[BC3] Compaq proliant server wat voor geheugen

Pagina: 1
Acties:

• Padje
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05-2025
Op mijn werk draaien we een compaq proliant 1600 server.
Wat voor geheugen kan hier allemaal in wel willen misschien 256 of 512 mb er bij plaatsen maar
voor 256 Mb hebben we pas iets van 900,- neer getelt maar. Wat mij aardig veel lijkt
ik heb in pricewatch gekeken en daar stondt een "256MB PC133 SDRAM ECC Registered (Kingston) FL 389,-"

Zou dit in onze server passen ????

Want nog een keer 900,- voor 256 MB lijkt mij een beetje veel.

Verwijderd

Moet je even in je mobo boekje kijken of anders de leverancier bellen. Compaq heeft namelijk de nare eigenschap dat je er bijna alleen maar Compaq spullen in kan doen.

• Boogie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 24-04 04:51
Ben ook bang dat je echt wel COMPAQ geheugen nodig hebt. Bel anders je leverancier eens, of Artikona oid.

Verwijderd

meestal moet er compaq in. zeker met servers komt het nogal een nauw, dat hij een andere module niet wilt pakken.

en volgens moest het ECC geheugen zijn.
maar gewoon even een bedrijf bellen, en vragen of ze ook geheugen verkopen voor compaq servers.
meestal ben je dan goedkoper uit.

Verwijderd

Er moet in ieder geval ECC registered in...en mocht je kiezen voor een ander merk (zoals Kingston) houdt er dan wel rekening mee dat je garantie van Compaq vervalt!

Compaq''s policy is dat zodra er GEEN Compaq hardware wordt gebruikt in 1 van ''hun'' servers het recht op garantie vervalt. Voor desktops etc. ligt dit weer anders...

Verwijderd

Moet waarschijnlijk wel compaq geheugen in.

Er zit ook 3 jaar onsite garantie op compaq proliants ik neem aan dat deze nog niet verlopen is want als er een onsite reparatie verricht wordt door Compaq of een van hun service-providers en hun zien dat er iets in zit wat niet van Compaq is dan is je garantie verlopen.

• ArCadE
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-08 14:05

ArCadE

No banana available

Je kan ook Infineon erin doen. Heb hier achter me een DL580 staan met 512Mb Compaq en 512Mb Infineon.

• K-2SO
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 27-04 15:20
Op donderdag 12 april 2001 12:38 schreef Padje het volgende:
Wat voor geheugen kan hier allemaal in wel willen misschien 256 of 512 mb er bij plaatsen maar
voor 256 Mb hebben we pas iets van 900,- neer getelt maar. Wat mij aardig veel lijkt
ik heb in pricewatch gekeken en daar stondt een "256MB PC133 SDRAM ECC Registered (Kingston) FL 389,-"

Als ik jou was zou ik er dan maar gewoon Compaq geheugen in prikken.

Als je nog ooit problemen krijgt en ze zien een vreemde reep in die server zitten doen ze hem meteen weer netjes dicht voor je en zeggen ze TOT ZIENS meneer ... zonder wat te maken.

Compaq = Compaq en geen goedkope meuk.
Waarom zou je trouwens op pricewatch kijken ?
Is het zo slecht gesteld met dat bedrijf waar je werkt ? :?

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-08 22:46

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

Het zou niet eens in me opkomen om kloon geheugen in mn dure Proliants te stoppen :)

Serieus : echt alleen compaq geheugen.
Anders is je garantie echt weg. Ook bij bedrijven waar jullie eventueel een onderhoudscontract hebben lopen!

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Hou je er rekening mee dat er maar maximaal 1 gig aan geheugen in de proliant kan? meer geheugen is niet mogelik, uit er varing vertel ik dat als je er ander geheugen inplaatst en hij ooit ter reparratie gaat je de kans loopt dat je geen garantie meer krijgt, en dan zijn de prijzen van compaq echt heel goedkoop voor het geheugen hoor.... want bij een proliant out of warranty mag je een paar duizend wel gaan uittrekken.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Kijk eens op www.geheugen.com
Dan weet je precies welk geheugen in je 1600 moet.
Wij willen hier bijv. 4Gb geheugen in een Proliant 6500 hebben. Officieel Compaq geheugen kost 32.000 piek, terwijl Transcend geheugen de helft kost....
Dan ga je denken....niet dan?

Verwijderd

Gewoon compaq geheugen in zetten, mkay tis wat duurder maar bedrijfsmatig wel verstandiger

>:)

• fraggie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-10-2022
euh... als dat ding ut begeeft, haal je toch gewoon dat geheugen eruit voordat tie monteur verschijnt?
(of is dit te simpel?):)
Op donderdag 12 april 2001 12:38 schreef Padje het volgende:

Pagina: 1