Toon posts:

[BC3] Nieuw dimmetje werkt niet naar behoren volgens mij

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Een vriend van mij heeft een Dimmetje gehaald bij de lokale pc-winkel, maar volgens mij (hij heeft er nog minder verstand van als ik) werkt het dimmetje niet naar behoren. Ik weet wel hoe je een dimmetje erin zet, en hij "doet" het wel, maar hij geeft niet de correcte grote aan.

Het betreft een Abit BE6 moederboard met 2 volle bankjes (bank 1 = 128 mb pc100 / bank 2 = 128 mb pc100 van hetzelfde merk , merkloos), dus bank 3 is nog vrij. Oke, dimmetje in bank 3, en raggen met die bak.. Nou, mooi niet dus.... ik krijg 512 MB te zien! Terwijl het een 128 mb Dimmetje zou moeten zijn..

De pc loopt verder prima, geen vastlopers of wat dan ook, wel wordt dit reepje iets warmer dan de andere 2.. Ook geen rare geurtjes ofzo uit de pc 8-)

Wat kan hier het geval zijn?

Techwarrior

Verwijderd

Misschien heb je wel gewoon mazzel gehad!:)

• bureno
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02:34
Bij mij is het precies andersom: BE6-2 met 2 128MB dimms d''rin. Koop ik er een 256MB dimm bij --> totaal 392MB :(
Hij herkent hem dus als 128MB dimm... Reeds omgeruild voor een andere, maar nog steeds hetzelfde probleem...

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 12 april 2001 15:46 schreef KIP het volgende:
Misschien heb je wel gewoon mazzel gehad!:)
Is zo''n foutje mogelijk?? op het dimmetje staat duidelijk "128 MB Pc-100"

zou wel leuk zijn :)

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-08 13:00

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Je kan effe sandra eroverheen gooien i=omn te kijken of het klopt, helemaal sneller en beter, je kijkt gewoon in je bios.

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

• lange
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-08 15:15

lange

Boom Boom?

duw dat nieuwe dimmetje er eens in zijn eentje in

• GRUMBLER
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-08 16:38
Je moet ff het progje DocMemory gebruiken kun je het geheugen mee testen te halen bij:www.simmtester.com

Verwijderd

Nou lees ik alweer iets over docmem, volgens mij is testmem in combi met memmax veel beter.

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
In mijn PII zette ik een 128 Mb reepje, hij herkende maar 64. :( Heb ik in het boekje van BIOS gekeken, staat erin dat (bij mijn mobo dan) voor 128 Mb er 16 chips op de dimm moeten zitten, er zaten er maar 8 op. |:( Andere gekregen van iemand anders, wel met 16 chips, die werd wel als 128 Mb herkend. Jammer alleen dat de dimm naar de klote was! :(

Lijkt erop dat je geluk heb en bureno, waarschijlijk heb jij hetzelfde als ik.

Als iemand nog een 128 Mb dimm PC 133 wil ruilen voor één van 128 Mb (PC 66 of hoger) met 16 chips erop graag. Mag ook 2 van 64 zijn.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Op vrijdag 13 april 2001 02:47 schreef Caesar2 het volgende:
In mijn PII zette ik een 128 Mb reepje, hij herkende maar 64. :( Heb ik in het boekje van BIOS gekeken, staat erin dat (bij mijn mobo dan) voor 128 Mb er 16 chips op de dimm moeten zitten, er zaten er maar 8 op. |:( Andere gekregen van iemand anders, wel met 16 chips, die werd wel als 128 Mb herkend. Jammer alleen dat de dimm naar de klote was! :(

Lijkt erop dat je geluk heb en bureno, waarschijlijk heb jij hetzelfde als ik.

Als iemand nog een 128 Mb dimm PC 133 wil ruilen voor één van 128 Mb (PC 66 of hoger) met 16 chips erop graag. Mag ook 2 van 64 zijn.
Ik heb twee maal 64 :) Ruilen?

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:37
Op donderdag 12 april 2001 15:44 schreef Techwarrior het volgende:

[knip]

Wat kan hier het geval zijn?

Techwarrior
Dat jouw vriend een ontzettende mazzelaar is en een 256MB dimm heeft gekregen ipv een 128mb? 8-) :*

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Hee dans, waar in de omgeving woon jij?
Hoelang heb je dat RAM?
Wil het best ruilen. *D

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Probeer die nieuwe dimm eens alleen op het mainbord en kijk hoeveel die dan aangeeft, geeft die dan 256mb dan heb je mazzel gehad.
Pagina: 1