Op een 486 heb ik zowel windows 3.11 als windows 95 proberen te installeren. De installatie verloopt vlekkeloos, totdat ik de driver voor mijn cd-rom driver heb geinstalleerd. Als de pc dan opnieuw opstart, geeft de pc 3 pieptonen en start vervolgens niet meer op????
Als je Win boot moet je geen dos cd-rom driver laden.
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Is het een IDE/ATAPI CD-ROM, of is het nog zo''n model met een eigen interface? (zo eentje op een soundcard waarvan elk merk z''n eigen versie had;))
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Verwijderd
En als je het probeert met een win 98 boot flop ?? Vind ie de CD-rom speler dan wel ?? Anders misschien de jumpers achterop (master/slave) anders zetten ??
/Typoos....
/Typoos....
Onder DOS werkt de cd-rom wel prima, dus instellingen lijken mij goed.....
''t is een ATAPI IDE
''t is een ATAPI IDE
Verwijderd
Op je bootflop van win 98 staat een bestandje dat heet volgens mij atapi.sys (o.i.d.). Die moet je in 1 van de volgende directories neerzetten (weet niet precies waar, heb hem zelf op de 486 van m''n schoonmoeder maar overal neergezet:
Er ff vanuitgaande dat C: je root is:
- c:\windos
- c:\windows\system
- c:\
En dan in je autoexec.bat EN config.sys de MSCDEX commando regel opnemen.
Suc6.
Er ff vanuitgaande dat C: je root is:
- c:\windos
- c:\windows\system
- c:\
En dan in je autoexec.bat EN config.sys de MSCDEX commando regel opnemen.
Suc6.
Verwijderd
Volgens mij is dit onzin, het ligt eerder aan I/O foutenOp vrijdag 13 april 2001 12:52 schreef KillerAce_NL het volgende:
Als je Win boot moet je geen dos cd-rom driver laden.
Waarom ga jij een CD-rom driver installeren tijdens de windows installatie. Je CDrom doet het dan toch alOp vrijdag 13 april 2001 12:27 schreef Jagermyster het volgende:
De installatie verloopt vlekkeloos, totdat ik de driver voor mijn cd-rom driver heb geinstalleerd.
Engineering
''t is een windows 3.11 / 95 installatie VANAF floppy....
Verwijderd
Kan je het niet gewoon even proberen met een w95 opstartdisk (geleent)?
Waar heb je de drivers vandaan, kan je geen nieuwere (of juist oudere) van internet halen, die wel met win communiceren?
Waar heb je de drivers vandaan, kan je geen nieuwere (of juist oudere) van internet halen, die wel met win communiceren?
Pagina: 1