Ik heb een pc met win98. Die loopt regelmatig vast als ik een venster verander in grootte. Dan krijg ik een zwart scherm. Ik heb ook eens een scherm gekregen met 2 kleine "screenshots" bovenin en onderin zwart. Weet iemand waar dit aan kan liggen/ hoe het op te lossen? Ik heb al hardwareversnelling in config/systeem/prestaties uitgezet. Dat werkt helaas niet
Wat voor grafische kaart? More info needed.........
Ligt zeer waarschijnlijk aan de drivers voor je grafische kaart. Haal de nieuwste/beste op. (Bij NVidia kaarten maakt het nogal uit). Installeer ook de nieuwste mobo drivers.
Ligt zeer waarschijnlijk aan de drivers voor je grafische kaart. Haal de nieuwste/beste op. (Bij NVidia kaarten maakt het nogal uit). Installeer ook de nieuwste mobo drivers.
Wortelkanaal behandelingen zijn volgens mij niet zo prettig
Het is een s3 trio 32/64 geloof ik. Om daar uberhaubt drivers voor te vinden heb ik al dagenlang gezocht dus ik betwijfel of ik daar nieuwe drivers voor kan vinden
. Ik zal nog eens bij de site van s3/sonicblue gaan kijken.
Verwijderd
Grote kans dat dit aan je videokaart drivers ligt inderdaad. Volgens mij kun je voor een S3 Trio/Virge/32/64 gewoon het beste eerst de standaard Windows98 drivers gebruiken. Die werken perfect alleen misschien niet het snelst. Misschien heb je oude drivers erop staan voor deze kaart (Win3.11 ??) Check ook eens je BIOS of daar nog vreemde instellingen gemaakt zijn m.b.t. de VGA kaart. Zet de optie Assign IRQ to VGA absoluut aan in dit geval! Check ook of je een conflict hebt met COM4 (modem bijv.) zoals vroeger wel vaker voorkwam met kaarten met S3 chipsets. Check hiervoor bijvoorbeeld de Diamond site (www.diamondmm.com), daar staat wel info over dat probleem.