[BC3] Proxyserver??

Pagina: 1
Acties:

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Ik ben op zoek naar een proxyservertje voor mijn netwerk thuis.
Ik zag deze advertentie:

--------------------------------------
Te koop bijna compleet 486 systeem.

-Nette desktop behuizing met 200 Watt AT voeding
-Moederbord met Intel 486DX2 66 MHz processor met koeler
-32 MB geheugen (4 x 4Mb en 1 x 16 Mb)!!!!!!!!!!
-Quantum ProDrive 270 MB vaste schijf met W95
-FloppyDiskDrive
-Trident 1 Mb videokaart (256 kleuren)
-14" CTX kleuren monitor
-Controllerkaart muis/printer/IDE/FDD/com1/com2
-Toetsenbord en muis
-Inclusief spanningskabels

Prijs: 100,=

Uiteraard is dit systeem werkend te zien en te testen. Er zijn nog enkele ISA sloten vrij voor bijvoorbeeld een geluidskaart en modem.
In de behuizing kan een CDROM speler worden ingebouwd.
http://computer.2dehands.nl/fotos/339746.jpg
------------------------------------

Nu vraag ik me af: Als er nou 3 vrije ISA sloten zijn, is het dan handiger om 2 ISA (100 Mbit!!) netwerkkaarten erin te stoppen en op die manier (Onder Linux) de verbinding te sharen?
Of is het handiger om één netwerkkaart erin te doen en dan via een hubje (dat ik niet heb) te sharen?..

En: bestaan er wel 100Mbit ISA netwerkkaarten?

Alvast bedankt!!!

Groeten, Sander.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

even voor de goed orde: sharen is wat anders dan een proxy.

sharen gaat prima onder Linux met dit systeem

een proxy draaien zal je waarschijnlijk niet willen, daar wil je misschien wat meer paardekrachten voor inzetten.

Sharen: internet en lokaal LAN zou ik op verschillende netwerkkaarten zetten, anders is je LAN verkeer gewoon te zien voor iedereen die op hetzelfde segment zit als jij.

• BC3 Victim
Hoe bedoel je op hetzelfde segment?
En weet je toevallig een site met een howto voor internet delen onder linux?

Thanks!

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

er stond laatst hier een systeem te koop volledig geconfigureerd met 2 netwerkkaarten en sus linux hoefde je alleen nog maar aan te sluiten. Moet je even kijken tussen vraag en aanbod.

• BC3 Victim
Okeej.. Dankje voor de info *D

• BC3 Victim
hm.. ik heb even gekeken in de lijst met aangeboden systemen, maar daar staat niks met linux..

Hoe lang geleden was het?
Het is namelijk niet onaannemelijk dat-ie al wegis..

Verwijderd

Op vrijdag 13 april 2001 13:26 schreef conorach het volgende:
Hoe bedoel je op hetzelfde segment?
En weet je toevallig een site met een howto voor internet delen onder linux?

Thanks!
hetzelfde segment is het stuk kabel tussen jou en de eerstvolgende router (even aangenomen dat je voor je LAN een ŽprivateŽ range neemt zoals 192.168.x.x of 10.x.x.x)

er zijn diverse HOWTOs. kijk even op de site van het Linux Documentation Project of install de HOWTOs van de Linux distributie.
een goede HOWTO is die over MASQuerading.

ik kan je ook wel wat config files van mijzelf sturen als je wilt, ik draai een complete server met internet sharing, web server, DHCP server, DNS, samba, NFS, time server, etc. (onder Red Hat 6.2)

• BC3 Victim
:9~ Relaxed!

Kan dat per e-mail?
Zo ja, doe dan maar sanderz@kabelfoon.nl

ThnkZ!

Verwijderd

ik zal vanavond even kijken of ik alles bij elkaar kan schrapen.

wat wil je hebben? alleen sharen en firewall?

ik draai zelf namelijk GEEN proxy. heb het wel gedaan maar ben terug gestapt. moet meer tijd investeren om de proxy helemaal goed te laten lopen namelijk

• BC3 Victim
Ja is goed..
Of heb je nog meer handige dingen die nodig zijn om internet over 2 pc''s te verdelen?

Ik zie het wel verschijnen..
Groet! Sander..

• BC3 Victim
zoals al eerder opgemerkt, een proxyserver installeren is wel wat anders dan een verbinding sharen. Ik heb hier een PI 75 MhZ met 48 Mb RAM staan die als linux server (mandrake 7.2)functoneert, ik heb er twee netwerkkaarten ingestouwd, een 10 en een 10/100 MBit. De 10 voor de verbinding met de kabelmodem (die is 10 only) en de 10/100 is op het LAN (via de HUB) aangesloten, firewall eropgebouwd en klaar is kees. een kind kan de was doen......succes ermee

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-03 16:32
Kun je niet beter een Pentium-1 hiervoor gebruiken? Zal toch weinig meer kosten als je een goede deal vindt lijkt me.

Ik wist trouwens niet dat er 486''s bestaan met 5 geheugen bankjes erin!
Pagina: 1