Toon posts:

[BC3] Een computer die maar NIET wil werken......

Pagina: 1
Acties:
  • 104 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
T''IS LANG MAAR LEES HET AUB

Nou, vorig jaar een tijdje voor de zomervakantie hadden we een nieuwe computer gekocht, een AMD Athlon 850, we vonden het erg snel en waren er tevreden mee. Maar hij crashte. Hij crashte hij crashte en hij crashte ;( Toen de zomervakantie begon hadden we er nog eentje gekocht (daar zit ik nu op en hij staat in mij sig.) en die deed het ook niet zo geweldig. We konden er wel een beetje mee leven. Beide computer zijn PRECIES hetzelfde. Op een paaar dingen na dan. Ik heb een HQ08 en een DMX XFire 1024, mijn broer heeft dus een Soundblaster live en een OEM kastje. Die van mij crasht nu nooit meer. Na een heleboel te hebben getweakt en driver geupdate enzo doet alles het goed. De voeding bij mijn broer is ook 300W dus de voeding maakt niks uit. Ik heb alles precies hetzelfde geconfigureerd als bij mij en het crasht nog bij hem..... De computer deelt ook het internet over het netwerk en het is dus ook nog is flink irri als hij crasht. Dat hij het internet deelt maakt nix uit want zonder dat crasht hij ook. B&W deed het NIET onder Win98 op mijn broers PC, ik heb winXP en hier doet het ut. Ik heb WinXP bij hem ook erop gepleurd en nu doet B&W het wel. Maar de comp crasht nog steeds na 10 minuten te hebben gespeeld (hij crasht alleen als je een spelletje doet) Nu heeft mijn broer vandaag Tribes2 gekocht. Het doet het bij mij heel erg goed. Maar bij hem crasht het de hele tijd.... als hij speelt dan ziet het landschap er ook heel erg raar uit. Je kunt door sommige bergen heen kijken en het water doet ook heel erg vreemd. Wat is er nou mis met deze computer? 4-in-1 drivers kan niet want op de mobos zit een :r:r:r:r AMD Irongate chipset :r:r:r:r en daar zij ook niet echt veel updates voor. BIOS heb ik al geflashed dat help ook niks. NVMax is geinstalleerd en ik heb een heleboel geprobeerd maar het helpt allemaal NIX!!!!! wat is er nou fout in de computer??? de videokaart?? (is behoorlijk brak zo''n GeForce SDR) of is het moederbord gaar?

Plz help want nu hebben we er echt genoeg van en zeker mijn broer nu hij voor 100 gulden Tribes2 heeft gekocht en het doet t niet......

• Morph666
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-07 18:31
formateer die andere pc eens en laat je cpu nakijken had ik ook gehad gelijk met opstarten crashde ie soms al en anders daarna wel in een game of als je iets opent "deze computer of mijn documenten"
Wishe You GooDLuCK

Verwijderd

Topicstarter
WinXP is geinstalleerd op een lege HD. Oja en het komt NEIT doordat WinXP een beta is want het werkte ook niet met Win2000 en Win98 SE.

Hoezo CPU laten nakijken?????

Alle hulp is welkom.

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Ik zet m''n geld op die SB live. Haal die er eens uit, waarsch. draait het dan wel stabiel..

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 13 april 2001 19:57 schreef hezik het volgende:
Ik zet m''n geld op die SB live. Haal die er eens uit, waarsch. draait het dan wel stabiel..
Die is er ook pas december 2000 ingezet dus daar ligt het niet aan want ervoor crashte het ook.

• Clithopias
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-12-2024
of je videokaart, aangezien het beeld er raar uitziet. gewoon net zolang dingen eruit halen, of als je het nodig hebt verwisselen door een ander ding, totdat ie niet meer crasht

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-08 13:00

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Is het geheugen ook identiek????

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:30

Epsilon

check of je koeler er goed op zit
kan welles problemen geven en zeker bij athlons (bij de slot a versies dan)

maar het kan WEL aan zijn voeding liggen want die aopen voedingen zijn er stabiel en geven een bijna gelijke spanning zonder schommelingen. Bij die andere voeding kan het zijn dat de spanning te veel schommelt en dan gewoon de comp crashed. Dus stop jouw voeding maar ff in zijn kast en kijk wat het dan doet.

succes

• EaS
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-08 18:58

EaS

Welke revisie van de Irongate chipset zit er op die plank ?? Want in de eerste revisie van de Irongate chipset scheen dus ruis voor te komen in de north-bridge waardoor een bepaald aantal videokaarten (bijna altijd geforce kaarten) dus in AGP 1x modus moesten draaien. Klooi hier eens mee (via NVMax.
In de tweede revisie is dit verholpen.

Heb je verder super-bypass aan of uit staan ??
En als laatste: probeer je geheugen timings eens zo ''laag'' mogelijk te zetten.

Verwijderd

Heb je al eens geprobeerd om jouw videokaart in zijn systeem te gooien , zo niet,probeer dat es en kijk dan even of t dan nog zo is.

T lijkt mij aan de videokaart (en drivers) te liggen, omdat je zegt dat je van die vage beelden krijgt in tribes2.......

Suc6

• Blauw
  • Laatst online: 21-08 16:09

Blauw

De Schreeuw

Ik zet mn geld op het geheugen. Of het is een warmteprob. van je videokaart ofzoo......

Verwijderd

Misschien wordt hij te warm. Zet in de bios alles eens wat conservatiever. Dus bijv. CAS 3 in plaats van CAS 2. Normal in plaats van High.

• FFF
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23:19

FFF

Ik dnek geheugen of warmte probleem, onderklok je videokaart eens en je cpu, Of probeer een xtra koeling. Check ook ff je geheugen

Verwijderd

Topicstarter
Is het geheugen ook identiek????
Jep.
check of je koeler er goed op zit
kan welles problemen geven en zeker bij athlons (bij de slot a versies dan)
Dat denk ik niet de proc wordt 38 graden met MBM.
maar het kan WEL aan zijn voeding liggen want die aopen voedingen zijn er stabiel en geven een bijna gelijke spanning zonder schommelingen. Bij die andere voeding kan het zijn dat de spanning te veel schommelt en dan gewoon de comp crashed. Dus stop jouw voeding maar ff in zijn kast en kijk wat het dan doet.
Er zat eerst een 250W voeding in (een kutding) en die hebben we 2 weken geleden vervangen met een kwaliteitsvoeding met heeele stille fan en RPm-sensing enzo. Het is een 300W. Dus de voeding zal zeker wel ok zijn.
Welke revisie van de Irongate chipset zit er op die plank ?? Want in de eerste revisie van de Irongate chipset scheen dus ruis voor te komen in de north-bridge waardoor een bepaald aantal videokaarten (bijna altijd geforce kaarten) dus in AGP 1x modus moesten draaien. Klooi hier eens mee (via NVMax.
In de tweede revisie is dit verholpen.
Ben ik nu gewoon bezijkt dat ik met pech een eerste revisie heb?? denk het wel ;(
Heb je al eens geprobeerd om jouw videokaart in zijn systeem te gooien , zo niet,probeer dat es en kijk dan even of t dan nog zo is.
T lijkt mij aan de videokaart (en drivers) te liggen, omdat je zegt dat je van die vage beelden krijgt in tribes2.......
Ik zal dat wel es proberen. Drivers zal niet veel helpen want we hebben al heel erg veel detonators geprobeerd.
Of het is een warmteprob. van je videokaart ofzoo......
Daar kan het ook al aan liggen aangezien mijn computer ook eerst crashte (heel errug veel) maar die kast voelde echt heel erg warm aan. Ik heb er toen een gigantische ventilator voor gezet en deed alles het goed. Beide GeForce zijn NIET overgeklokt en er komen allemaal artifacts in het scherm. Oja en ik installeerde es MBM op mijn broers computer en toen was het mobo 40 GRADEN!!!!

Verwijderd

Hmm, ik ben ook een van de "slachtoffers" van de IronGate chipset. Je moet in ieder geval (met bijvoorbeeld NVMAX) de AGP rate op 1X zetten (op 2X crashed ie vanwege een of ander AGP strobe line filter probleem, te veel ruis inderdaad). Dit is waarschijnlijk dus ook de rede dat hij alleen bij spellen crashed (3D, veel AGP activiteit) Verder natuurlijk de nieuwste drivers van AMD (zo te horen heb je dat ook al gedaan, MOOI). Na dit gedaan te hebben draaide bij mij alles perfect.

Verwijderd

Topicstarter
Oplossingen voor nu:

-Videokaart verwisselen
-Geheugen verwisselen
-Dan maar es alles eruit pleuren
-Betere koeling

Ik ga er wel es een paar proberen.

• EaS

EaS

Check even welke revisie van de Irongate chipset (AMD-750) je hebt met dit progje:

http://www.socketa.com/files/chipid.zip

Verwijderd

Op vrijdag 13 april 2001 20:38 schreef iefje het volgende:
Oplossingen voor nu:

-Videokaart verwisselen
-Geheugen verwisselen
-Dan maar es alles eruit pleuren
-Betere koeling

Ik ga er wel es een paar proberen.
Ik vind t een grote hint dat ie alleen crasht in spellen (3d toepassingen), lijkt mij een videokaart probleem......

Crasht ie ook in 3dmark ???

• mazzzterrr
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 30-08-2025
Als het geheugen is dan zou je er met Windows installaties ook wel last van hebben. Waarschijnlijk is die videokaart gewoon slecht. Beste oplossing is omwisselen en misschien draaien ze dan wel allebei goed. Beetje vreemd trouwens dat een systeem slecht is en dan koop je nog eens een keer precies dezelfde :?

• EaS

EaS

Nou ja, als ik dit zo lees loopt de een prima en de ander voor geen meter. Dus welk systeem was er eerder.

• StratoFarmer
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-08 22:02

StratoFarmer

Anke :*

zet fastwrites uit (agp), die gaf bij mijn broertje''s pc precies die symptomen.

Mijn plekkie + Sympathisant van 'GoT voor Behoud der Nederlandsche Taal' [GvBdNT]

Verwijderd

Topicstarter
Het is revision C, stepping 6

Verwijderd

Op vrijdag 13 april 2001 21:25 schreef StratoFarmer het volgende:
zet fastwrites uit (agp), die gaf bij mijn broertje''s pc precies die symptomen.
een AMD 750 (IronGate) chipset heeft geen Fastwrites...

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 13 april 2001 21:20 schreef EaS het volgende:
Nou ja, als ik dit zo lees loopt de een prima en de ander voor geen meter. Dus welk systeem was er eerder.
Hetgene dat er het eerst was is slecht. Eerst was het echt weinig maar het werd meer en meer. Daarom was er nog eentje gekomen.

Verwijderd

Maak eens een image van beide harde schijven, zet de image van de ''goede'' computer op de foute, en kijk of ie het doet. Windows zal wat nieuwe hardware detecteren, dat installeer je gewoon, en gaan. Doet ie het nite, zet je gewoon de oude image weer terug.

Verwijderd

Topicstarter
We kopen er wel een nieuwe videokaart voor..... die die er nu in zit is altijd al :r geweest.

• EaS

EaS

Op vrijdag 13 april 2001 21:33 schreef iefje het volgende:
Het is revision C, stepping 6
Hmm, wel een nieuwere revisie dus. Zoek de fout toch maar bij je videokaart. Radeon SDR erin ofzo.

Verwijderd

Op zaterdag 14 april 2001 00:17 schreef iefje het volgende:
We kopen er wel een nieuwe videokaart voor..... die die er nu in zit is altijd al :r geweest.
Probeer nou eerst die van jezelf erin te kwakken, anders baal je weer.......

• BC3 Victim
Ik had ook rare vergelijkbare problemen met 3d. Graphics apperure size op 8 mb zetten in bios lostte dit op. Het verdient geen schoonheidsprijs maar is natuurlijk altijd te proberen.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

heel simpel als je de eerste moederbord ah van amd 750 chip zir er geen bypass op
welke merk moederbord heb je want hier heb ik nog een liggen met een amd 750 chip met bypass merk is asus extreme stabiel ook met een ati radeon 64mb ddr vivo maar mijn amd is overleden

• Ropniko
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 31-03-2021
Hmmz.. welcome to the club zeg ik dan maar..

Kheb hier met mijn broers PC exact dezelfde dingen gehad.. kzal even een lijstje opnoemen wat er in tussen tijd is vervangen is

het begon allemaal met een AMD K7 500
Matrox G400 single head
K7M
128 Mb geheugen
1024 Live platinum
13,6 Gb maxtor

ondetussen zijn de volgende dingen veranderd
300 Watt voeding
Tbird 850 -> afgebrokkeld
Tbird 1Ghz -> doorgebrand
Tbird 850 -> huidige proc
K7M -> nieuwe revisie andere was kapot
A7V -> met de afgebrokkelde 850 werkte het nog wel maar naderhand niet meer dus hebben we de
KT7 gekocht
128 Mb geheugen
Radeon 64 Mb ViVO -> dachten dat de G400 brak was
30 Gig hdd
5.1 Live player

En dan heb ik het nog niet over de kaarten die er nog meer bijzitten.. geloof me.. ik ben al ruim 2 jaar bezig om die PC helemaal in orde te maken.. en nu draait alles stabiel en doe ik er helemaal niks meer aan..

Alle aankopen waren dus omdat we dachten dat het daar aan kon liggen vanwege foutmeldingen enz.. en advies van bepaalde personen.. het had zelfs weinig gescheeld of ook het geheugen was veranderd..

Wat ik met dit verhaal wil aangeven is simpel.. koop geen nieuwe dingen voordat je absoluut 100% zeker bent van het probleem.. probeer echt alles uit..

NL: 18 19 31 32 34 37 39 47 57 60 66 67 68 70 72 73 77 79 80 82 83 85 90 94 95 96 98 02 04 11 12 | KB: 17 43 61 67 70 71 72 79 83 86 87 93 98 99 02 06 07 10 | SC: 93 94 95 | JCS: 02 05 06 | EC1: 71 72 73 95 | EC2: 87 | UC: 92 | WB: 72 95 | ESC: 72 73 95

• Dreamer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:28

Dreamer

Foutje

zie dit bericht maar niet had over een postje van je heen gelezen |:(

specs | specs server
je beste vriend is niet de vriend waar je het meeste over praat,
maar de vriend waar je het meeste aan denkt

• qrazi
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 30-07 05:24
de pc van mijn ouders liep eerst ook echt ontzettend instabiel. hij resete zich zelf zodra ik een spel (quake3) erop probeerde. later deed ie dat zelfs in de bios, en ik kon dus win98 er ook niet meer opzetten.
ik weet niet of dit hetzelfde is, maar op dat mobo (msi K7-pro met 750 athlon) zat dus een kapotte condensator die de boel instabiel maakte.
een vriend van mij met een bp6 heeft ook al last gehad met brakke condensatoren, dat zou dus het probleem kunnen zijn...

AMD Phenom II X2 555@ X4 B55, 4GB DDR3-1333 OCZ Gold, MSI 870A-G54, Radeon HD 7770 512 MB

Verwijderd

Op zaterdag 14 april 2001 15:45 schreef suijkerbuijk het volgende:
heel simpel als je de eerste moederbord ah van amd 750 chip zir er geen bypass op welke merk moederbord heb je want hier heb ik nog een liggen met een amd 750 chip met bypass merk is asus extreme stabiel ook met een ati radeon 64mb ddr vivo maar mijn amd is overleden
Wat zouden een paar interpuncties hier onzettend welkom zijn.........

• BC3 Victim
Hallo ,
dit probleem ken ik ,bij mij is het
probleem voorbij door de geheugensnelheid
op 100Mhz zetten i.p.v 133Mhz ,de snelheid
word er niet anders van.

Verwijderd

Het feit dat jouw probleem op jouw computer is opgelost door er een fan bij te proppen, kan je dus bedenken dat het een warmte probleem is van de videokaart!
Als je nou die kaarten verwisselt, en kijken of jouw systeem stabiel loopt, en zijne weer niet, weet je dus zeker dat het een videokaart prob is.
Ook het feit dat je artifacts krijgt duidt op een videokaart probleem.
Oftewel, koop net zo''n fan als die op jouw compu voor je broers compu. Of een nieuwe videokaart voor je broer, maar dan ben je weer veel $$$ kwijt.

Succes!
Pagina: 1