Toon posts:

[BC3] Kabeltjes enz. allemaal ingesloten bij onderdelen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Zijn er nog heel noodzakelijke dingetjes die nergens ingesloten zijn bij een volledige reeks losse onderdelen?

Ik denk aan Floppy- en IDE-kabels, Hard-Disk-rek, ... Zit zoiets normaal al bij behuizing/moederbord?

Ik zou namelijk straks niet graag alles in huis hebben, behalve dan zo''n stom kabeltje! ;(

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:48

Exirion

Gadgetfetisjist

Moderne kasten kunnen HD''s zonder frame hebben, en de kabels die je noemt zitten bij je mainboard.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Vaak leveren ze maar 1 ide kabel bij

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Topicstarter
Ik neem aan dat een AOpen-HQ08 dus ook zonder HD-rek voortkan?

Hoeveel HD''s kunnen daar dan zo in, dus zonder de bovenste reeks drive-bays te gebruiken?

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:48

Exirion

Gadgetfetisjist

Op vrijdag 13 april 2001 12:42 schreef Cranoly het volgende:
Ik neem aan dat een AOpen-HQ08 dus ook zonder HD-rek voortkan?

Hoeveel HD''s kunnen daar dan zo in, dus zonder de bovenste reeks drive-bays te gebruiken?
Volgens mij 4, en dat is zo''n beetje standaard bij bigtowers. Misschien zelfs 6? Maar zeker niet minder dan 4.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• koekum
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 01-12-2022

koekum

Case....., net als m'n broer!

Het is sowieso wel handig om een reserve IDE-kabel in huis te hebben en misschien moet je nog een audio-kabeltje voor je CD-ROM naar geluidskaart kopen (niet te kort, ''t blijft een bigtower)

Een cliche is ooit origineel begonnen

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 13 april 2001 13:13 schreef koekum het volgende:
misschien moet je nog een audio-kabeltje voor je CD-ROM naar geluidskaart kopen (niet te kort, ''t blijft een bigtower)
Dat doet me even aan iets anders denken...

Ik zit met een DVD- en een CD-station en kan volgens mij niet allebei samen aansluiten op mijn audiokaart, omdat ze allebei dezelfde soort verbindingskabel gebruiken. Momenteel zit er dus eentje zonder klank.

Waarschijnlijk moet dat heel eenvoudig wel lukken, maar hoe dan? Mag zo''n audiokabel bijvoorbeeld gesplit worden of is er een betere oplossing?

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-08 22:46

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

Let ook op de lengte van de meegeleverde IDE-kabels ed.
Als je bijvoorbeeld je HDD helemaal boven in je kast monteert dan is de afstand naar je mobo misschien te lang voor een standaard IDE-kabel.

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Op vrijdag 13 april 2001 12:46 schreef Exirion het volgende:

[..]

Volgens mij 4, en dat is zo''n beetje standaard bij bigtowers. Misschien zelfs 6? Maar zeker niet minder dan 4.
In dat onderste rekje kunnen er dus maar 3 in. Ik zou de HDD(''s) bovenin plaatsen omdat je ze daar makkelijker kan koelen

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 13 april 2001 16:11 schreef Rappie het volgende:

Ik zou de HDD(''s) bovenin plaatsen omdat je ze daar makkelijker kan koelen
Bedoel(t) je/(hij) echt bij de CD-stations en dergelijke, dus tegenover de voeding?
Of eerder bovenin het onderste gedeelte van de kast?

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Op vrijdag 13 april 2001 14:10 schreef Cranoly het volgende:

[..]

Dat doet me even aan iets anders denken...

Ik zit met een DVD- en een CD-station en kan volgens mij niet allebei samen aansluiten op mijn audiokaart, omdat ze allebei dezelfde soort verbindingskabel gebruiken. Momenteel zit er dus eentje zonder klank.

Waarschijnlijk moet dat heel eenvoudig wel lukken, maar hoe dan? Mag zo''n audiokabel bijvoorbeeld gesplit worden of is er een betere oplossing?
Nee. Zomaar zonder meer beide apparaten aansluiten op dezelfde ingang is vragen om problemen en kan zelfs die ingang opblazen als gevolg van oversturing.
Daarnaast; als je een signaal van het ene apparaat uitstuurt, "voed" je die ook aan de uitgang van het andere apparaat.
Je kan het beste iets van een omschakelaartje maken, waarmee je kan kiezentussen het geluid van de ene of de ander.

Verwijderd

Hou er wel rekening mee dat met de Aopen-HQ08 geen voedingskabel meegeleverd wordt! Aopen is hierin volges mij wel echt een uitzondering....

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 15 april 2001 13:13 schreef Kaj. het volgende:

Je kan het beste iets van een omschakelaartje maken, waarmee je kan kiezentussen het geluid van de ene of de ander.
Of dus toch gewoon de DVD boven de CD verkiezen voor klank. Zoals nu...

Nog iets anders dat hier ook mee te maken heeft:
Zouden jullie de DVD-Rom als master en de CD-Rewriter als Slave instellen (en mijn 2HD''s op het andere IDE-kanaal),
of omgekeerd,
of allebei master
of allebei slave?

Verwijderd

Volgens mij gaat bij de nieuwe mobo''s dat geluidskabeltje helemaal niet meer op... dat gaat gewoon via je ide sloten.... correct me if i am wrong!

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Correction.
Dat gaat alleen met digital extraction; voor gewoon geluid is nog altijd dat kabeltje nodig.
Pagina: 1