Toon posts:

[BC3] geheugen probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gisteren 64 mb en 128 mb geheugen gekocht. De 128 mb heb ik in een Vobis pc geplaatst en dit werkt gewoon netjes. De 64 mb wil ik in een IBM pc plaatsen. Nu kwam echter het probleem. Als ik de 64 mb erbij plaats (er zit dan 1 x 128 mb en 1 x 64 mb in) begint de pc te piepen en krijgt de monitor geen signaal. Zit er alleen 64 mb in, dan werkt alles prima. Zit er alleen 128 mb in, dan werkt ook alles prima. Heeft iemand een suggestie om dit probleem te verhelpen?

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Als je verschillende merken of oneven
strips gebruikt krijg je altijd problemen

dus NOOIT verschillende merken door elkaar
gebruiken

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Op vrijdag 13 april 2001 11:45 schreef joan het volgende:

gebruiken
Dit is dus complete bullshit wat je hier zegt. Ik draai hier ook 3 merken door mekaar en echt geen problemen hoor.

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:35

Exirion

Gadgetfetisjist

Op vrijdag 13 april 2001 11:45 schreef joan het volgende:

gebruiken
Dit soort onzin brengt dus een hoop verwarring en misverstanden...

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Exirion
  • Laatst online: 22:35

Exirion

Gadgetfetisjist

De termen IBM PC en Vobis PC zijn erg vaagk... Wees eens wat specifieker. Wat voor mainboards? chipset? wat voor geheugen is het? EDO? SDRAM?

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• IceStorm
  • Laatst online: 21:45

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Joan, de kans op problemen is dan ietsje groter das waar maar ik draai hier 1 reepje van Infineon en 1 reepje zonder naam PERFECT naast elkaar ;)

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

Je geheugenbanken moeten gewoon goed zijn. Indien het geval, is mixen van merken geen enkel bezwaar. Wel is het raadzaam hetzelfde geheugen te kopen qua timings.

Verwijderd

IBM en dat soort merken willen weleens eigenaardig zijn dus misschien accepteert de ibm geen 2 soorten geheugen. Had pas ellende met 2 single sided en 1 double sided dimm. Alle dimms zijn goed maar bij elkaar was het nogo

Verwijderd

ik denk dat je ff het geheugen moet verwissellen van het ene slot naar de andere slot , ik heb het zelfde probleem ook gehad
maar na een beetje gepruts loopt alles nu goed :)

Verwijderd

Nou ik had hetzelfde probleem met mijn geheugen. Ik had 2 x 128 133 en zette er daarna 512 133 bij, en daarna kreeg ik alleen maar foutmeldingen. Ik kon Windows ME zelfs niet meer opnieuw installeren. Toen heb ik die 2 x 128 er maar uitgehaald en alles werkte perfect. :?

Verwijderd

Topicstarter
voor de duidelijkheid: het is dus sdram.

Verwijderd

Topicstarter
De Vobis pc is een p2 350 met nu in totaal 192 mb ram, msi 6119 moederbord (bx), tnt2 m64 videokaart (32 mb), sb live geluid en in totaal 24 gb harde schijf ruimte. De IBM is een p3 500 (geen Aptiva), met (nog..) 128 mb ram, 6 gb harde schijf, tnt 2 m64 (32 mb) videokaart en on board geluidskaart.

De IBM is zoals gezegd geen Aptiva, maar zo''n kantoor computer (ben even de naam kwijt). Net zoiets eigenlijk als een compaq deskpro, alleen dan van IBM. Hij is tweedehands dus ik weet niet wat voor moederbord erin zit.
Pagina: 1