathering.tweakers.net/forum/find""]use the search[/url]

Wat volgens mij het grootste verschil tussen cas2 en cas3 is, is dat cas2 sneller is... en over het algemeen 100 piek duurder.

Voor 128MB ram met hogere snelheid dan zit je al snel op een bar van meer dan 140,- per stuk hoor!! volgens mij is dat ongeveer prijs die een 133Mhz bar kost...

• MegaJurk
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-09-2023

MegaJurk

NF7-S 1825@2280

Ik denk dat de meeste 133 Mhz Cas3 rammetjes zonder veel problemen op 146 Mhz Cas2 lopen hoor, en als je een paar megahertzjes naar beneden moet is dat toch niet zo''n ramp? Ik heb 256 MB 133 Mhz CAS3 geheugen van SpecTek en dat loopt zobiezo op CAS2 141 Mhz en waarschijnlijk nog wel sneller en SpecTek is niet eens een echt A merk.

• ubermaestro
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-11-2025
Ik krijg volgende week 256 Mb pc133 sdram van kingston, die ik gehaald heb bij informatique, wilt die een beetje hoog gaan? Ik ben namelijk van plan om op een 150 mhz bus te gaan werken

• Majestic
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19-05 20:54

Majestic

Neerlandici.

Mtec, zonder twijfel 6 ns = theoretisch 166 Mhz. 140 halen ze bij mij sowiezo, hoger wil m''n cpu niet.

Je brengt me helemaal van mijn abrikoos.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-08 17:57
Er zijn geen garanties; mijn Dane-Elec 256MB PC133 CL3 modules lopen zelfs bij 133MHz niet 100% stabiel met CL2 en bij 140 CL3 houdt ''t wel op. Als je 100% zekerheid wil moet je ''PC150'' nemen of zo, maar dat voldoet niet aan jouw eis; te duur.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• Knakker
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 31-07 17:39
Mijn geheugen van PQI loopt zonder problemen op 164 Mhz.

Geef mij maar een Warsteiner.

Verwijderd

Op zaterdag 14 april 2001 00:53 schreef Knakker het volgende:
Mijn geheugen van PQI loopt zonder problemen op 164 Mhz.
Dan heb jij ECHT mazzel gehad
PQI zijn een van de slechte chips around..
pc133 loopt soms niet eens lekker op 133..

Wil je echte goede spul wat gegarandeerd op 150 loopt, dan moet je KINGMAX pc150 ram halen.
Loopt zelfs op 175mhz is getest...Kingmax is de overklok variant van kingston..

• FFF
  • Registratie: Mei 2000
  • Nu online

FFF

koop goede kwaliteit geheugen, met die prijs is het toch maar afw8en, kopen dane elec, kingston, of infleon, dan heb je het meeste kans dat je het redelijk haald, Ik weet wel dat dane elec met infleon chips goed overklokbaar zijn, dus als je hele geheugen koopt van infleon zal dat ook wel werken denk ik. Anders moet je toch wat meer uit geven. en pc150 kopen. Binnen deze prijsklasse is het moeilijk te zeggen.

Verwijderd

Topicstarter
K thnx, dan ga ik voor dane elec of infineon;)!

Trouwens, iemand hier wilde met een sytem bus van 150 Mhz gaan werken, maar dan wordt de PC toch zo instabiel als de tering zeker:?

110 is bij mij de max :(!

• powerman
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01-08 09:11
ik heb een keer noname geheugen gekocht
2 x 128 mb 133 mhz cas3

loopt bij mij perfect op 146 mhz cas 2 :P
je kan dus geluk hebben

ASUS P4C-E deluxe, Pentium 4 3 ghz, 2x Corsair 512 mb DDR PC3700, Hercules ati radeon 9800xt, 4x Western Digital S-ATA 250Gb 7200rpm (raid 5), 2x IBM 30 gb

• Knightwolf
  • Laatst online: 19-08 09:12
Of je gaat aan de MUSHKIN HSPC150, maar da''s idd zoals eerder gezegt VET te duur.... (anders had ik dat wel gehad :P)

• Knightwolf
  • Laatst online: 19-08 09:12
C R U C I A L moet je dan hebben.
Niet duur (momenteel wordt alles trouwens duurder :() en verrekkes goed!

http://www.crucial.com

CAS2 op 140 Mhz zou geen probleem moeten zijn.

Verschil CAS-2 en CAS-3 is dat CAS-3 heeft 3 CPU-clock-cycles nodig voor 1 bewerking, en CAS-2 heeft maar 2 Clock-cycles nodig, en is dus daarom al een 3e sneller ! :D

Echt superspul is het! Kheb pas nog van bijgekocht, DIMM''s van 256 MB Crucial CAS2 PC133.
Zitten Micron-chips op en die zijn goed overclockbaar zonder problemen te krijgen :)

• ubermaestro
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-11-2025
Op zaterdag 14 april 2001 10:10 schreef Ro2 het volgende:
K thnx, dan ga ik voor dane elec of infineon;)!

Trouwens, iemand hier wilde met een sytem bus van 150 Mhz gaan werken, maar dan wordt de PC toch zo instabiel als de tering zeker:?

110 is bij mij de max :(!
Toch niet op een KT133a mobo :?

Verwijderd

Topicstarter
Da bedoel ik niet, het kan wel, maar Ik heb me proc niet gemod geen kleurpotloden en plakplijsters op de core dus.

Dan loopt ie met PCI +host clock (voor de ram)

Op 110 stabiel. 110/36 dus!
10 x 110 = 1100

Anders had ik wel 7.5 x 133 oid gedraaid!

En dat vind ik netjes, ik ga mijn garantie nog even een tijdje bewaren :)!

• t3q
  • Laatst online: 05:19

t3q

Say yes to teq

Ik heb bij me pc toen 1 dimm van SECC????
gekregen.Dat was 128mb pc100 cas3 wat nu op 143 cas3 draait.De pc is bij Informatique aangeschaft

Life goes as it goes.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga me steeds meer verbazen over mijn infineon reepje. Het doet nu al eventjes stabiel zaken voor een half uurtje ongeveer op 149 Mhz. Ik heb hem ook op 163 +- laten lopen, maar toen volgde er een paar vastlopers. Ik weet niet waar dat aan lag. Kan ook een te hoge bus zijn natuurlijk8-)!

Ik kan alleen nergens in de buurt infineon vandaan halen denk ik zo. Het andere gehuegen bij de plaatselijke PC boer kost 150,- :'(! Bij gistron kost infineon 120 peik ofzo dacht ik, maar als ze dat afleveren rekenen ze daar ook weer kosten voor :(!

• FreeRider
  • Laatst online: 06-07 22:45
Ik heb 3 x KingMax 128 MB PC133/CAS3 (merk van Kingston) . Dit geheugen is "TinyBGA" geheugen, ook wel "Low-Profile" genoemd (het is heel klein). De chippies zijn 6ns, momenteel loopt het 150 Mhz CAS2, ik heb nog niet hoger kunnen testen i.v.m. de limiet van m''n P3B-F.. het word gewoon verkocht als OEM geheugen :7

Concrete Loop Watercooling

• Scipionyx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Als ik het goed heb, loopt Kingston geheugen op 153(?)Mhz nog stabiel.

Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.

Verwijderd

Topicstarter
Vraagje:

Als ik mijn geheugen op 149 heb lopen, loopt het dan automatisch cas2?

• FreeRider
  • Laatst online: 06-07 22:45
Je zal het altijd in je BIOS moeten forceren, ken geen enkele DIMM die boven de 140 Mhz zelf CAS2 aangeeft.

Concrete Loop Watercooling

Verwijderd

Ik gebruik 1 hyundai 128 133mhz dimmetje
en een 128 133mhz zonder merk en ze draaien perfect op een bus van 155 :)
Het is denk ik ook gewoon beetje mazzel hebben, maar ga in ieder geval voor een a-merk dan zit je volgens mij altijd wel goed

• Rhy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-12-2024

Rhy

Once a nerd; always a geek

ik heb zelf ook met dit probleem (topic) rond gelopen ... en het is niet zuiver een kwestie van Mhz''n ...
Spectek geheugen presteert namelijk op dezelfde snelheid beduidend lager dan bijvoorbeeld Kingston in geheugenbenchmarks als Sandra Sisoft.

Wat echter het directe merkbare effect van deze datadoorvoersnelheden zijn is mij onduidelijk.
Ik denk toch dat Mhz''n en dus overklokbaarheid van geheugen belangrijker blijft als de datadoorvoersnelheid van het geheugen (wat toch altijd de limiterende factor is, maakt niet uit hoe ''snel'').

Maar leek me toch even interessant dit aan te halen

:9

Verwijderd

Ik heb Dane Elec 256MB PC133 CAS2 geheugen (met hyundai chips) en dat loopt retestabiel op 150mhz CAS2 op een P3B-F.
Maar nu ik lees dat iemand hetzelfde geheugen heeft, maar dan CAS3, en helemaal niet ver kan oc''en, lijkt het me echt een kwestie van geluk hebben.

Je moet gewoon merk geheugen kopen, dan zit je (bijna) altijd wel goed.

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02:42

Wildfire

Joy to the world!

GriFFF, Hyundai is echt een goed merk ja. Mijn PC100 CAS2 doet het erg goed op 126 Mhz CAS3 (CAS3 kies ik voor de zekerheid, maar CAS2 scheen ook stabiel te werken). Dat vind ik toch niet echt slecht...

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Verwijderd

Trouwens nou we toch een leuk topic hebben over geheugen. Maakt het uit in welke bank je je geheugen doet?
Want zoals ik heb 1 a-merk en 1 merkloos kan dat uitmaken welke je in de eerste bank doet? Nu zit die merkloos in bank 1 en die hyundai in het tweede bankje

Iemand een ideetje? :)

Verwijderd

Hmm, volgens mij maakt het niet uit. Ik weet wel als je non-ecc met ecc mengt alles op non-ecc draait. (En daar heb je nou net niet het gave Infinion geheugen voor). Trouwens alle (intel) siemens servers worden met Infinion geheugen geleverd. (Was infinion niet vroeger siemens:?)

• Sideburnn
  • Laatst online: 04-08 13:36

Sideburnn

I just "poked" salad

Bij mycom hebben ze meestal infinion mem welk op 146 lopen op cas 2 alleen moet je wel ff oppassen want ik heb ook een kt7a en die ziet geen 16 chip modules van 128 mb,dussssssssssss :)

Asus Prime x399-A, AMD Threadripper 1950X, MSI 1080 TI

• Dr.Q
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-07 16:21
mijn dane elec cas2 256 mb''tje op 133 loopt
133@154 stabiel cas2-2-2.
mijn m-tec pc-143 (7ns) max 152 cas2-2-2.

soms heb je mazzel en vindt je m-tec 6 ns pc-166 op je reepje, dan ben je binnen.

Inmiddels onderdeel van de huisraad... ;)

Pagina: 1