[BC3] Ten einde raad ben ik hiermee

Pagina: 1
Acties:

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Hoi,

Ik heb een abit kt7a raid mamaplank met amd 1200 processor. Het geheel draait fantastisch.

Maar nu het probleem wat ik gewoon simpelweg niet op kan lossen. Ik heb een hp scanjet 5370c aangesloten aan de usb poort. Alles ging goed, installeren de hele reutemeteut.

Zo gauw als ik ga scannen doet ie het 1x de 2e x of soms al bij de eerste x stopt ie gewoon met scannen en blijft de scanner hangen.

Ik heb al van alles geprobeerd. Nieuwe via 4in1. USB filter driver, bios instellingen, microsoftc uhcd.sys fix voor win98se. Het ligt niet aan de scanner zelf omdat die wel goed werkt. Dit is echt een probleem gericht op deze computer.

Kent iemand dit?? Mijn vermoeden is dat er iets aan de hand is met de chipset van via dattie niet goed omgaat met usb apparaten want wat ik ook doe het probleem blijft.

Ik word hier zo langzamerhand :r van

Bedankt voor alle hulp alvast

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Dit heeft een beetje ook met de Soundblaster/Harde schijf problemen te maken op de KT133a chipset. Probleem met de vIA686B Southbridge dus..

Je kunt proberen de UDMA in de BIOS voor de secundaire IDE (2e IDE dus) uit te zetten en op PIO mode te zetten, en voor de secundaire IDE controller in Windows de DMA bij de harde schij (als die er op zit) en de CDrom/DVD uit te zetten. In apparaatbeheer van configuratiescherm, systeem.

Want daar schijnt het conflict in de chipset te zitten, met de dma/udma van het secundaire IDE kanaal.