Probeer eens een nieuwere versie van de scan software, of probeer eens een ander foto bewerkingsprogramma.
eigenlijk niet de moeite om hierover een topic te starten, want ben best tevreden met de scanner (hp 5100c), maar toch... zodra ik een kleurenfoto heb gescand en deze dus tevoorschijn komt in de scannersoftware (hp precisionscan 1.0) ziet de kleuren er perfect uit (nagenoeg gelijk als op de originele foto), echter zodra de scannersoftware de foto door stuurt naar het beeldbewerking programma (in mijn geval paint shop pro) komt het plaatje wat te licht terug (kleuren zijn wat flets)... dit kan ik uiteraard met wat kleurenfilters weer aanpassen, maar mijn vraag is: is dit normaal ? en is hier een oplossing voor? alvast bedankt.
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat
Heb je in Paintshop Pro een monitor kleurencalibratie gedaan? Dan klopt het dat de kleuren van de foto aangepast worden.
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Verwijderd
Bij het installeren van de scanner moet je de kleuren afstellen door het middelste vak gelijk te laten zijn aan de twee buitenste. Als je dat ff opnieuw doet is het probleem weg. Heb er zelf ook last van gehad.
aan de scannersoftware ligt het hopelijk niet, de laatste "update" heb ik geinstalleerd, ook paint shop pro heb ik met diverse releases getest, maakt niks uit... de tips van Exirion en Koffiefilter zal ik nu ff proberen
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat
Verwijderd
klopt, met de prescan leek alles goed bij ook de 5200 C, maar wat er dan in psp of in Photoshop van werdt gemaakt was veel te zacht. Was wel weer te bewerken, maar toch. Wat bedoel je met de twee buitenste schermen.
Na schone opstart, wordt de scanner nu helamaal niet meer herkent en dat is een hele rust.
Na schone opstart, wordt de scanner nu helamaal niet meer herkent en dat is een hele rust.
Pagina: 1