[BC3] SCSI 68 naar 50 pins -> snelheidsverlies?

Pagina: 1
Acties:

• Q
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 23:03

Q

Au Contraire Mon Capitan!

Topicstarter
Mijn vraag is simpel:

treed er snelheidsverlies op als ik een UW-scsi (68-pins) op een standaard SCSI 50-pins interface aansluit met een converter?

bijvoorbaat dank voor de reactie

Verwijderd

Ja. Als je eem 16-bits SCSI-device aan een 8-bits adapter hangt, zal je device natuurlijk maar 8 bits tegelijk overdragen. Andersom is het geen probleem, een 16-bits-adapter heeft geen last van een 8-bits device.

• Hermanvh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-03 10:14

Hermanvh

webOS fan, hacker, developer

Yep, UW (68 pins) is max 40 MB/s en SCSI-2 (50 pins) is max 20 MB/s

webOS all the way!

Verwijderd

Op vrijdag 13 april 2001 21:59 schreef Hermanvh het volgende:
Yep, UW (68 pins) is max 40 MB/s en SCSI-2 (50 pins) is max 20 MB/s
SCSI-2 is max 10 mb, 20 mb is U-SCSI.

En dat is niet de overdracht snelheid die je haalt, is alleen maar de burst snelheid. De meeste SCSI-2 apparaten hebben een sustained rate van 1 tot 3 MB.

U-SCSI-2 HD''s meer, maar dat is met 7200 toeren en 16mb/sec wel een beetje op.

Verwijderd

Met andere woorden, de 16 naar 8 bits levert je verlies op, meer dan de 40 naar 10 MB.

Voor harde schijven haal je die 10 MB misschien wel, maar CD-Roms of tapestreamers niet zo..

• CV_SmileY
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-08 10:21

CV_SmileY

JackOfAllTrades MasterOfNone

Jeps, zou we handig zijn om te vertellen wat voor device je er op wilt aansluiten (zo''n Onstream ding ofzo die hebben toch een LVD 68pins aansluiting??)

Gr:):)tZZ

• Q

Q

Topicstarter
Precies het wordt zo''n onstream ding.
die kan 4 mb/s halen. Zo''n 10 mb/s scsi kaartje is dus ruim voldoende. (adapcec 2904CD) lijkt mij.

Zal er dan nogsteeds snelheidsverlies optreden?? (zodat men minder dan 4 mb/s haalt?)

• Q

Q

Topicstarter
En dat is niet de overdracht snelheid die je haalt, is alleen maar de burst snelheid. De meeste SCSI-2 apparaten hebben een sustained rate van 1 tot 3 MB.
Dat klopt niet helemaal want mijn plextor 40x haalt 3-6 mb/s.

• Contagion
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-08 00:54
Waar haal je alleen die convertor vandaan? :) ik heb hier ook nog 2 werkeloze 9.1 gig scsi2 schijven liggen die ik niet aan mn narrow controller kan hangen :)

Verwijderd

[quote]
[b]Op zaterdag 14 april 2001 15:22 schreef
het volgende:[/b]

[..]

Dat klopt niet helemaal want mijn plextor 40x haalt 3-6 mb/s.
Nou dat klopt dan toch aardig..?? tot 3 zei ik.. en 3 tot 6 betekent maximium sustained is 3..
:?

Verwijderd

Zelfs de SCSI50 van Onstream doet overigens maar 7GB per uur, da''s minder dan 2MB per minuut. Welke ga jij dan halen met 4MB per minuut ?

• Q

Q

Topicstarter
up to 7.2GB/hr
(2MB/s)

Dat staat er op de onstream site. Anyway. Ik denk dat het wel gaat lukken. Zon connector kost 50 gulden volgens informatique dus we zien t wel.

Groet.

Verwijderd

Oeps :+ seconde. geen minuut
Pagina: 1