[BC3] Computer valt uit + sirene

Pagina: 1
Acties:

• AnotherFruitcake
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-08 09:45
Ik heb een groot probleem, mijn computer start soms opnieuw op (uit zichzelf) en als hij dan opnieuw opstart begint er een sirene te loeien (net als brandweer).

Ik heb een nieuwe kast en voeding gekocht, maar ik heb het probleem nog steeds. Wat zou het kunnen zijn?

Celeron 466
CDRW
4,3 GB Seagate
3,5
Geforce 1
Netwerkkaart
SB64
Coolermaster
BX 440 Mobo Chaintech
250W Azona kast
128 MB (2x64)
niet o.c.''ed

• Duncan_R
  • Laatst online: 13-02 10:04

Duncan_R

www.motor-forum.nl

Temperatuur beveiliging. Had mijn pc ook wel eens.

• AnotherFruitcake
Mijn pc ligt nu met de zijde open op zijn kant, zodat alle warmte wegtrekt naar boven (toch?) maar hij doet het soms nog steeds.

In mijn bios is de warning temp op 70 graden en de afslag temp op 75 gezet.

• Bart-01
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:00
Wat is je temp bij gebruik ?

Do as I say, don't do as I do.

• AnotherFruitcake
in mijn bios: CPU 28 graden, System 25 graden

• AlexAuto
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:37

AlexAuto

Parttime Tweaker

Op donderdag 12 april 2001 18:21 schreef AnotherFruitcake het volgende:
in mijn bios: CPU 28 graden, System 25 graden
Wanneer meet jij die temperaturen?
Tja ik kan ook zeggen als hij net aanstaat dan is de temperatuur ook pas 25 graden :P

Laat hem eerst een half uur aanstaan :r :Z en meet dan de temperatuur.

Je kan ook hem een half uur aanlaten staan in de BIOS. Dan zie je de temperatuur wel oplopen... (Kan je kijken waar het fout gaat en na hoeveel minuten) ;)

• AnotherFruitcake
Hij staat al meer dan een half uur aan! Kan er dus een probleem zijn met mijn mobo? Als ik in Sandra 2001 Pro mijn mobo wil testen slaat mijn comp vast en kan ik hem zelfs niet meer resetten. ook kan ik geen 2e IDE aansluiten, want ook daar heeft mijn mobo geen trek in.

Maar zou het ook aan de proc of het mem of zoiets kunnen liggen. Ik heb net alles over gezet in een andere kast, kan het daaraan liggen?

Aan welk van mijn onderdelen op rij zou het kunnen liggen??????

Verwijderd

Mmmmm, klinkt bekend... je maakt toch toevallig geen gebruik van z''n fcpga -> slot 1 convertor he? :? Dat was (vroeger) bij mij het probleem..

ff uit het slot halen en vervolgens er weer stevig indrukken bracht soelaas (tenminste voor een half jaar ofzo >:) )

• Tomsworld
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tomsworld

officieel ele fan :*

Is er een aparte temp sensor bij je bord ? Is deze goed aangesloten want sommige bordjes (abit weet ik zeker) kun je rare temp problemen uitvallen ed tegenkomen zonder aangesloten temp sensor

"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"

• AnotherFruitcake
Stoned-cow! Wat bedoel je met converter? Mijn proc zit op een "plaatje" die op zijn beurt weer haaks op mijn mobo staat, is dit de converter?

Verwijderd

Juist, die bedoel ik ja.... :) Wil wel eens zijn dat ie niet helemaal lekker in het slot zit (kunt ze meestal ook gewoon heen en weer bewegen zelfs)... :)

• Morph666
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-07 18:31
Heb ik ook gehad met mijn oude pc
P2 350Mhz jah zoŽn groot ding
maak je processor + cooler los en maar ze stofvrij klik ze er nu GOED op en zorg ook dat je šelectrischiteitsš snoertjes goed vast zitten wat anders kan helpen is formateren en windows opnieuw installeren omdat je ook zeg dat een programma vast loopt dat kan met je driver te maken hebben
GOOD LUCKOS AMIGOS ;)
Pagina: 1