[BC3] Probs met Asus V7V KT133 + Soundblaster Live

Pagina: 1
Acties:

• Zakkenwasser
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik ben er net vanmiddag achter gekomen, dat me Soundblaster live niet werkt in combinatie met me KT133 Chipset.

weet iemand een manier dat ik em wel aan de praat krijg, ik bedoel ik zit hier nu zonder geluid :( :( :( :'( :'(

PSP 1000 @ 6.60 Pro C2 [+256GB]
PSVita @ Henkaku Enso [+256GB]
3DS @ Luma (B9S) [+160GB]
Nintendo Switch 3.0.1 [+256GB]

Verwijderd

Ik weet het ook nog steeds niet :)

Verwijderd

Heeft er geloof ik mee te maken dat een sb live zorgt voor vastlopers icm kt133a.
Als het goed ik komt er gauw een patch voor!

• Zakkenwasser
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
damn, ik hoop dat die patch er heel gauw aankom, hoe kan ik op de hoogte gehouden worden ?

edit:
Typo''s

PSP 1000 @ 6.60 Pro C2 [+256GB]
PSVita @ Henkaku Enso [+256GB]
3DS @ Luma (B9S) [+160GB]
Nintendo Switch 3.0.1 [+256GB]

Verwijderd

ik heb hier nog wel een sound blaster liggen die et wel doet met jouw mobo (als je een IsA slot hebt dan) :D

• Hennie-M
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:05
ik heb vandaag een compu shop gebeld
(mijn mobo is dus 3 weken oud) en ze zouden me terug bellen over een oplossing
dat was om 1 uur

als jij de telefoon hier gehoord hebt dan heb ik het ook! |:(

maarja ik gok er wel op dat er een oplossing komt
die klote mobo heeft ook al een reepje van 64mb verkracht!

arghh ik ben eigenlijk helemaal niet tevreden over mijn nieuwe pc..

Verwijderd

Het probleem schijnt met de KT133A southbridge, de VT82C686B te zijn, de KT133 (686A) heeft het probleem niet.

Er is iets met timing problemen op de IDE poorten, als er een geluidskaart in d''een of andere PCI slot zit en zowel IDE1 als IDE2 staan op UDMA66/100.

Een Terratec doet het b.v. ook , of een SB128 PCI. Slechts de onboard sound of een ISA kaart lost het tijdelijk op.
(Maar dat moet je dan maar net hebben..)

Het wachten is op de samenwerking tussen VIA en de mobo fabrikanten om het timing probleem met een nieuwe BIOS op te vangen.

Probeer ondertussen die secundaire IDE zo min mogelijk te gebruiken, voor die poort in de BIOS de UDMA uit te zetten(PIO mode dus) en in Windows voor de secundaire IDE controller de DMA uit te zetten. (Zet er de brander in z''n eentje op..)

En verder, even geduld hebben.
(Jajajaja, Tweakers en geduld.. dan hoef je ook niet te tweaken niet? :P )

• Freezerator
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:16
was het niet zo dat alsje hem in je 3e pci slot stouwde dat het dan beter ging?

Verwijderd

Geen idee, zou kunnen. Maar dat zal ook aan het merk moederbord liggen en de rest van de kaarten??

Verwijderd

//effe offtopic waarom geen 22 eikels in die kuip?? ;)

Verwijderd

Zit al weken te klooien met dit probleem ;je bent niet de enige zou binnen 1 week door VIA verholpen moeten zijn .

http://boards.gamers.com/messages/overview.asp?name=VIAHardware&page=1

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Ik heb die sb live dus in 3e pci slot zitten en hier draait ie perfect op abit kt7a raid mamaplank *D

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Slayer,
wat zit er bij jou op de secundaire IDE controller, en staat daar UDMA in de BIOS aan en DMA onder Windows ??

Verwijderd

Woops,
Slayer, jij hebt ook het probleem zie ik, maar nu met de USB. Beide hebben met die *%&%@ 686B chip te maken.

(Zit hier met een oude gezapige KT7-RAID met de 686A, da geef geen problemen)

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
ja inderdaad ik denk ook echt nu dat die chipset aan het flippen is.

Nu je het zegt over die dma van 2nd ide channel. Ik heb daar pioneer dvd op zitten en daar had ik inderdaad wat problemen mee om op dma te krijgen.

Maar hij draait nu inmiddels wel op ATA33 met dma aan. Ik zal dat eenns uitschakelen en
in pio mode laten draaien.

Maar ik heb m''n kaarten zo gearrangeerd in pci bus.

PCI1 = leeg
PCI2 = netwerkkaartje
PCI3 = Sblive
PCI4 = leeg
PCI5 = dynalink isdn modem
PCI6 = leeg

Zo''n beetje de beste combinatie die ik kon maken met het in acht houden van teveel irq sharing.

Nu heb ik in totaal maar 1 irq geshared en dat is met de highpoint controller en m''n dynalink kaart.

Alles werkt dus perfect behalve die hp scanjet weigerd om te werken vermoedelijk door die via chipset. En dat krijg ik dus niet aan de praat als via niet snel met een update komt voor onze problemen |:(

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• MegaJurk
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-09-2023

MegaJurk

NF7-S 1825@2280

Ik heb een Asus A7V133 en een Soundblaster Live 5.1 en nergens last van. Alles werkt perfect bij mij. Ik heb mijn Soundblaster in de onderste PCI sleuf gekwakt.

• Hennie-M
Ik heb Print van T.net en The register naar de multi-com gestuurd.Hun sturen het weer door naar hun leverancier.

Ik ben belangrijke data kwijt.Is hier nu iets aan te doen?

Ik moet verslagen overnieuw maken en andere zaken.Mijn Films,Mijn savegames,Mijn plaatjesarchief, Mijn wachtwoorden en ICQ temp files..
lekker hoor!!!
Kan ik lekker alles overnieuw verzamelen ofzo?
Ook is al die reep van 64mb kapot gegaan...
ik draai nu al te lang op 64mb :(

Ik hoop dat ik snel een antwoord krijg(en hopelijk 64mb terug!)

• Hennie-M
nou ik heb NOG steeds niets gehoord van hun.

Vrijdag moet er echt een oplossing zijn.

Is er niets waardoor ik geld terug krijg voor de verneukte 64mb reep, of alle data die verloren is gegaan?
Pagina: 1