[BC3] Probleempje met PC

Pagina: 1
Acties:

• Big-Foot
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-12-2025
Het betreft een PC voor een schooltje hier in de omgeving. Ze hebben 10 pc''s via een leverancier gekocht maar enkele vertonnen gebreken en zijn al enkele keren terug geweest.
Maar de leverancier blijft volhouden dat er niks mis mee is.

Nu hebben ze gevraagd of ik effe kon kijken
mischien dat ik de oorzaak kan vinden.

Probleem:
Spontane Crash gewoon af en toe crasht ie,
dit komt niet door het OS (win98). Dat heb ik al nagekeken.
Ook al wordt ie niet gebruikt (screensaver en powermanagement staan uit) crasht ie.

Probleem:
Keyboard doet een beetje gek af en toe als je bijvoorbeeld in Word of Notepad typt. werken enkele toetsen opeens niet meer en een minuut later is het weer goed.
Ook als je aan het typen bent verschijnen er soms spook letters op het scherm. Deze kan je met delete wel weghalen maar komen gewoon spontaan op het scherm.

Probleem:
Video beelt stoort de ene keer wel en de andere keer niet. dit is Duidelijk te zien aan storingen aan de randen van het scherm of menu''s.
Ligt niet aan de monitor want het gebeurt bij elke monitor die op de betreffende pc wordt aangesloten.

Afbeeldingslocatie: http://www.van-weert.nl/mbm.jpg

Ook vondt ik de core voltage iets wat raar.

Proccesor is een AMD met goede cooling
en een lullig SIS video kaartje.
Onbekende Mamaplaat

Heeft iemand zoiets al eerder meegemaakt
en heb je de mogelijke oplossing.

Alvast bedankt. :)

Verwijderd

met een core van 0,29 volt is het gek dat die zowieso opstart

Verwijderd

Huh hebben ze daar op school overgeklokte systemen staan??? Ik zou hem dan eerst ff terug klokken en het voltage idd wat omlaag zetten.

• Big-Foot
Hij is niet overgeklokt alleen die voltage is raar of zo dat door het mainboard verkeerd worden doorgegeven

• Knakker
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 31-07 17:39
Het mobo is pretty much fucked-up...

Geef mij maar een Warsteiner.

• Scipionyx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
En hoe zit het met de HDŽs? Misschien moet je Žm Žs defraggen? Misschien zit er een virus op? Wat voor progŽs staan er allemaal op? :?

Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.

• Lord-M
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-07 20:42
het voltage idd wat omlaag zetten
Niet verstandiger om het voltage wat omhoog te zetten (ervan uitgaand dat het goed wordt weergegeven in MBM)?

• Big-Foot
Ik had ook al het idee dat het mainboard fucked up is, alleen is die dus al een keer vervangen.

Wat ook vreemd is. Is dat de power en de HD ledjes gedimd blijven branden als de PC uit staat (ATX dus wel stroom op het mainboard)

Lijkt mij niet goed alleen is het mainboard al vervangen en twee keer hetzelfde probleem lijkt mij sterk.
Pagina: 1