De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Verwijderd
sharen gaat prima onder Linux met dit systeem
een proxy draaien zal je waarschijnlijk niet willen, daar wil je misschien wat meer paardekrachten voor inzetten.
Sharen: internet en lokaal LAN zou ik op verschillende netwerkkaarten zetten, anders is je LAN verkeer gewoon te zien voor iedereen die op hetzelfde segment zit als jij.
En weet je toevallig een site met een howto voor internet delen onder linux?
Thanks!
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Verwijderd
Hoe lang geleden was het?
Het is namelijk niet onaannemelijk dat-ie al wegis..
Verwijderd
hetzelfde segment is het stuk kabel tussen jou en de eerstvolgende router (even aangenomen dat je voor je LAN een ŽprivateŽ range neemt zoals 192.168.x.x of 10.x.x.x)Op vrijdag 13 april 2001 13:26 schreef conorach het volgende:
Hoe bedoel je op hetzelfde segment?
En weet je toevallig een site met een howto voor internet delen onder linux?
Thanks!
er zijn diverse HOWTOs. kijk even op de site van het Linux Documentation Project of install de HOWTOs van de Linux distributie.
een goede HOWTO is die over MASQuerading.
ik kan je ook wel wat config files van mijzelf sturen als je wilt, ik draai een complete server met internet sharing, web server, DHCP server, DNS, samba, NFS, time server, etc. (onder Red Hat 6.2)
Kan dat per e-mail?
Zo ja, doe dan maar sanderz@kabelfoon.nl
ThnkZ!
Verwijderd
wat wil je hebben? alleen sharen en firewall?
ik draai zelf namelijk GEEN proxy. heb het wel gedaan maar ben terug gestapt. moet meer tijd investeren om de proxy helemaal goed te laten lopen namelijk
Of heb je nog meer handige dingen die nodig zijn om internet over 2 pc''s te verdelen?
Ik zie het wel verschijnen..
Groet! Sander..
Ik wist trouwens niet dat er 486''s bestaan met 5 geheugen bankjes erin!