[BC3] alle mappen verdwenen op C: !

Pagina: 1
Acties:

• Initial G
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:20
ik heb nu al twee keer het volgende meegemaakt:
Bij het opstarten blijkt dat de HD geen geldige systeemdisk meer is, want dit bericht verschijnt na "verifying DMI pool data" : ONGELDIGE SYSTEEMDISKETTE, vervolgens druk ik op ENTER en dan: DISK BOOT FAILURE: INSERT BOOTDISK (of iets in die strekking)

dus ik gebruik een failsafe w98SE bootdisk en vevolgens zie ik dat partitie C: totaal geen mappen bevat.
ik start SCANDISK die komt tot dezelfde conclusie en repareert het. Resultaat: alle mappen op C: heten nu DIR######, de subdirectories niet gelukkig, dus ik installeer w98SE er nog s overheen, en daarna de mapnamen hersteld, alles weer goed ingesteld en nu tik ik dit dus in. (vorige keer wist SCANDISK niks te repareren toen was ik dus gelijk alle mappen behalve programfiles en mijndocumenten en windows kwijt op c :( )

Dat dit gebeurde heeft denk ik wel iets te maken met overklokken e.d. want het gebeurde eerst na overklokken, maar zonder duidelijke reden. De laatste keer gebeurde het na onderklokken (Duron750@500 1.1V :P )

Of is mijn HD onbetrouwbaar geworden ofzo? Of verneukt windows de mapnaamtabel (als die bestaat) ?

• InterCC
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21-08 11:46
Dit probleem heb ik ook gehad.. de HD was gewoon de weg kwijt...
Als je nog garantie op je HD heb zou ik die zeker gebruiken..

• schizofreen
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20-08 13:45

schizofreen

ik & jij

irritant, die zusjes :(

laat ik nou toevallig toch een stift bij me hebben! - specs

• Initial G
ik heb denk ik alleen nog fabrieksgarantie, maar ik vind het heel moeilijk te geloven dat de HD het probleem is, het ding heeft nog nooit problemen gegeven! kan het iets met IDE controllers op het mobo te maken hebben?

• Initial G
Op donderdag 12 april 2001 15:00 schreef schizofreen het volgende:
irritant, die zusjes :(
broertjes ook :?

Verwijderd

Is InterCC je zus soms, schizofreen ?

Volgens mij kwam dat HD probleem omdat de vcore te laag was voor de snelheid van de CPU. Het komt niet alleen maar voor als je te ver overklokt :Y)

//edit je vergeten.... mag ik dat laatste biertje pakken ?

• Initial G
//edit je vergeten.... mag ik dat laatste biertje pakken ?
ok, maar geen geintjes he! :P

• Xtremelead
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:43

Xtremelead