ik heb precies hetzelfde en als het goed is heeft iemand zo een oplossing voor me. als ie werkt hoor je het.
greetz pala
greetz pala
|Yesterday is History, Today is a gift, Tomorrow a Mystery | M3 - LRAWD - Referral-link:https://ts.la/p66085
ik heb de tue laptop van dit jaar, daar wil ik 2 totaal verschillende netwerk configuraties op hebben, ik heb dit geprobeerd met hardwareprofielen maar als ik dan de ip instellingen verander dan verander ik ze in allebij de profielen. Heeft misschien iemand hier een oplossing voor??
,bedankt
,bedankt
kan het iets specifieker aub, ik hb geen dhcp thuisOp vrijdag 13 april 2001 18:59 schreef Toverstaf het volgende:
Misschien DHCP client gebruiken?
Een eenvoudige oplossing is 2 netwerkadapters erin proppen.... Een 10 mbit kost iets meer dan 100 gulden (een pcmcia); een 100 mbit gloofk iets van 130 gulden....
ja dat is dus niet echt de oplossing die ik zoekOp vrijdag 13 april 2001 19:46 schreef wfvn het volgende:
Een eenvoudige oplossing is 2 netwerkadapters erin proppen.... Een 10 mbit kost iets meer dan 100 gulden (een pcmcia); een 100 mbit gloofk iets van 130 gulden....
Verwijderd
Ik bedoel, je kunt toch de laptop op "automatisch ip verkrijgen" zetten bij adapter instellingen? Zo hoef je niets in te stellen, omdat hij alle gegevens van de server afhaalt.
Maar er moeten denk ik wel elegantere oplossingen zijn.
Je zult het inderdaad met 1 of ander progje moeten doen. Hardwareprofielen onder windows wordt alleen gebruikt om je laptop op te starten met of zonder netwerk aansluiting, bijvoorbeeld in combinatie met een docking-station. Ik weet helaas niet hoe dat progje heet. Netswitcher wat snapshot zegt, zou inderdaad wel eens kunnen. Toverstaf: waar heb jij het over???? En ga nu niet mij nog een keer uitleggen wat DHCP is!!!
Met Windows XP kun je geloof ik netwerkprofielen maken.
Verwijderd
WinXP heeft inderdaad primary IP-settings (lokatie1) en secondary IP-settings (thuisnetwerk), en tenslotte als derde dan nog eens auto-ip (apipa genaamd, het vanzelf toekennen van 169.x.y.x adressen aan je netwerkadapters)
Nu kun je dus instellen werk/school dhcp, en thuis 192.168.x.y.
Tot nu toe default windows steeds naar 169.x.y.z adressen als ie geen ip krijgt toegewezen van een dhcp-server.
Nu kun je dus instellen werk/school dhcp, en thuis 192.168.x.y.
Tot nu toe default windows steeds naar 169.x.y.z adressen als ie geen ip krijgt toegewezen van een dhcp-server.
kan het niet met users in het configuratiescherm??????????
jaa maar daarvoor heppie dus dhcp nodig, hebben de op de tu wel maar da heb ik thuis nie.Op vrijdag 13 april 2001 20:16 schreef Toverstaf het volgende:
Ik bedoel, je kunt toch de laptop op "automatisch ip verkrijgen" zetten bij adapter instellingen? Zo hoef je niets in te stellen, omdat hij alle gegevens van de server afhaalt.
Pagina: 1