Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[BC3] een AT voeding aan een ATX

Pagina: 1
Acties:

• Freez
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:13
o ja de search leverde niets op....

• Freez
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:13
ik wil een 2e voeding in mijn systeemkast maken maar ik wil de voedingen tegelijk aan laten gaan als ik de computer opstart...
op mijn ATX heb ik een mogelijkheid om een monitor op aan te sluiten, maar kan ik daar nou mijn AT aan hangen???

als dat niet kan is er een andere manier om dat op te lossen??

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:05

Exirion

Gadgetfetisjist

Ja, want de schakelaars in zo''n voeding kunnen zelfs iets meer dan 1 kilowatt schakelen geloof ik. In ieder geval ruim voldoende voor 2 voedingen van 300Watt.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• RonaldMcDonald
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:42
Op vrijdag 13 april 2001 11:24 schreef Freez het volgende:
ik wil een 2e voeding in mijn systeemkast maken maar ik wil de voedingen tegelijk aan laten gaan als ik de computer opstart...
op mijn ATX heb ik een mogelijkheid om een monitor op aan te sluiten, maar kan ik daar nou mijn AT aan hangen???
Ja dat kan, dmv de kabel wel buitenom omlussen. Is imho niet zo mooi, maar dat zou idd wel gaan ja. Anders moet je ze allebei open maken en dan binnenin doorverbinden.

Of je maakt zo''n grote stekkerdoos met een aan/uit knop. Kan je alles (comp, monitor, speakers, printer, scanner) tegelijk aan/uit zetten.

• JvdBosch
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23-11 17:31
Op vrijdag 13 april 2001 11:24 schreef Freez het volgende:

als dat niet kan is er een andere manier om dat op te lossen??
Is die uitgang dan wel geschakeld?? Bij mij niet namelijk. En als hij dat is moet je even kijken hoeveel watt of ampere je erop mag aansluiten.
Als hij niet geschakeld is moet je zelf een relais aansluiten tussen de netspanning en de AT voeding. Dit relais moet je dan gewoon aansturen via een 12V uitgang van je ATX. Isoleer het wel goed (220V is niet zo gezond).

e-Niro Runway Red met Smokey Grey interieur

• qrazi
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-10 17:11
/offtopic

ik wil graag mijn fans kunnen schakelen tussen 12 en 7 volt...hoe moet ik de draden van de voeding dan zetten?

AMD Phenom II X2 555@ X4 B55, 4GB DDR3-1333 OCZ Gold, MSI 870A-G54, Radeon HD 7770 512 MB

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:05

Exirion

Gadgetfetisjist

Op vrijdag 13 april 2001 19:05 schreef qrazi het volgende:
/offtopic

ik wil graag mijn fans kunnen schakelen tussen 12 en 7 volt...hoe moet ik de draden van de voeding dan zetten?
De plus aan 12V hangen en de min schakelen tussen massa en 5V.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Pagina: 1