[BC3] is m''n mobo nu naar de klote??

Pagina: 1
Acties:

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Ik heb PIII 450 met DFI mobo.

Pas geleden nieuewe vid cart gekocht (Geforce)

Ik die erin gedaan. Deed het perfect. Toen moest ik ff met m''n 30 gig opstap (iemand backuppen) En omdat deze kaart groter was moest ik hem er ff uithalen.

Kom ik thuis ik duw alles er weer in. Krijg ik geen beeld en de BEEP msg van de bios dat er iets met m''n videokaart is......

ik denk KUT!!
Ik m''n ouwe er in gezet (beide AGP)
zelfe foutmelding :(:(

Gelukkig had ik nog een heeeeel oud PCI kaartje liggen. Die zit er nu in. Verneukt :( kan geen 1 spel spelen ofzow.....

Ik neem dus aan (en vriend van me ook) dat het AGP slot kapot is. Heb ik nou een heel nieuw mobo nodig?:? of kan er een nieuwe AGP slot worden opgezet

Owja ennuh, hoe weet ik of ik een wat voor soort processor ik heb. Ik bedoel of ik bv Socket A heb ofzo.......

PlZ need answers quik !!

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

probeer je vid. kaart eens bij je vriend... hdd geod aangesloten? Ik heb ook wel eens met m''n stomme kop de ide-kabel verkeerdom aangeloten, hoe me dat heeft kunnen gebeuren...gewoon alles nalopen, zalf als je denkt dat het wel goed zit omdat het zo standaard is (zoals ik met die ide-kabel).

het soort cpu dat je hebt: kan je simpel weten door er naar de kijken. waarschijnlijk een slot1: staat je cpu&koeler haaks op je mobo.

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Probeer het gewoon nog eens. Die piepjes kunnen ook voorkomen als een kaart niet helemaal goed contact maakt, je kunt eventueel de contactjes van de kaart voorzichtig schoonmaken. Computerhardware gaat niet zo snel kapot, vaak blijkt het allemaal mee te vallen.

Wat betreft socket/slot.. Praktisch elke computer verteld je tijdens het opstarten wat voor processor er in zit.

Een socket wil zeggen dat de processor rechstreeks op het moederbord zit. ''De processor'' is in dit geval gewoon een chipje. Een slot wil zeggen dat de processor op een soort van ''tussen-printje'' zit, vaak zit hier dan een zwarte, kunstof cassette omheen. Deze ''cassette'' staat dan in een soort van PCI-slot (maar dan anders ;) ).

Een zgn. ''slocket'' is een convertor waarmee je een socket processor in een slot kunt zetten.

Zowel Intel als AMD hebben beide vormen gebruikt. Tegenwoordig worden de meeste procs. in socket-vorm verkocht.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen